מה גורם ליהודי דרום אפריקה לעזוב את ארצם ולעלות לישראל?

"רצינו שילדינו יגדלו באווירה יהודית וישראלית. אנו רואים בחוש את השינוי שחל בילדינו בשנה האחרונה מאז עלייתנו", סיפר אחד העולים לחברי הכנסת

מצב פוליטי וחברתי לא-יציב, ירידת ערך המטבע המקומי ועלייה במס הבריאות, אלו חלק מהגורמים שיביאו, להתגברות עליית היהודים מדרום-אפריקה, כך העריכו היום בכירים ב'תלפד', הפדרציה הציונית של דרום אפריקה, בסיור של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת.

להערכתם, מתוך הקהילה המונה כיום כחמישים אלף, כ-400 איש מהגרים מדי שנה, ובעוד שבשנים האחרונות הגיעו לארץ רק כ-50% מהעוזבים, 230 במספר – הרי שבשנה הקרובה צפוי המספר לעלות עד כשלוש מאות עולים. בשלוש השנים האחרונות איבד המטבע הדרום-אפריקאי כ-50% מערכו, ועומד היום על 18 ראנד לדולר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) שיבח את פעילות הפדרציה בארץ, ואמר כי פעילותם ברחבי הארץ, וברעננה בפרט – בה ריכוז גדול של עולי דרום-אפריקה, צריכה לשמש דוגמא לקליטת מוצלחת, ששמה לב לפרטים, ליווי אישי, תמיכה במשפחות ובחיילים בודדים.

קרא עוד:
[postim]

מייש אייזיקסון, יו"ר הפדרציה, סיפר כי היא מפעילה ברעננה אולפן עברית פעמיים בשבוע, כאשר המורה היא בעצמה עולה חדשה מדרום אפריקה – והתלמידים מארה"ב, דרום אפריקה, בריטניה ואוסטרליה. בשיעורים מכריחים את התלמידים לענות בעברית, כדי לחזק את ביטחונם בשפה, בפרט בעיר רעננה בה דוברי אנגלית רבים. לדבריו, הפדרציה עוסקת בצרכיהם של עולי דרום אפריקה, אוסטרליה והולנד. הפדרציה מסבסדת בכ-20% את שכר הדירה לעולים, בנוסף לסיוע ממשרדי השיכון והקליטה.

שאול, עולה חדש, המתגורר במרכז הקליטה ברעננה סיפר כי הוא ומשפחתו בחרו לעזוב "כי רצינו שילדינו יגדלו באווירה יהודית וישראלית. אנו רואים בחוש את השינוי שחל בילדינו בשנה האחרונה מאז עלייתנו, ומסייעת לכך האווירה המחבקת של הקהילה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו