מסתמן: הקבוצות החרדיות זכו במרבית המתחמים בחריש

על פי המחירים בהצעות הזוכות מחירה של דירה יעבור ככל הנראה את ה-600 אלף שקל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הצלחה גדולה לקבוצות החרדיות שהתמודדו על מכרזים בעיר העתידית חריש. משיחות עם קבלנים וגורמים בעלי עניין מתברר כי ההצעות של הקבוצות החרדיות שעמדו על 43 אלף שקל ליח"ד בממוצע זכו במרבית המתחמים. נדגיש כי מדובר רק בשיחות ובהערכות ולא בנתונים מדוייקים. אלה יתקבלו רק בעוד כשבועיים עם ההכרזה הרשמית על הזוכים.

קרא עוד:

[postim]

עוד מתברר כי הקבוצה הדתית לאומית "חריש שלנו", שחברה עם קבוצת "באמונה". זכתה במתחם הגדול ביותר בן 632 יחידות. לפי המנכ"ל, ישראל זעירא, הקבוצה הציעה על כל יחידה סכום של 65 אלף שקל. העמותות החרדיות הציעו סכומים נמוכים יותר ולכן, מסתמן שבאמונה, המורכבת מ-80 דתיים לאומיים ו-20% חילוניים תזכה במתחם זה. בעמותה השניה של קבוצת באמונה, עמותת בית וגן, חברים כ-150 חברים וההצעה היתה על מתחם בסדר גודל דומה.

הקבוצה החילונית "מנהל מגורים ישראל" הגישה, כך על פי הערכות, הצעות שנעו סביב ה-40 אלף ש"ח ליח"ד וככל הנראה לא זכתה באף מתחם.

קבלנים גדולים הגישו אף הם הצעות. על פי המקורות הקבלנים שהשתתפו במכרזים הם: חברת אשדר, קבוצת צ. לנדאו, חברת דונה ו-ג' הנדסה.

ארבעה מתחמים גדולים

נזכיר כי המכרז כולו כולל 29 מתחמים שונים המאפשרים בניית 4,634 יחידות. נקודה מתוך 29 המתחמים, ישנם ארבע מתחמים גדולים המאפשרים בנייה של כ-500 יחידות דיור ומעלה. גם חלק מהקבלנים וגם קבוצות הרכישה שאינן חרדיות כיוונו את הצעותיהן למתחמים אלו. מדובר במתחמים המאפשרים בניית 490 יחידות דיור, 503 יחידות דיור, 593 יחידות דיור ו-632 יחידות דיור. ארבעת המתחמים מהווים יחד קרוב למחצית מיחידות הדיור במתחם כולו (2,218 יחידות דיור מתוך 4,634 יחידות דיור במכרז כולו)

המחירים האמורים, בתוספת עלות הפיתוח, משקפים סכום התחלתי של בין 110 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור ועד 130 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור במתחמים הגדולים. משמעות הדבר היא שמחירי הדירות לא יוכלו לרדת מ-650 אלף שקל ואף עלולים להיות גבוהים יותר.

תאריך איכלוס: 2015

במשרד השיכון הביעו סיפוק רב מהצלחת המכרזים. מהמשרד נמסר כי "בתקופה הקרובה ייבדקו ההצעות השונות ויוכרזו הזוכים. מדובר בעיר החדשה הראשונה היוצאת לדרך בהיקף שכזה, מאז העיר מודיעין לפני כ-18 שנה. המכרז הגדול ביותר שנעשה עד היום במנה אחת נועד לאפשר את ההיתכנות להקמת העיר החדשה ועל מנת להוריד את מחיר הקרקע. בחודשיים וחצי שחלפו מאז פורסם המכרז יצרה התכנית עניין רב וחסר תקדים במכרזים הן מצד יזמים ועמותות והציבור הרחב והן תקשורתית. בסיור הקבלנים שנערך לפני קרוב לחודשיים נרשמה השתתפות של שיא של למעלה ממאה קבלנים, יזמים ועמותות מכל הגוונים והמגזרים בישראל".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מסר כי "התנאים וההטבות המיועדים לעודד רכישה של זוגות צעירים בחריש ניתנו כתוצאה מהגדרה של העיר כאזור עדיפות לאומית א', כמו עוד 91 ישובים עירוניים הנהנים ממעמד זה. משרד הבינוי ושיכון הודיע מספר פעמים הן בוועדות התכנון עוד קודם לעתירות כלשהן ולפני שחריש עניינה את הציבור הרחב, והן בבתי המשפט – כי המכרזים מיועדים לכולם. עם היציאה למכרזים הודעתי בצורה פומבית כי הם פתוחים לכולם. בניגוד לספקנות ולציניות של גורמים שונים, אנו למדים מהתקשורת על התעניינות של כל המגזרים, מה שמלמד על הפעולה השוויונית של משרדנו, כמו בכל מכרז אחר ברחבי הארץ. כוחות השוק יקבעו את הצביון ואת האופי של המקום".

עוד נמסר ממשרד השיכון "אנו מקווים כי בהתאם לתכניות השאפתניות של המשרד והמינהל ברבעון הראשון של 2015 כבר ייכנסו לדירותיהם התושבים הראשונים של העיר חריש".

מקור: פתרונט הכל על נדל"ן לציבור החרדי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture