צ

השקט הופר: שוב ירי לעבר ישראל; צה"ל תקף ברצועה

זמן קצר לפני יציאת השבת בוצע ירי רקטות מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח והשנייה יורטה בשמי ישראל. אזעקות הופעלו בנירים, בעין השלושה ובכיסופים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. דיווחים כי צה"ל תוקף ברצועה

זמן קצר יציאת השבת: לפני מחבלים מרצועת עזה ביצעו ארבעה שיגורים משטח חאן יונס לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול. נפילה אחת אירעה בשטח פתוח סמוך לאחד מהיישובים ואחרת יורטה ע״י כיפת ברזל. שני שיגורים נוספים כשלו ונפלו ברצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי מלבד היירוט, זוהתה נפילה ככל הנראה בשטח הרצועה. כאמור, הנפילה אירעה בשטח ארצנו.

קודם לכן הופעלו אזעקות בנירים, בעין השלושה ובכיסופים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

ארגון הטרור 'גדוד חללי אל-אקצא' לקח אחריות לירי הרקטות.

כלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים צה"ל תקף הערב עמדה של ארגון הטרור חמאס באזור ג'באליה שבצפון הרצועה. בארגון הטרור חמאס מסרו כי מחבליו הצליחו להימלט מהעמדה שהותקפה.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לירי הרקטות ואמר כי "אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי ספוראדי לשטחנו".

עוד אמר ירקוני כי "אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא שכיפת ברזל נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עליינו. הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל. אנו סומכים על צה״ל שידע לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם הדרג המדיני להחזרת השקט לטווח הארוך".

מוקדם יותר היום, סיכל כוח צה״ל ניסיון פגיעה בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל. הכוח זיהה חוליית מחבלים בעת שחצתה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. הכוח הגיע לנקודה וביצע ירי לעברם. החשודים נמלטו לשטח הרצועה.

בנוסף, אתמול אירעו הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה במספר מוקדים, במהלכן ירו מחבלים לעבר כוח צה"ל, הושלכו רימונים, מטעני נפץ ובקבוקי תבערה, יודו אבנים והתבצעה פגיעה בגדר המערכת ובתשתיות ביטחוניות במספר נקודות. כוחות צה"ל פעלו לאור האיום ובהתאם להוראות הפתיחה באש לעצירת ניסיונות הטרור והשחתת תשתיות ההגנה.

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס מנסה שוב ושוב להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת- ועל-קרקעי. צה"ל לא יאפשר זאת וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

צילומים: דובר צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכל הרצינות: נשאר עוד מה לתקוף בעזה, בתשתית הפלישתית?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו