טראמפ לאבו מאזן: אי אפשר לקדם שלום ולממן טרור

נשיא ארה"ב הגיע לביקור קצר שנמשכה כשעה אחת בלבד בעיר בית לחם, נפגש עם אבו מאזן ובסיום מסר הצהרה לתקשורת במהלכה גינה את הפיגוע במנצ'סטר והביע תקווה כי יצליח להביא את השלום בין ישראל לפלסטינים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברשות הפלסטינית קיבלו הבוקר בהתרגשות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהגיע למוקטעה בבית לחם. בפגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן דנו השניים במצב במזרח התיכון וביחסים עם ישראל. גורמים ברשות הפלסטינית הביעו את אכזבתם מהעובדה שהנשיא טראמפ בחר לבקר בשטחם במשך כשעה אחת בלבד, ולהיפגש רק עם אבו מאזן ולשוב מיד לישראל.

אחרי הפגישה פתח טראמפ את דבריו בגינוי הפיגוע במנצ'סטר הלילה ואמר: "תנחומים לאלה שנפגעו בהתקפה הטרוריסטית הזו. המחבלים לא מפלצות, הם לוזרים. החברה שלנו לא יכולה לגלות סובלנות להמשך שפיכות הדמים הזו. במתקפה נהרגו בעיקר ילדים תמימים".

על המו"מ מול ישראל אמר טראמפ: "כפי שדנתי עם הנשיא עבאס בוושינגטון, אני מחויב להשיג הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לעזור להם להשיג את המטרה הזו. הנשיא עבאס הבטיח לי שהוא מוכן לעבוד למען המטרה הזו וכך גם ראש הממשלה נתניהו.

"אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם המנהיגים האלה למען שלום מתמשך. אני גם מצפה לעבוד עם הנשיא עבאס על עוד עניינים כמו פיצוח הפוטנציאל הכלכלי של הפלסטינים. שמחתי שהנשיא עבאס התחייב לנקוט צעדים תקיפים כדי להילחם בטרור. השלום לעולם לא ישרור בסביבה בה האלימות שולטת, ממומנת ואפילו מתוגמלת".

על ביקורו בסעודיה, שקדם לביקור בישראל, והניסיון להרכיב קואליציה אזורית של מדינות סוניות מתונות שיילחמו יחד בטרור, אמר טראמפ: "נפגשתי עם מנהיגים של העולם המוסלמי ומדינות ערב. זה היה מפגש אפי, זה היה אירוע היסטורי. ביקשתי מהמנהיגים הללו להצטרף לשותפות שתגרש את הטרור מאזורם אחת ולתמיד. ארה"ב תעזור לחלום להתגשם עבור יהודים, מוסלמים ונוצרים צעירים ברחבי האזור. תוך כדי כך נהנה כולנו מעתיד בטוח ובהיר יותר".

קודם לכן אמר אמר אבו מאזן: "העם הפלסטיני דורש חירות ועצמאות. זהו המפתח לשלום באזור ובעולם. הפגישה איתך אדוני הנשיא נתנה לעם הפלסטיני תקווה, והיא נותנת לכל האומות באזור הרבה תקווה לאפשרות להגשים את החלום והשאיפה לשלום יציב ומתמשך. זהו המפתח לשלום ויציבות באזור ובעולם – שהילדים בישראל וברשות ייהנו שלום וביטחון.

"אנחנו מדגישים שוב את המחויבות להמשיך לעבוד עמכם כשותפים בלחימה נגד הטרור. אנו מדגישים שוב את עמדתנו בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות: מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, החיה לצדה של מדינת ישראל, ופתרון סוגיות הקבע כולן בהתבסס על החוק הבינלאומי והחלטת האו"ם.

"אדוני הנשיא, כפי שראית אתמול במהלך ביקורך במקומות הקדושים, ירושלים המזרחית כבושה. הבעיה הבסיסית שלנו הינה עם הכיבוש וההתנחלויות ואי הכרתה של ישראל במדינת פלסטין, כפי שאנחנו הכרנו בישראל. הבעיה אינה בינינו לבין היהדות, כי אם בינינו לבין הכיבוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"הבעיה איננה בינינו לבין היהדות כי אם בינינו לבין הכיבוש" – אם כן, למה המופתי חאג' אמין אל חוסייני הציע להיטלר לחסל את היהודים בפולין ובגרמניה?
מדוע נרצחה משפחה יהודית בטולוז שבצרפת?
מדוע פלסטינים רוצחים יהודים בכל העולם?

אבו מאזן מממן טרור! שקרן!

שקר עם חיוך…

התורה כבר אמרה "ידו בכל יד כל בו" לעולם לא יהיה שלום עם הערבים פשוט בגלל שהם לא מסוגלים לזה. תגיד לערבי שלא ירצח יהודים הוא לא מסוגל.
כולנו תפילה שמשיח צדקנו יבוא לגאלנו ורק אז ישרור שלום
"ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture