זכור את אשר עשה לך הספקן • טורו של הרב ישראל אייכלר

גם בחיי היום יום הגשמיים, חייו של ההססן אינם חיים. הוא חי בספקנות כרונית וחייו תלויים לו מנגד. כל רגע הוא בספק אם יחיה או ימות • הרפורמים והמתנתקים למיניהם ולכיפותיהם, צועדים באותה דרך של ליצנות וספקנות • סופם יהיה כסופו של הקומוניזם וכבר היום כולם מתבוללים בין הגויים • טורו של ח"כ הרב ישראל אייכלר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

אמרו צדיקים שעמל"ק בגימטריה ספ"ק. עמלק מתלבש ככנעני ולובש איצטלה של חיוך ומטיל ארסו בחיבוק הקרבן. הארס מורכב מספיקות ופקפוקים, עצלות וליצנות. בכל המרכיבים הללו היצר הרע מצליח לקרר את האדם מכל אמונה תמה. הוא משתק אותו מכל מעשה טוב ומעייף אותו מכל תפילה זכה ודף גמרא. בכך הוא מורידו לבאר שחת.

דורות שלימים התנתקו בגלל הליצנות והספקנות

גם בחיי היום יום הגשמיים, חייו של ההססן אינם חיים. הוא חי בספקנות כרונית וחייו תלויים לו מנגד. כל רגע הוא בספק אם יחיה או ימות. בכל דרך שהוא נוסע הוא בספק אם לא טעה בנתיב ואולי הוא תועה בדרך? הוא אינו מסוגל לקבל החלטה אם לעשות עסק טוב או שידוך טוב, כי הוא בספק אם זה יצליח. כל כשלון מחזק אצלו את התחושה שאכן הספק היה מוצדק. וזה באמת קורה לו כי "ואשר יגורתי בא". תמיד ה"שמא" אצלו עדיף על ה"ברי". האדם הזה לא בריא. הוא חושש שמא האויר בעיר מזוהם ואולי יצא לנשום אויר נקי ביער. שם הוא בספק אם אבקות הצמחים לא יגרמו לו תפרחת העור או קדחת השחת. לכן הוא מתבצר במבצר הספק. הוא בספק אם אפשר לצאת לרחוב. "אמר עצל, ארי בחוץ, בתוך רחובות ארצח". או "שחל בדרך, ארי בין הרחובות". הוא נשאר בלי פרנסה, בלי הצלחה ובלי אמונה. המקום היחיד שהוא מרגיש בטוח, הוא במטה ובצלחת. "טמן עצל ידו בצלחת". הספק מבריח אותו לבאר שחת של אי עשיה ואין אונים ושמח תמיד להיות בעצבות.

אם בגשמיות כך, ברוחניות על אחת כמה וכמה. אם תתבוננו במה שקרה לדורות שלימים שהתנתקו מן היהדות, תמצאו את מרכיבי הספקנות והליצנות, שירדו כרוכים. "ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות". איך היא עושה זאת? הליצנות מטילה ספק באמת הזועקת. די לה לעשות הלצה על גבו השפוף של המוכיח או על מילה מצחיקה בדבריו, כדי למחוק נאום שלם מלא תוכחות אמת. על כך אמרו: השקר אין לו רגלים אבל יש לו פה גדול. במקום להתמודד עם תוכחות מוכחות ועובדות אמיתיות, השקר פותח פה על המוכיח ומטיל ספק בדבריו. ברגע שהשקרן הצליח להטיל ספק באדם השומע לאמת וחי עם האמת, אין הוא צריך יותר שום מילה של חצי אמת, כדי לנצח את האמת בביתה.

אלה מושכלות יסוד בנפש האדם ואין בהם חידוש. כך היה וכך הוה וכך יהיה כל זמן שיצר הרע בעולם. אין ליצר הרע כוח אמיתי להתמודד עם יצר הטוב בכלים של אמת וצדק, שכל והגיון, אמונה ודעת. הוא פשוט מטיל ספק בדברי האמת ובכך שובר את הכלים ולא מתווכחים. "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך שמים מר למתוק ומתוק למר". זה מאתיים שנים לפחות, שהמסכילים ויורשיהם, מאלילים ומאדירים את הספקנות והליצנות. זאת אומנותם. אם אומרים ברי ושמאברי עדיף, הם אומרים שמא עדיף. האנשים האפלים והיצריים והחשוכים ביותר המתנהגים כחיות יער, אין להם בושה להצדיק כל דבר פשע וכל מעשה רע וחשוך ולקרא להם "נאורות וקידמה" ולבשר על "האור והטוב והמתוק".

המבוגרים שבתוכנו זוכרים רק לפני כחצי יובל שנים את תקופת החשיכה הסובייטית הקומוניסטית, שחרחר המלחמות בכל העולם. רוסיה הסובייטית איימה בהשמדת תבל בנשק גרעיני והנחילה עוני ודוחק ונחשלות על מאות מליוני אנשים ושלטה בכחצי כדור הארץ. היו להם שידורים בכל השפות בעולם וגם בעברית. איך קראו לתחנת השידור שלהם: "קול השלום והקידמה". איך קראו לדיקטטורה האכזרית שבעולם, עם הק.ג.ב. והאינ.ק.וו.ד. הידועים לשמצה? "הדמוקרטיה העממית הסובייטית". מה היה ההמנון שלהם? "אחוה היא דגלנו…אנחנו דרך אל האור"… הסיסמא שלהם: "דמוקרטיה ושיוויון בין עני ובעל הון". גם יהודים נסחפו אחר ההבל ויהבלו: "ארעם און רייך,אלא גלייך"… הם חשבו. אך השקר התגלה רק לאחר שבעים שנה, בעת קריסתו.

חמישים מליון בני אדם נהרגו במאה שנים של מאבק למען "בשורת הקומוניזם", שהטיל מורא ויצר ספקנות בלב מליוני אנשים בעולם. מליארד סינים חיים מצלחות אורזוכמה מליוני תעשיינים וסוחרים ופוליטיקאים עושים מסחר עולמי בעמל עובדי הכפיים וצוברים מליארדי דולרים לכיסם, ומשאירים את עמלי הכפיים בצלחת האורז. והכל… בשם הקומוניזם שאמר: "רק לנו עמלי כפיים, האדמה וברכותיה".

הקומוניזם הוא למשל ולשנינה, לא ללמד על עצמו שכבר עבר עליו הכלח אלא ללמד על כלל עולמות השקרים, שנוצרו בשיטת הספקנות והחתירה נגד כל יסודות נביאי האמת והצדק. הרפורמים והמתנתקים למיניהם ולכיפותיהם, צועדים באותה דרך של ליצנות וספקנות. אנשים שאינם זקוקים למקוה בכל ארצות הברית, מקבלים פסיקה בבג"צ הליצנים להכניסם למקוואות גיור. אין זאת אלא כדי להטיל ארסם בטהרת היוחסין ולהפוך גויים ליהודים, בליצנות גמורה.

הרפורמים יורשי הגרמנים

תקצר היריעה מהכיל את כל גזירות בג"צ נגד היהדות ושומריה, בתוך ארץ קדשנו. די אם נאמר שאין גזירה אחת שלא באה בכספם ויוזמתם של הרפורמים יורשי הגרמנים בני דת משה, כפי שקראו לעצמם. היום הם אמריקאים שונאי היהדות, המוציאים דיבת הארץ רעה לעולם כולו שאיראן זה כאן. הם מציגים את יהודי הכותל המערבי השופכים שיח לבורא עולם בקדושה וטהרה, כאילו הם אנשי דאע"ש או חיזבאללה וג'יהאד. בכך הם מתירים את דמם של יהודי ארץ ישראל הנאמנים לה', שכל אמריקאי או אירופי יראה בהם סכנה קיומית, כמו באיסלאם הקיצוני. את כל זה הם עושים במסוה של "נאורות וקידמה, שלום ושוויון". סופם יהיה כסופו של הקומוניזם וכבר היום כולם מתבוללים בין הגויים, אם לא בדור שני הרי בדור שלישי. "שואה שקטה" קרא נשיא המדינה לשעבר על תהליך ההתבוללות.

למרות הציונים נשרוד אותם בהצלחה

השאלה היא איך להתמודד אתם, כאשר השלטון הציוני עומד לצידם. בסוף נבלה אותם. יהודי ישאר אך ורק מי שדבק באמונת אומן ולא מחנך את ילדיו בספקנות עמלקית. סופם הוא בלתי נמנע, כפי שקרה לקודמיהם מחוללי הרפורמה. צאצאיהם נשטפו במבול התרבות הנכרית. הם יודעים זאת ומתכוונים לסחוף אתם לגיא צלמוות את כל היהודים המסורתיים, בשיטת הליצנות והספקנות. אנחנו נשרוד כי אנו דבקים באמת תורתנו הק', אותה ננחיל לבנינו ולבני בנינו עד עולם. נלמד ממרדכי הצדיק שלימד ילדים הלכות קמיצה, גם כאשר החרב היתה מונחת על צווארם. הספקנים בוודאי אמרו בליצנות: הזקן הזה מלמד אותם הלכות לא רלוונטיות ולא שייכות לתקופה החדשה של מלכות בבל ופרס. אחרים אולי זעמו וצעקו בכאב: "הילדים הללו הולכים לשחיטה ואתה מספר להם על בית מקדש שכבר נחרב מזמן ועל קומץ המנחה שאולי כבר לא ישוב לעולם? עדיף שתשלח אותם לצבא ויהנו מסעודתו של אחשורוש, מלך העולם. כך יוכל ולהשתלב במגזר הציבורי מהודו ועד כוש. הלכות קמיצה הם צריכים עכשיו?

בימי הפורים האלה נתגבר בכוח השמחה של מצוה. בליצנותא דע״ז נמגר את ליצני האלילות הכפרנית. ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture