פגישה מתוחה עם האמריקאים בגלל התשלום למשפחות המחבלים

הפלסטינים סירבו לדרישה האמריקאית להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים הכלואים בישראל, ומנגד, התעקשו ודרשו את הפסקת הבנייה בהתיישבות היהודית מחוץ לקו הירוק. "הפגישה הייתה רעה בלשון המעטה", אמר גורם פלסטיני לרויטרס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המאמצים לקידום המו"מ נכשל שוב – גם הפעם בגלל הפלסטינים: חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, המריא הלילה (ה') חזרה לוושינגטון לאחר ביקור בן 24 שעות בישראל וברשות הפלסטינית במסגרת המאמץ האמריקני לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

לאחר שנועד אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, נסע קושנר לרמאללה ושם נפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. בפגישה השתתף גם השליח האמריקני של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר לאחר הפגישה כי הצדדים דנו בכל הנושאים המרכזיים שנמצאים בלב הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לפני הפגישה עם קושנר נערכה פגישת הכנה בין גרינבלט לגורמים פלסטינים. בכיר פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה הייתה רעה בלשון המעטה. לדבריו, הפגישה שנערכה ביום שלישי הפכה למתוחה בעיקר בשל סוגיית המשכורות שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות אסירים הכלואים בישראל.

"האמריקנים 'קונים' את הטענות של נתניהו בנוגע להסתה הפלסטינית", אמר הבכיר הפלסטיני. "גרינבלט התעקש שהתשלומים הללו יופסקו". עם זאת, הוא הבהיר כי הגורמים הפלסטינים שנכחו בפגישה לא נכנעו ללחץ שהפעיל השליח האמריקני ודרשו שארה"ב תפעל להקפאת הבנייה הישראלית בהתנחלויות. הבכיר ציין כי בחודש הבא צפויה לצאת לוושינגטון משלחת פלסטינית להמשיך בשיחות.

אתמול מסרו גורמים ברשות הפלסטינית כי לקראת פגישת אבו מאזן עם קושנר, נתבקשו הפלסטינים להכין רשימה של 12 סוגיות שעליהן ירצו לשאת ולתת עם ישראל. לדברי הגורמים, האמריקנים רואים בכך התמקדות בסוגיות מרכזיות, ולא פשטנות יתר של נושא מורכב.

קושנר נחת אתמול בישראל לביקור קצר בירושלים וברמאללה במסגרת ניסיונות הממשל להניע משא ומתן בין ישראל והפלסטינים. אחר הצהריים נפגש קושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. מדובר בביקורו השני של קושנר באזור מאז תחילת כהונת הנשיא טראמפ, בדיוק חודש לאחר שליווה את הנשיא לביקורו הראשון בישראל. לדברי בכיר בבית הלבן, בזמן שחלף מאז, "המגעים בין הבית הלבן למנהיגים בירושלים וברמאללה נמשכו מאחורי הקלעים".

בפגישה בין נתניהו לקושנר השתתפו גם שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן וראש הסגל יואב הורוביץ. "זו הזדמנות לקדם את מטרותינו המשותפות של ביטחון שגשוג ושלום. ג'ארד, אני מברך אותך כאן ברוח זו, אני מכיר את מאמציך ואת מאמצי הנשיא ומצפה לעבוד איתך כדי להשיג מטרות אלו", אמר נתניהו לקושנר בפתח הפגישה. "היה לנו כאן ביקור היסטורי, הנשיא התקבל כאן בחום נהדר והותיר רושם עז על הישראלים וטוב לראותך שוב. אנא מסור לו דרישת שלום חמה". קושנר אמר כי "הנשיא מוסר דרישת שלום חמה וזה כבוד להיות כאן".

בתום הפגישה נמסר כי היא היתה פורייה ושני הצדדים אשררו את מחויבותם לקידום היעד שהציב הנשיא טראמפ להשגת שלום אמיתי וממושך בין ישראל והפלסטינים, אשר יחזק את היציבות באיזור. "שלושת הבכירים האמריקנים דנו עם ראש הממשלה בעדיפויות של ישראל, ובצעדים הבאים, תוך הכרה בתפקידה החשוב של ישראל בביטחון האזור. הבכירים האמריקנים וההנהגה הישראלית הדגישו שהשגת השלום תיקח זמן, ואת החשיבות של לעשות את כל הניתן כדי ליצור אווירה התורמת לעשיית שלום", נמסר מהבית הלבן.

הבית הלבן: "השגת השלום בין ישראל לפלסטינים תיקח זמן"

נתניהו נפגש עם שליחי טראמפ, בדרך לחידוש המו"מ עם הפלסטינים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבו מאזן ראש הנחשים. עיין רשב"י…600 רוכבי פרעה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture