הרצוג מגיב לנתניהו: "גרר את המדינה לבחירות מטעמים מסחריים בלבד"

יו"ר האופוזיציה הודיע כי אם נתניהו לא יתפטר מתפקידו כשר התקשורת, מפלגת המחנה הציוני תגיש בג"ץ בנושא • "תניהו החליט ללכת לבחירות שעלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים רק בשל אינטרס אישי או כלכלי של גוף מסחרי פרטי בישראל", תקף הרצוג

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

על מנת להגיב על הטענות הנחקרות נגדו, לפיהם סיכם עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס על צמצום פעילות עיתון ישראל היום בתמורה להפסקת המתקפות נגדו ונגד בני משפחתו בעיתונו של מוזס, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם אתמול את ההודעה הבאה:

"כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק "ישראל היום", שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית. משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד.
גם ידוע שלאחר שהחוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק.

"כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציונים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת. בגלל כל זה – לא קרה כלום. "ישראל היום" נשאר על כנו, משגשג ופורח. ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב"ידיעות אחרונות" ו-Ynet לא פסקה ולו לרגע. לכן כל הטענות הללו שאני פעלתי לקידום חוק "ישראל היום" הן טענות שווא. כך גם לגבי הנושא השני, כפי שיתברר במהלך הזמן".

היום, בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני, תקף אותו יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, על רקע ההודעה האחרונה. "אתמול נחשף כי נתניהו החליט ללכת לבחירות שעלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים רק בשל אינטרס אישי או כלכלי של גוף מסחרי פרטי בישראל. בהודעת נתניהו בפייסבוק נחשפה העובדה שגרר את המדינה לבחירות מטעמים מסחריים בלבד.

"נתניהו שהודיע בוועדת הבחירות המרכזית בתצהיר רשמי שאין ולא היה קשר בינו לבין העיתון 'ישראל היום', שבר אתמול שתיקה, חשף את השקר והודה לראשונה בקשר הישיר שלו לעיתון 'ישראל היום'. נתניהו התגלה כמי שסוחר בדמוקרטיה הישראלית כברכושו הפרטי וכל אזרח בישראל צריך להיות חרד היום לדמותה של הדמוקרטיה הישראלית ולמה שעוד לא נחשפנו אליו במעלליו של נתניהו".

יו"ר האופוזיציה המשיך: "עוד הוכח שנתניהו התנהל כבנקאי השקעות פרטי, העושה עסקאות ומוצא משקיעים, תוך תחיבת אצבעותיו עמוק לתוך כל מרכיבי הדמוקרטיה הישראלית. שנים שאנו מזהירים שוב ושוב כי נתניהו דוחף את אצבעותיו לכל כלי התקשורת בישראל ובכך פועל להצר את צעדיה בביקורת חופשית ועניינית. שיהיה ברור, ראש ממשלה בישראל איננו בעליה של הדמוקרטיה הישראלית ולא של מדינת ישראל. אלו שייכות לאזרחי ישראל בלבד ואם לא מדובר במעשה פלילי, הרי מדובר בהפרת אמונים קשה בין השלטון לאזרחי המדינה".

הרצוג הזכיר כי המחנה הציוני יגיש עתירה לבג"ץ בדרישה להורות על הרחקתו של נתניהו מתפקיד שר התקשורת אם הוא לא יורחק מתפקידו. בהתייחסות לעצם החקירה אמר הרצוג: "אלה ימים קשים לדמוקרטיה הישראלית, אבל אולי גם ימים של ניקוי וחשיפה לאור השמש. אך אין ספק כי הדמוקרטיה שלנו חזקה ותעמוד בזה. חשוב לומר ולהדגיש כי כמו שהמערכת הפוליטית איננה מושחתת מיסודה, כך גם התקשורת והעיתונאים אינם מושחתים ביסודם וכי יש כוחות טובים וחזקים שיפעלו לתיקון הכשלים וגם את המשבר הזה נצלח".

בתחילת הודעתו אתמול טען נתניהו כי "בימים האחרונים מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר, חסר תקדים בהיקפו, כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. מסע תעמולה זה נועד להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמים אחרים בפרקליטות כדי שיגישו כתב אישום נגדי. השיטה היא פשוטה: יום יום וערב וערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק. כמובן שכל עוד החקירה נמשכת, אין לי אפשרות להגן על עצמי. אינני יכול לספר לציבור את הסיפור האמיתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה".

גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד התייחס היום לחקירות נתניהו בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי "חקירות ראש הממשלה השתלטו על סדר היום הלאומי. כל מה שחשוב באמת, נדחק הצידה. וועידת פריז, הטיפול בתושבי עמונה, משלוחי הנשק של החיזבאללה, הרפואה הציבורית, הכל הופך למשני. זה לא תקין. זה לא סביר. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות כמו לכל אזרח ישראלי. כל עוד לא הוכחה אשמתו, הוא זכאי. אנחנו צריכים לזכור את זה ולכבד את זה. אני מבין גם שזה לוקח זמן. צריך לתת למשטרה למצות את החקירה, וליועמ"ש ולפרקליט המדינה לבחון את חומרי החקירה.

"יחד עם זאת, זה לא יכול לקחת יותר מדי זמן. יש פה מדינה לנהל. יש לנו בעיות אמתיות, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה שמבלה יותר זמן עם עורכי דינו ובחדרי החקירות מאשר בדיוני קבינט ובדיונים על הכלכלה. היועץ המשפטי צריך לקחת גם את זה בחשבון. זה צריך להיגמר מהר ככל האפשר, לא רק בגלל המישור הפלילי, אלא גם בגלל המישור הציבורי והמוסרי. החיים הציבוריים שלנו לא יכולים לכלול הקלטות נסתרות ותקשורת העומדת למכירה. תקשורת חופשית, גם אם היא מרגיזה, גם אם היא מקוממת, היא הבסיס לדמוקרטיה.

לדבריו, "הדבר הכי מסוכן למדינה, לחוזה החברתי שיש בינינו, הוא כשאנשים מתחילים להגיד לעצמם, "ככה זה" – ככה זה, כולם מושחתים, כולם אינטרסנטים, כולם סוגרים דילים אפלים בחדרים אחוריים. זה לא המצב. לא כולם כאלה. אנחנו לא כאלה. יש גם בפוליטיקה וגם בתקשורת אנשים ערכיים, אכפתיים, לא מושחתים. אלה האנשים שצריכים להוביל את מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרצוג לא ראוי לראשות הממשלה…

חההההה חחהההההה
הרצוג אומר שהרוב במערכת הפוליטית לא מושחתת
תזכירו לו שכיום, הרוב בפוליטיקה זה הקואליציה הנוכחית, הימינית….!

הרצוג פשוט מדבר שטויות חחח
הוא פשוט שכח שגם הוא היה בחקירות
ועדיין לא נסגר אצלו התיק
פשוט שמאלני צבוע ……

הרצוג חושב שעל כל דבר עליו להכניס האף הגדול שלו: עדיף לשתוק מלומר שטויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture