אובמה אכזב. האם טראמפ ישחרר את האסיר החרדי?

התקווה שנשיאה היוצא של ארצות הברית יחון את הרב שלום מרדכי רובשקין - נמוגה. כעת מקווים בקהילה היהודית בארה"ב כי קירבת בת הנשיא הנכנס, יעל טראמפ שהתגיירה, לחסידות חב"ד, תביא לשחרורו של בעל מפעל הבשר הכשר לשעבר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בתקופה האחרונה, ניהלו מקורביו של הרב שלום מרדכי רובשקין קמפיין בקריאה ליהודי ארצות הברית לחתום על פנייה לנשיא היוצא ברק אובמה להעניק חנינה לאסיר החרדי.

אובמה אכזב והעניק חנינה לעשרות אסירים, אך לא כלל ביניהם את רובשקין. כעת, ערב השבעת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, בני משפחת האסיר החרדי שלום מרדכי רובשקין מביעים תקווה כי בשונה מהממשל היוצא, ממשל טראמפ יקדם חנינה עבור בן משפחתם.

בסביבת המשפחה סבורים כי עובדת קרבתו לחב"ד של ג'ארד קושנר, חתן הנשיא הנבחר, ושל הבת שהתגיירה, יעל טראמפ, תסייע למאמצים הנעשים לקיצור עונשו של האסיר החרדי. עם זאת, במשפחת רובשקין מבקשים שלא לפתוח ביוזמות פרטיות שאינן מתואמות עם המשפחה.

עם בחירתו של טראמפ לנשיאות פורסמה ברשתות החברתיות עצומה הקוראת לנשיא הנבחר לשחרר את האסיר החב"די מכלאו. במשפחה לא אהבו את היוזמה שלא נעשתה בתיאום עמה וביקשה לגונזה. בהודעת המשפחה נכתב: "בעניין העצומה שהסתובבה המבקש חנינה לרובשקין, משפחת רובשקין אומרת שזה לא מתואם איתם והיוזמה היא של אדם שאינו קשור למשפחה. אנו מבקשים שלא לחתום על זה ולא להפיץ הלאה, כי זהו מהלך שצריך לעשות אותו בחכמה ותבונה שיצליח להיות דבר משפיע ולא חלילה להפך – שיהרוס כל סיכוי טוב".

כזכור, שלום מרדכי רובשקין, ניהל בעבר מפעל לייצור בשר כשר בארצות הברית שהיה הגדול מסוגו בעולם. הוא נתבע על ידי הרשויות על שורה של עבירות פליליות, ונידון לעשרים ושבע שנות מאסר וקנס של 31 מיליון דולר. המפעל הוקם על ידי אביו שקנה מפעל בשר באיווה שעמד לפני פירוק, הוא השקיע את כל כספו בביסוס המפעל ועד מהרה נהפך למותג בשר מוביל בארצות הברית. בשנות התשעים המפעל גדל והתרחב והחל לשווק בשר בכל ארצות הברית. בשנים האחרונות היה המפעל אחראי על כ-60 אחוזים משוק הבשר הכשר בארצות הברית וכ-40 אחוז משוק העופות.

ב-12 במאי 2008 פשטו מאות שוטרים בליווי מסוקים על המפעל בפוסטוויל בחיפוש אחר עובדים זרים שלא כחוק. בפשיטה נעצרו כארבע מאות עובדים שנחשדו כשוהים בארצות הברית בניגוד לחוק. קרוב ל-300 עובדים הועמדו לדין על זיוף מסמכי הגירה. בספטמבר 2008 הוגש כתב אישום נגד רובשקין על העסקה ביודעין של עובדים זרים. האישומים בפרשה נזנחו, לאחר שרובשקין נדון ל-27 שנות מאסר על הונאה והלבנת הון. משפט נוסף, שעסק בהעסקת קטינים בניגוד לחוק הסתיים בזיכויו של רובשקין. האישומים נגד המפעל, שכבר הייתה בבעלות חדשה, הסתיימו בהרשעה במסגרת הסדר טיעון.

הפשיטה נעשתה לאחר עבודת חקירה מאומצת ויסודית במשך שמונה חודשים, אך לאחר הפשיטה התווספו עוד ועוד סעיפי אישום בעניין הלבנת הון והונאת בנקים, בסופו של דבר החליטה התביעה להתמקד בעבירות הללו ולא לסבך את המשפט בסעיפי האישום בדבר העסקה שלא כחוק. רובשקין הורשע בנובמבר 2009 בשמונים וששה סעיפי אישום על הונאות כספיות, לאחר מכן התקיים משפט נפרד בעניין העסקת עובדים מסתנני עבודה, במשפט זה החליטה השופטת לפטור את רובשקין לאחר בקשת התביעה, זאת כדי לקצר את הליכי המשפט.

ב-21 ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, לינדה רייד, עונש של עשרים ושבע שנות מאסר על רובשקין. השופטת פרסמה את החלטתה יממה קודם להקראת פסק הדין, זאת כדי למנוע את התגובה הקשה בהקראת פסק הדין בבית המשפט. עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט חוזר וטענו כי היה על השופטת לפסול את עצמה מלדון בתיק מכיוון שהייתה מעורבת בחקירת הפרשה, השופטת החליטה לא לקבל את הטענה.

משפטנים בכירים בארצות הברית סברו כי יש ממש בטענות ובינואר 2011 הגישו פרקליטיו ערעור לבית המשפט לערעורים בארצות הברית מחמת טענה זו, אך גם ערעור זה נדחה. ב-30 בינואר 2014 הגישו עורכי דינו של רובשקין ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, על כך שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מהרכב המשפטי, לאחר שהייתה שותפה במשרד עו"ד שטיפל בתביעה נגדו.

הציבור החרדי בארצות הברית התלכד כולו סביב משפטו של רובשקין, בערים רבות נערכו עצרות תמיכה ברובשקין, וכן כסף רב נאסף לכיסוי הוצאות המשפט. מלבד זאת החליטו להגיש בקשה לנשיא ברק אובמה באתר הבית הלבן "We the People" לחנון את רובשקין, בקשה שהגיעה ללמעלה מ-52 אלף חתימות, אך אובמה סירב לה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם יונתן פולארד, שיתנו לו ג"כ לבוא לארץ ולא יצטרך עוד לסבול שם

שאובאמה ישחרר יהודי מכלאו? הצחקתם את אחמדינג'אד ארדואן והנייה גם יחד.

אבאמא הוא לא שונא ישראל בכלל !!!!!!! הרפובליקנים רוצים לאשם אותו בגלל שהם צריך את היהודים בבחירות "כרגיל" היה בארה"ב נשיא בשם ניקסאן והוא היה רפובליקני והוא באמת שונא ישראל כידוע לא כלפי מדינת ישאל אלא כלפי היהודים בארה"ב והוא בעיניהם של מדינת ישאל בגלל שהיה רפוליקני ,ואולי אבאמא יעשה כמו שעשה ביל קלינטון ששחרר כמה יהודים סקווערער חסידים כמה שעות לפני השבעת בוש

זה היה ברור אובמה הוא שונא ישראל ימח שמו .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture