פרשת ילדי תימן: "על המדינה להשקיע משאבים כדי למנוע מצב של ממזרות"

חבר פורום המאבק בפרשת ילדי תימן, הרב רצון ערוסי, מדבר בכאב על הגילויים האחרונים בפרשה ומשרטט את האופן שבו על המדינה לפעול: "חייבים לפתוח את הכל הן כדי לתקן את העוול והן כדי למנוע היווצרות של בעיות נוספות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפרשה הכאובה של חטיפת ילדי תימן שבה בימים האחרונים לכותרות עם הגילויים המזעזעים על ניסויים רפואיים שבוצעו לכאורה בילדים ומחאה ציבורית נרחבת בדרישה לחשיפת כל האמת בפרשה.

רבה של קרית אונו, הרב רצון ערוסי שמשמש גם חבר פורום המאבק בפרשת ילדי תימן, מתייחס הבוקר בהרחבה לנושא ואומר: "לצערנו הרב למרות שאולי ניתן להסביר שהיו קשיי קליטה של מדינה בדרך. אבל, דומה שהיתה כאן רשלנות פושעת בין ברמה הממסדית והן ברמה האנושית של אנשים שהיו בשטח, שכנראה התייחסו אל אותם עולים יקרים תמימים וישרי דרך שבאו לארץ הקודש מתוך אמונה תמימה, שכאן מדובר בעם קודש, בארץ קודש, על פי תורת קודש. ולפתע פתאום נתגלו להם דברים אחרים, הן ברמת החילון, הן ברמת החטיפות של ילדים והן ברמת גניבת ספרי קודש יקרי ערך. ואין צל של ספק שזו היתה טראומה גדולה מאוד".

לדבריו, "היום בעקבות פעילות מתמדת של וועדה שבראשה עומדת ח"כ נורית קורן, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה שהיא באמת עקרונית וחשובה לפתוח את הפרוטוקולים לציבור הרחב. הנה אנחנו מגלים בפרוטוקולים עקבות של דברים איומים ונוראים שנעשו. ניסויים, יחס בלתי אנושי אליהם, אימוצים, וכיוצ"ב.

לכן אין צל של ספק שאסור בשום פנים ואופן להסתפק אך ורק בגילוי הפרוטוקולים. על המדינה להעמיד משאבים כספיים כדי לפענח את הפרוטוקולים הללו ולדעת מה ניתן עוד לתקן מאותם עוולות שנעשו. לא רק ברמה של רכוש וספרי קודש שנעלמו, לא רק ברמה של עוולות שנעשו לבני אדם במובן של פגיעה אישית ואנושית, דיני ירושה, אלא עלינו לדעת ביחס לבנים ובנות שלא יתחתנו אח ואחות".

//www.jdn.co.il/news/israel/849121

הרב ערוסי מציף סוגיה כאובה נוספת: "עוד גיזרה מאוד חשובה, זה עליית שארית הפליטה מתימן לכאן. פעם שימשתי בוועדה בעניין הזה, ודאגנו שאכן הם יקבלו חינוך הראוי להם. היום מגיעות אלי שמועות שהם מגיעים למקומות אחרים שהם בעצם מוציאים אותם מדתם, וכזאת לא יעשה זה עוולה חמורה פי כמה. כי כאן משחיתים את נפשם. ומשום כך אין צל של ספק שמן הראוי לחבר כעת בין שני הנושאים על מנת לבוא לומר למדינה, תנו ליהודים האלה שלומי אמוני ישראל להתנהג כפי מורשתם וכפי אמונתם, זו חובתכם כדמוקרטים. כל שכן כמדינה יהודית שזה הרי כל היעוד שמגדיר אותם כיהודים. וצריך לחבר בין שני הנושאים הללו כשנדרשים לטיפול בסוגיה".

הוא מוסיף: "אין צל של ספק שיהדות תימן נמנית על יהדות של שלומי אמוני ישראל ועל מדינת ישראל להכיר בעוול ולהתנצל בפניהם, ולתיקון ההיסטורי יש להעמיד לעשה מרכז ליהדות תימן אשר יחייב וישמר את מורשת תימן, וישאב את כל יהודי תימן אל אותו מרכז, ישיב בנים לגבולם. זה יהיה הפיצוי הנאות, האמיתי כדי לנסות לתקן את העוול הגדול שנעשה להם.

ככל שכל יהודי, מביע את דעתו נגד כל העוולות וקורה לממסד לתקן את העוולות אז יש עוצמה, אם המאבק יהיה מאבק רק של יהודי תימן, זה יהיה חלש, לא יהיה חזק. אם המאבק יהיה חוצב גבולות של כל העדות, ואז הזעקה תהיה זעקה ואין לי צל של ספק שגם מן השמים יעזרו כדי לתקן את העוולות הללו".

בוידאו: ראש הממשלה מתייחס לפרשה הכאובה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture