יהודי מישראל שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית בחשד לרצח

הצנזורה התירה לפרסם כי יהודי ישראלי שיצא להלחם בדאעש עצור במדינה ערבית שאינה בקשר דיפלומטי עם ישראל לאחר שרצח נהג מונית שאיים לרצוח אותו, לאחר שהנהג חשף כי הוא יהודי • קיימת אפשרות לשחררו תמורת כופר כספי עצום למשפחת הנהג ההרוג

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרשיה ביטחונית חובקת עולם, הנשמעת כאילו נלקחה מספר מתח מרתק, הותר היום לפרסום. המדובר ביהודי אזרח מדינת ישראל, אשר החליט לצאת ולהתנדב לצד הכוחות הלוחמים במחבלי דאעש. כעת, הוא עצור במדינה ערבית שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל באשמת רצח.

הישראלי הגיע לפני כשנתיים לבקר את סבו וסבתו שעדיין מתגוררים במדינה שבה נולד, ובמהלך שהותו שם התנדב לכוח צבאי מקומי שפועל בין השאר נגד דאע"ש. בתוקף תפקידו זה הוא קיבל נשק אישי. יצוין כי לא מדובר בישראלי הראשון שיצא להתנדב במסגרת הלחימה נגד ארגון הטרור הרצחני – המדינה האסלאמית.

בפעם האחרונה שהישראלי יצא לחופשה, הוא עלה על מונית כדי להגיע לבית סבתו. במהלך הנסיעה הוא דיבר בטלפון הסלולרי בעברית. הנהג זיהה שהוא ישראלי, ולפתע סטה מהמסלול וטען שהוא מתכוון להסגיר אותו לידי פעילי דאע"ש. כדי למנוע זאת ממנו ירה הישראלי בנהג המונית באמצעות הנשק האישי שהיה ברשותו ברשות. הנהג נפצע פצעים אנושים, וכעבור מספר ימים מת בבית החולים. הישראלי נעצר והואשם ברצח.

אביו שמתגורר בישראל פנה למשרד החוץ בירושלים מיד לאחר שנודע לו הדבר. אנשי המחלקה הקונסולרית הבהירו לו שהם מוגבלים ביכולות שלהם במדינה המדוברת, אך הבטיחו לנסות לסייע. האב הצליח לדחות את תחילת המשפט שוב ושוב ובמקביל, ובהתאם לנהוג במדינה המדוברת ניהל משא ומתן להסדר כופר עם משפחת הנהג ההרוג, וסיכם עמם על סכום מכובד: 120 אלף דולרים.

ההסכם בין המשפחות אמור להיות מוצג בבית המשפט בדיון שנקבע ל-29 בינואר ולקבל תוקף של פסק דין. האב, שהוא אדם קשה יום, מתקשה לגייס את הסכום הדרוש. במשרד החוץ נאמר לו שאין בסמכותם או ביכולתם לסייע לו, וכעת הוא פונה לציבור בבקשת סיוע. החשש הוא כי ללא תשלום הכופר, הוא יואשם בבית המשפט ברצח וגזר דינו תהיה מוות.

ממשרד החוץ נמסר: "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

המדובר בפרשה שנחשפה על ידי השר איוב קרא לפני מספר חודשים, אולם משיקולים ביטחוניים היא צונזרה על ידי מערכת הביטחון. השר אמר היום לוואלה! NEWS כי "אני ביקשתי מהצנזורה להתיר את צו איסור הפרסום על הסיפור של הישראלי שיצא להילחם בדאעש כדי לגייס תרומות ולשחררו. הוא בחיים. יצרתי קשר עם האנשים שמחזיקים אותו, והגענו להסכמה שיהיה אפשר לשלם כופר תמורת החזרתו".

כזכור, איוב קרא, אז עדיין סגן שר, חשף את הפרשיה עוד לפני שהיא הותרה לפרסום. גורם מדיני אמר אז כי "דבריו של קרא על איטליה (כאשר טען כי רעידת האדמה שם הייתה בתגובה להחלטת אונסק"ו שניתקה את הזיקה היהודית להר הבית) והפרסום המזיק מהיום מוכיחים שהוא מתנהל בחוסר אחריות הגורם נזק מדיני וסיכון חיי אדם. ראש הממשלה חייב לקרוא אותו לסדר".

מנגד, קרא עצמו טען כי "לא מדובר בפרשה ביטחונית במהותה והיא לא קשורה לשום גורם או זרוע ביטחונית בישראל. לא היה עליה צו איסור פרסום. מדובר בפרשה הומניטרית שהוצגה לפניי על ידי המשפחה ועל פי בקשתה, אני פעלתי. היא ניסתה לעסוק בזה הרבה זמן, אך היא לא מעניינת אף אחד כי היא הומניטרית".

לדבריו, "לא היה צו איסור פרסום על הפרשה. מרגע שיצא הצו ישר הורדתי את הפוסט". איוב סיפר כי המשפחה התקשרה אליו לפנות בוקר ואמרה לו: "אנחנו מאחוריך, אנחנו מגבים אותי, אתה היחידי שנשמע לנו". הוא העיד כי לפני כמה זמן הציל יהודייה שניסו למכור לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "בלי סוף אני מציל נפשות, אני אמשיך לעשות את זה וגם כאן ביומיים האחרונים".

סגן השר איוב קרא חשף פרשיה ביטחונית תחת צו איסור פרסום

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל הוא צודק. ברור לחלוטין שהאסון באיטליה הוא עונש משמיים על השתתפותם בועידת פריז.
גם שאר המשתתפים בועידה הזו שגינו את ישראל (כלומר כולם מלבד ארה"ב בריטניה וגרמניה) הולכים לחטוף בקרוב משמיים

בעברית צריך לכתוב בכותרת: נלחם "לצד" דעאש או "עם" דעאש,

טעות: בתגובה הקודמת הסתבר שכתבתם נכונה ואנכי לא הבנתי, בקיצור משהו התבלבל לי.

למה לא גרמניה

ליובל (המבולבל):
בלבלת בין 3 קריאות בינלאומיות אנטי ישראליות מהתקופה האחרונה.
הראשונה היא ההחלטה ב'אונסקו' המכחישה את הזיקה הבלעדית בין העם היהודי לכותל. על תמיכת איטליה בהחלטה אמר איוב קרא את דבריו.
השנייה הייתה הגינוי במועצת הביטחון נגד הבנייה בהתנחלות. בריטניה דווקא השתתפה בגינוי, וכמדומני שגם גרמניה. ארה"ב הייתה היחידה שנמנעה.
השלישית הייתה וועידת פריז שהתרחשה ממש לאחרונה, -אחרי- רעידת האדמה באיטליה.
קריאה לסדר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture