אוי לבושה: הנשיא הגוי הבין טוב יותר מחלק מהיהודים

צפיתי בנשיא ארה"ב מכבד את קדושת הכותל המערבי ונכנס לעזרת הגברים בעוד רעייתו עושה את דרכה לעזרת הנשים והתביישתי בשביל אותם שלא מנעו את אישור מתווה הכותל הרפורמי • שוב הוכח: יחסינו הטובים עם ארה"ב אינם בזכות התנועה הרפורמית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערכה, או ליתר דיוק תקוה של חלק מכלי התקשורת בישראל, הביאה לחשש כי ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תביא נקודות זכות לאנשי התנועה הרפורמית במאבקם נגד קדושת הכותל המערבי. ברוך ה', תקוותם זו התבדתה והם שוב נחלו כישלון.

כך זה התחיל. עד כה, מעולם לא הגיע נשיא אמריקאי מכהן לתפילה ליד שריד בית מקדשנו, הנשיא הנוכחי בחר לעשות היסטוריה ולהגיע למקום המקודש לעם היהודי. אומנם הביקור הוגדר כביקור פרטי, אך עצם ההגעה למקום, היא אמירה ברורה שלא ניתן להתעלם ממנה.

היו שהביעו את תקוותם, כי במהלך הביקור, בו נמצאים לבד במקום הקדוש רק הנשיא ובני משפחתו, תבחר רעיית הנשיא להצטרף אליו ולגשת יחד איתו אל הקיר הקדוש. לו הדבר היה קורה, הם היו מנסים לנצל זאת על מנת לגייס עוד נקודות לטובתם, למאבקם לחילול קדושת הכותל, וניסיונותיהם להקים במקום רחבת תפילה מעורבת.

תקוותם נגוזה עד מהרה, כאשר הזוג הנשיאותי התפצל. בעוד דונלד טראמפ נכנס יחד עם שאר הגברים בפמליה לעזרת הגברים, צעדו להן הנשים שבחבורה אל עבר עזרת הנשים, שם נשאו תפילה.

צפיתי בהם מכבדים את קדושת המקום והתביישתי. התביישתי בעובדה שנשיא גוי מבין את שלא הבינו שרי ממשלת ישראל שאישרו את מתווה הכותל הרפורמי, התביישתי בשביל אלו שלא נלחמו ולא הצביעו נגד ההצעה המבישה בזמן אמת והתביישתי בשביל שופטי בג"ץ שהתירו לנשות הפרובוקציה לקיים את תיפלותיהן בכותל המערבי.

אבל עדיין לא מאוחר מידי. באפשרותכם לתקן. בעוד שבועיים, יתקיים דיון בבית המשפט העליון בתביעת נשות הפרובוקציה לקיים את מתווה הכותל עליו הוסכם בממשלה, כאשר הביצוע בפועל מתעכב בזכות הסערה התקשורתית שהתעוררה והביאה את נציגי הציבור החרדי להבהיר כי לא יסכימו לחלוקת הכותל ולהקצאת חלק ממנו לתפילת אנשי התנועה הרפורמית.

תלמדו מטראמפ. מנהיג העולם החופשי מבין כי יש צורך לכבד את המסורת היהודית העתיקה ולהתפלל בכותל המערבי כפי הנהוג במקום מדורי דורות, תלכו בדרכיו.

ועוד משהו לסיום: תקופה ארוכה מנסים לשכנע אותנו כי מתיחות מול התנועה הרפורמית בארה"ב תשפיע על יחסי ישראל עם מדינות העולם. בינתיים, בתקופת טראמפ, הרפורמים הופכים לנטל על ישראל ולא לנכס. השגריר הקודם בישראל אכן היה רפורמי, אך הנוכחי הוא אורתודוקס. התפילה הנפרדת אתמול בכותל, הוכיחה זאת שוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תביאו עוד סרטונים זה טוב מאוד

שימו לב לפה טראמפ הגיע לבד לא מלווה בראש הממשלה כי זה ביקור פרטי הוא עשה את זה נטו לטובתו האישית בבית לחם הלך אם אבו מאזן בערב הסעודית הלך אם המלך שם אבל פה זה ביקור פרטי זה אומר שאף הוא חושב שהכל לא של היהודים הוא עוד יביא את מלחמת גוג ומגוג ומשוגע על כל המוח

תזכרו שאני תמכתי בו לכל אורך הדרך

זה לשון הרע !!!

על אף שלפי ההלכה אין שום בעיה שטראמפ ילך לכותל ביחד עם רעייתו, ויתפללו זה לצד זה (כפי שהיה המנהג בכותל לפני 100 שנה), עם כל זאת הוא בחר ללכת בנפרד.
כל הכבוד לו. לעומתו, הרפורמים שדורשים עזרה מעורבת לא אכפת להם מההלכה, מטרתם לקעקע את היהדות לגמרי ובשביל זה הם מוכנים לעשות הכל. ה' יצילנו מהם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture