Avi Ohayon/GPO

פרטים חדשים על 'תכנית המאה': ריבונות ביו"ש – ומה הפלסטינים יקבלו?

עפ"י תוכנית טראמפ ישראל תחיל את הריבונות על כל היישובים ביהודה ושומרון. מנגד, הפלסטינים יקבלו מדינה פלסטינית בכפוף לארבעה תנאים: יכירו בישראל כמדינה יהודית, יפרזו את עזה, יפרקו את חמאס מנשקו, יכירו בירושלים כבירת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעקבות הפרסום מוקדם יותר היום (חמישי) בעניין תכנית המאה מתפרסמים כעת פרטים נוספים על תוכן התוכנית. ב'ישראל היום' דווח כי הממשל האמריקני עדכן מבעוד מועד את יו"ר כחול לבן על תוכן התוכנית ועל כוונת הממשל להציגה. במקביל לכך, גם נציגי הימין בישראל עודכנו בפרטי התוכנית.

מהמידע שהוצג לצדדים עולה כי הממשל יסכים להחלה מידית של החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון. מאידך, האזורים שבהם לא יוחל החוק, אמורים על פי הצעת הממשל להפוך לשטחים פלסטינים.

גם ב'חדשות 12' דווח כי לפי תוכנית טראמפ, שחיכתה כבר תקופה ארוכה להתפרסם, ישראל תחיל את הריבונות על כל היישובים ביהודה ושומרון – מספר תלת-ספרתי של יישובים. 30% משטחי יהודה ושומרון יסופחו לישראל, הלכה למעשה.

מנגד, הפלסטינים יקבלו מדינה פלסטינית בכפוף לארבעה תנאים: 1) יכירו בישראל כמדינה יהודית; 2) יפרזו את עזה; 3) יפרקו את חמאס מנשקו; 4) יכירו בירושלים כבירת ישראל. אם הפלסטינים יתנגדו, ייתכן שבבית הלבן יגידו לישראל – "הכול שלכם", כלומר ישראל תוכל לספח יישובים כבר עכשיו.

על פי הדיווח של עמית סגל לא מדובר ב"עוד תוכנית מדינית", שמטרתה לגרום לישראל לסגת: מטרת התוכנית, כפי שייחשף רשמית בימים הקרובים, היא להוסיף שטחים לישראל ולאפשר רצף טריטוריאלי ישראלי כמעט מלא. הבית הלבן תומך בהחלת ריבונות על כל היישובים הישראלים, רצף בין רוב היישובים הישראלים ויתאפשר ללכת מהם "ברגל" לירושלים (למעט 15, שיחוברו בכבישים).

התוכנית גם צפויה לקבוע שירושלים היא בירת ישראל, בניגוד למתווה קלינטון, ומנגד יידרש מהממשלה להביע הסכמה עקרונית למדינה פלסטינאית. הלחץ מימין יהיה כפול: שר הביטחון בנט צפוי להגיד לנתניהו 'אל תחמיץ את ההזדמנות', ומנגד יש שאומרים שמדובר בסופו של דבר בהסכמה למדינה פלסטינית.

על תכנית השלום שזכתה לשם "עסקת המאה", עובדים בבית הלבן מאז החל ממשל טראמפ את כהונתו. נוסף לקושנר וברקוביץ', נטלו חלק מרכזית בהכנתה השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן והשליח המיוחד הקודם, ג'ייסון גרינבלאט. כחלק מתהליכי שלום קודמים שהובילה ארה"ב, הצוות ניסה לשבור תפיסות ישנות הן באופן הכנת התוכנית, הן בתכניה.

כחלק מהגישה המחודשת, גיבשו קושנר ואנשיו תכנית השקעות נרחבת ברשות הפלשתינית, שאמורה להביא לקדם את השלום באמצעים כלכליים. פרקים אלה של התכנית הוצגו על ידי הממשל בסדנה הכלכלית שנערכה בבחריין לפני חצי שנה. עם זאת, קושנר הבהיר בוועידה כי מימוש תכנית ההשקעות, שהיקפה 50 מיליארד דולר, מותנה ביישום החלק המדיני שייחשף בשבוע הבא.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי ארצות הברית עומדת לעדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ בתוכנית המאה שגיבש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי הדיווח נתניהו וגנץ יוזמנו ביום שלישי הבא לוושינגטון שם צפוי להיות "דרמה מדינית גדולה" כשעל הפרק פרסום "תכנית המאה" של ממשל טראמפ, התוכנית המדינית הטובה ביותר שהוצעה אי פעם לישראל, וכוללת ככל הנראה הזזה משמעותית של הגבול.

מקורות בכירים בארה"ב ובישראל אמרו ל"ישראל היום" כי שלוש שנים לאחר שהחלו בהכנות ושנה מאז שסיימו את כתיבתה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר לצוות השלום של הבית הלבן, בראשות חתנו ג'ארד קושנר, לפרסם בשבוע הבא את הפרק המדיני והעיקרי של התכנית בטקס השקת התוכנית שצפוי להתקיים בשבוע הבא בארה"ב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם זכות השיבה ? מה עם התעסקות הערבים בהסתה ? ובהכחשת השואה ? ומה עם נכסי הפליטים היהודים ממדינות ערב ? נראה שלא גיליתם כלום…

למה שהערבים יסכימו לזה???

הנה נחשפה הסיבה העיקרית לכך שנתניהו מקבל ייסורים מלמעלה ולא מצליח, הוא מנסה למסור את יהודה ושומרון או חלקים ממנו לערבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture