שערורייה: רשת הטריפות פורצת עוד פרצה בחומת השבת

וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת... כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ: רשת "טיב טעם" המוכרת טריפות בריש גלי, רכשה לאחרונה רשת מזון ממנה הורידה את תעודת הכשרות, וכעת אף פותחת בשירות משלוחים תוך חילול השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשת טיב טעם, המוכרת טריפות בחוצות הערים בישראל, ממשיכה בהתנהלותה לפריצת חומת הדת בארץ הקודש. רק לפני מספר שבועות הודיעו בעלי הרשת, אשר רכשו את חנויות "עדן טבע מרקט" כי הם מסירים את חותמת הכשרות מסניפיהם ברחבי הארץ, לטענתם, על מנת להביא להוזלת המוצרים הנמכרים בחנויות.

ברבנות הראשית לישראל מזהירים כי אין כלל פיקוח על הנמכר בחנויות הנ"ל, גם כאשר הם טוענים כי מדובר במוצרים כשרים. כעת, הוסיפו ברשת הטריפות חטא על פשע כאשר הודיעו על שירות חדש, מתוך מטרה להוסיף בחילולי השבת. שירות המשלוחים, נחשף הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות, כאשר בעיתון עצמו מציינים כי הדבר אינו רווחי כעת.

על פי הדיווח, ברשת החליטו לנסות ולהגדיל את קהל לקוחותיהם תוך ניצול העובדה כי הם פתוחים בשבת קודש, ופתחו בשירות של משלוחים תוך התחייבות כי הזמנת מוצרים דרך אתר החנות בבוקר יום השבת רח"ל, תביא לסיפוק הסחורה בבית המזמין עוד בצהרי יום השבת. ביהדות החרדית הביעו זעם על החלטה זו שתוסיף לחילולי השבת בארץ הקודש.

מנכ"ל קואליציית "שבת שוויון", רועי לחמנוביץ', תקף בחריפות את היוזמה. "חברת טיב טעם יורקת בפרצופה של המדינה. העדר אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה והשיתוק שאחוז ברשויות הוביל במישרין את רשת טיב טעם להעמיק את רמיסת יום המנוחה. בעקבות הבריונות הזאת, תורחב האפליה בקבלת עובדים גם לעולם חברות המשלוחים ולא ניתן יהיה לקבל לחברות אלו את מי שמבקש לנוח ביום המנוחה".

לדבריו, "טיב טעם הופכת לאבסורד גם את החקיקה בשלטון המקומי. סניפי הרשת הפועלים יבצעו משלוחים לרשויות מקומיות בהן חוקי העזר אינם מאפשרים מסחר, ובכך יעוקרו מתוכן החלטות רשות המבקשת להגן על בעלי עסקים קטנים המבקשים לנוח ביום המנוחה". עוד הוסיפו בקואליציה כי "מדובר בפריצת גדר דרמטית. מי ערב לנו שחנויות המסחר בתחומי הביגוד, ההנעלה, צרכי הבית והמחשוב לא יפעלו בשבת באמצעות שירותי משלוח?".

בנוסף, הם שיגרו מכתב בהול לשרי הפנים והכלכלה, אריה דרעי ואלי כהן, בדרישה להתערבות מיידית במה שנראה כ"עליית מדרגה" בכל הקשור להקפי פעילות המסחר בשבת. הפנייה נעשתה על רקע החלטה עסקית של רשת "טיב טעם" למסד שירות של משלוחים בשבת אל בתי לקוחותיהם, וזאת "בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה ומה שנראה כרמיסה נוספת של הסטטוס קוו בישראל", כדבריו.

[pdf-embedder url="http://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2017/03/מכתב-עבור-שר-הפנים-ושר-הכלכלה-משלוחים-מהסופר-גם-בשבת-.pdf" title="מכתב עבור שר הפנים ושר הכלכלה – משלוחים מהסופר גם בשבת"]

סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן אמר היום כי "נושא השבת הוא גם עניין יהודי וגם סוציאלי. שמענו שמתכננים גם משלוחים בשבת, זה יהרוס את העסקים הקטנים. לא נאפשר את פריצת הגדר החדשה הזו של משלוחים בשבת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקום להזדעק צריך להתפלל
אין כוחנו אלא בפה
השם יעזור שבזכות התשובה שאנחנו עושים
הרשת הזאת תיסגר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture