חסידי בעלזא בקריית גת התאחדו להיות "אגודה אחת"

ברוב פאר והדר התקיים המעמד המרומם של הכתרת הרה"ג ר' יהושע גרינוולד שליט"א לראש הקבוצה של קבוצת "אגודה אחת" בעיר קרית-גת. מכתבו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א הביא למקום נכדו, הרה"ג שלום רוקח שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברוב פאר והדר התקיים המעמד המרומם של הכתרת הרה"ג ר' יהושע גרינוולד שליט"א לראש הקבוצה של קבוצת "אגודה אחת" בעיר קרית-גת.

המעמד התקיים באולם המפואר במושב קוממיות, שם התאספו כשישים חברי הקבוצה כאיש אחד בלב אחד, לסעודה של מצוה שהוכנה בטו"ט ע"י ארגון "דורותינו". בהתרגשות רבה קבלו הנאספים את פני ראש הקבוצה שליט"א בשירה ובזמרה.

ראש המדברים היה המרא דאתרא הדומ"ץ הרה"ג ר' פנחס לייבוש פאדווא שליט"א שהביע את התרגשותו ואת שמחתו הגדולה על שהגיענו לזמן הזה בהיתוסף עוד מרגלית בכתרה של בעלזא בקרית גת ע"י ייסוד הקבוצה והתמנות ראש הקבוצה שבוודאי יביא תועלת מרובה לכל קהילתינו הק' בעיר. כמו"כ הרחיב בדברים נעימים בשבח מדת האחדות ועין טובה שזהו היסוד לכל ענין הקבוצות.

לאחר מכן התכבד האברך החשוב בנש"ק הרב י. מיכל מוסקוביץ שליט"א מטובי לומדי הכולל שהיטיב להביע את שמחתם של חברי הקבוצה להתמנות ראש הקבוצה וציין בדבריו את מעלותיו של ראש הקבוצה שליט"א שזכה להעמיד את הכולל על תילו וכעת זכה להתעטר בנזר ראש הקבוצה לכל חברי הקבוצה.

בקשב רב נשמעו דבריו של הרה"ג ר' אברהם גרינולד שליט"א אביו של ראש קבוצה שליט"א שבהתרגשות רבה הודה להשי"ת על שזכה לראות את בנו שליט"א עולה ומתעלה עד שזוכה בעז"ה להיות טופח ע"מ להטפיח ולהשפיע תורה ויר"ש. ובברכת אב בירך את בנו שליט"א שיצליח לרומם קרנה של קהיתינו הק' כשאיפת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א המדרבן בכל עת על הקמת הקבוצות.

בשמחה רבה קבלו הנאספים את פני נכדו חביבו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ה"ה הרה"ג ר' שלום שליט"א שהגיע במיוחד לפאר את המעמד בנוכחותו והתכבד ע"י המנחה הרב יונה פרידמן שליט"א להקריא את מכתב הקודש שנשלח לכבוד המעמד כשהוא מוסיף דברים מדיליה בטוב טעם.

לאחר מכן יצאו האברכים בריקוד נלהב ומרומם טפח מעל הקרקע, בלווי תזמורתו של ר' אהרן מושקוביץ ובעל מנגן ר' יעקב דוד פרידמן.

המשא המרכזי נישא ע"י ראש הקבוצה שליט"א שבמילים נרגשות הודה על העבר וביקש על העתיד שהשי"ת יהא בעזרו למלאות תפקידו על צד היותר טוב,ודיבר על מעלותיהם של חברי הקבוצה שבוודאי בכח האחדות יוכלו להוציא מן הכח אל הפועל ובטוטו"ד היטיב להסביר את התועלת מהקבוצה לכל אחד ואחד כמו"כ הודה לרכזי הקבוצה הר"ר שמעון יחזקאל הרשטיק והר"ר בערל שכטר וכל העוזרים והמסייעים שעמלו ללא ליאות לייסוד הקבוצה והצלחת המעמד.

אחרי כן התכבד הדומ"ץ הרה"ג ר' שלמה בינעט שליט"א שהתמנה ע"י כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לייסד הקבוצות ובפיו המפיק מרגליות ביאר את חזונו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שכל אברך ישתייך לקבוצה, ועל דרך עצתו של יתרו למשה רבינו למנות שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות, כמו"כ כל אברך שייך לבעלזא-שזהו בבחינת שרי אלפים ושייך לשטיבל-שזהו שרי מאות, הקבוצה-בבחינת שרי חמישים והחברה-שזהו שרי עשרות ובכח זה נוכל לינצל מנסיונות ומפגעי הזמן.

בדברי נעילה התכבד יו"ר אהבת חסד הרב יוסף מאיר הורוויץ שליט"א שבמלים קצרות הביע את התפעלותו מהקהילה הצעירה שבתוך זמן קצר הפכה לשם ולתפארת ולדוגמא לכל קהילתינו הק', בהתרוממות רבה התפזרו הנאספים לבתיהם בתקוה רבה שהדברים שנשמעו במעמד יהיו לתועלת גדולה לכל אחד ואחד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה הדבר הזה בבעלזא, 'קבוצה' ו'ראש קבוצה', מה זה אומר?
זה דומה למה שיש בגור?

זה לא שטיבלך זה דבר שמחזקים אחד לשני ויש דיין שעמו אפשר לשוחח על נושאים שונים דרך איש קשר ותקרא את כל הכתבה תבין הכל

על ראשון ראשון: לאחרונה הוקמו בבעלזא קבוצות גיבוש לאברכים על פי גילאים בכדי לחזק את האחדות וכדי שכל אחד יהיה מחובר באמת לשטיבל בפרט ולקהילה בכלל,
תפקיד הראש קבוצה היא לדאוג שלכל אחד מחברי הקבוצה, ב"ב וילדיו טוב ברוחניות ובגשמיות {ויש עוד כמה מטרות ורווחים אך זהו בקיצור נמרץ}
ועל אחרון אחרון:כן ולא

כל בית מדרש המכיל מעל ל70 מתפללים, עושים קבוצה לאברכים הצעירים בתוך הבית מדרש עם משפיע ודיין, והם מתאספים מפעם לפעם להתכנסויות שונות ושבתות התאחדות ועוד.

במילים קצרים הרב לא יכול להגיע עד פרט האחרון לזה יש לנו דיין או ראש קבוצה

במילה אחד בליע"ה בעלזא גדול והרב לא יכול להגיע עד לפרטי פרטים של האברך לזה יש קבוצות ולכל קבוצה ראש הקבוצה דיין וכד' שהוא ממונה לזה

מי זה הבל מנגן השם מוקר לי

במילה אחד מה שהרב לא יכול להגיע כי בעלזא גדול בליע'ה אז זה התפקיד של הראש קבוצה

לא ממש אותו רעיון.
הם לא מחליטים לאברך בנושאים כמו בגור והמבין יבין…..
האדמו"ר שליט"א יסד את הדבר הזה בעקבות רבוי האברכים בכל שטיבל ולפעמים אברך נופל בין הכסאות ואין מי שיעזור לו ויחזק אותו כשהוא צריך כי הדיין הראשי מופקד על כל אברכי השטיבל אז זה בעיקרון אברכים שהם דווקא לא דיינים אבל עם שכל הישר ואידך זיל גמור

ל'אחד מהקבוצה': לא צריך לחזור על אותו דבר שלוש פעמים.
ה'רב' הכוונה לאדמו"ר, נכון?

כן.

המשיח כבר יכול להגיע, עם כאלה דברים נפלאים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture