Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו הנחה את ראש המל"ל: לכנס דיון במטרה להדק את האכיפה

ראש הממשלה שוחח עם השרים אוחנה ודרעי והנחה את ראש המטה לביטחון לאומי לכנס דיון עם שר הפנים, שר הבט"פ, מ"מ מנכ"ל רה"מ, מנכ"ל הבריאות, המפכ"ל, נציגי היועמ"ש ויו"ר השלטון המקומי במטרה להדק את האכיפה בעקבות העלייה בתחלואה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מאיר בן שבת לכנס דיון במטרה להדק את האכיפה בעקבות העלייה בתחלואה, זאת לאחר ששוחח עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הפנים אריה דרעי. לדיון יוזמנו גם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נציגי היועמ"ש הממשלה ויו"ר השלטון המקומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בתום דיון בקבינט הקורונה כי "סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא.

נתניהו הודיע כי "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך.

ראש הממשלה הוסיף כי "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה – שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו – אנא הקפידו על הכללים".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר מוקדם יותר כי "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי. אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ-200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסוימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת. אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית".

"אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות. רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

לדברי אדלשטיין, "מדינת ישראל חזרה מהר מאוד לשגרה. לא הייתה שמירה קפדנית ולכן התוצאות, חלקן צפויות. העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע מדאיג ודרמטי. אנחנו מתקדמים לקראת 200 חולים חדשים ביום, ולא מזמן היינו על 20. כלומר, פי עשרה. לא צריך לבנות מודלים מתמטיים על מנת להבין שאם לא נתעשת – נהיה במצב מאוד בעייתי. ההתעלמות מהנחיות וזלזול בהנחיות גרמו לשינוי המגמה".

עם זאת, אמר כי לעת הזו הוא "לא מצדד בחזרה לאחור. צריכה להיות אכיפה, אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה". עוד התייחס אדלשטיין לדחיית פתיחת הרכבות ואמר כי "מראה של אנשים כמו בקופסאת סרדינים – אנחנו לא יכולים להרשות זאת. הגענו למתווה עם משרד התחבורה, אם לא יהיה שינוי – נפעיל את הרכבת בקרוב".

שר הבריאות הוסיף כי "מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום. שמעתי גם שהמעבדות בבעיה בגלל העומס בבדיקות. גם לכך מצאנו פתרון: אנחנו במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים".

"הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו. בנוסף לכך מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין", דברי אדלשטיין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture