צילום: קק"ל

טרור העפיפונים עולה מדרגה: עפיפון שנשא מטען חבלה אותר סמוך לגדר

מחבלים מרצועת עזה שיגרו עפיפון עם מטען חבלה מאולתר מוסווה עליו לעבר שטח ישראל, העפיפון אותר על ידי כוחות צה"ל ליד גדר הגבול סמוך לכרם שלום. לא היו נפגעים באירוע. במערכת הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים לקראת יום שלישי - "יום הנכסה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחבלים מרצועת עזה שיגרו הערב (ראשון) עפיפון שנשא מטען חבלה מאולתר. כוח צה"ל איתר את העפיפון סמוך לאזור כרם שלום. העפיפון נפל ליד גדר המערכת. המטען נוטרל והועבר לבדיקה. לא היו נפגעים באירוע.

במהלך סוף השבוע שוגרו לישראל עשרות עפיפוני תבערה, שהציתו שטחים נרחבים ביישובי עוטף עזה. למעלה מ-25 לוחמי אש פעלו לכיבוי השריפה גדולה בשטחים פתוחים סמוך לקיבוץ כרמיה שבשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. הלוחמים נעזרו בארבעה מטוסי כיבוי ובכלי רכב ממערך הכיבוי של חיל האוויר ומקק"ל בכדי להשתלט על האש שסיכנה את היישוב ואת החממות שבסמוך אליו. בנוסף פעלו לוחמי האש בשריפות קוצים, יער ושדות שפרצו במהלך השבת באזור ניר עם, גבים, כיסופים ובארי ובסה״כ משישי בבוקר ועד מוצ״ש כ-20 שריפות באזור העוטף.

היום פעלו כוחות הכיבוי בגזרה במספר שריפות שנוצרו ככל הנראה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה מרצועת עזה. שלוש דליקות נוצרו באזור היישובים אור הנר, ניר עם ובארי.

מאז תחילת "טרור העפיפונים" מרצועת עזה עלו באש אלפי דונמים של שטחים חקלאיים בגבול עוטף עזה ולמעלה מ־2,100 דונם ביערות קק"ל. החקלאים סופגים הפסדים כספיים כבדים בשל ההצתות והחשש הוא גם מפני פגיעה ארוכת טווח בחורש הטבעי, באוכלוסיית הצבאים המתרבה באזור ובמגוון הזוחלים וצמחי הבר המאפיינים את הנגב המערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום את ראש המל"ל מאיר בן שבת, לקדם תהליך שיקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כספי הפיצויים שישראל תעביר ליישובים בעוטף עזה, בגין הנזקים שנגרמו להם בהצתות האחרונות.

ח"כ ‏איילת נחמיאס ורבין הגיבה להוראת ראש הממשלה ואמרי כי "חבל שבמקום שרה״מ יזום הוראת שעה שתפעל לטובת חקלאי ותושבי העוטף הוא עסוק בספינים כדי לכסות על חוסר העשיה עבור החקלאים. אפילו שמאי מס רכוש טרם פעלו מול החקלאים במתכונת חירום".

בתוך כך, מספר מחבלים חצו היום את גדר המערכת בדרום רצועת עזה מול חאן יונס. המחבלים חתכו את גדר הגבול והבעירו אש במכולות של קבלני עבודות הקמת המכשול, שהיו סמוכות לגדר, לא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים באירוע. מיד לאחר מכן הם נמלטו חזרה לשטח הפלסטיני.

במערכת הביטחון נערכים לקראת יום שלישי, אז יצוין בעזה ובגדה המערבית "יום הנכסה", שמסמל את הפסד צבאות ערב במלחמת ששת הימים. מדובר בהיערכות של כוחות רבים, כפי שהייתה ב"יום הנכבה". במסגרתה יימשכו המאמצים בצה"ל לצמצום הפגיעה בחיי אדם בצד הפלסטיני, הן בעזה והן בגדה המערבית, כפי שיושמו תוך כדי תגובת צה"ל למטח הרקטות ששוגר לעוטף עזה בשבוע שעבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי
ברור שנצליח את הטרור הזה לנצח!!!
וזאת מנוחתנו עדי עד.

הערבים התעצבנו על ה"שטחים הפתוחים" שמנטרלים את כל הטילים שלהם, אז החליטו לשרוף אותם…

אוי וויי ממש מסכנים, זרקו עליכם עפיפון? תלמדו להפתר מכל האויבים. אנחנו בגלות לא תהיה מציאות אחרת. זה מה שיש. תבינו שאתם לא כבשתם את ארץ ישראל. אתם חושבים שהקמתם מדינה. אתם חושבים שיהיה פה שקט ושלום. אבל שכחתם רצונו של מקום. אתם חושבים רק על עצמכם . שכחתם מאין באתם ולאן עיניכם צריכות להיות נשואות. התערבתם בציונות והפכתם ממש כמהלכים בחשיכה. כולכם דור של עקשנות וכסילות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture