אבל כבד בעולם המוסר: זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי אהרן חדש זצוק"ל

המשגיח הגה''צ רבי אהרן חדש זצ''ל שימש במשך עשרות שנים כמשגיח בישיבת מיר בירושלים. דרכו הייחודית קנתה לה שם של כבוד ואלפים התקבצו סביבו וקנו ממנו תורה ויראת שמים טהורה. בשנים האחרונות חלה והתייסר בייסורים קשים עד להסתלקותו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ברוך דיין האמת: בדקות האחרונות מגיעה הידיעה המרה והקשה על הסתלקותו לשמי מעלה של זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי אהרן חדש זצ"ל אשר שימש במשך שנים רבות כמשגיח בישיבת מיר בירושלים זאת לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בשנת התשעים לחייו.

המשגיח הגה"צ רבי אהרן חדש נולד בשנת תרצ"א לאביו המשגיח הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל, כבר מנערותו ניכר היה במידותיו הנאצלות וביראת השמים הטהורה שהייתה לו, גינוני המלכות לבית סלבודקה נכרו בו היטב כבר מילדותו ממש.

בימי בחרותו הוא השתקע בישיבת 'חברון' שם קנה תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה אשר חיבבו והעריצו את הנער הצעיר שהוכתר בכל מידה נכונה. שקיעותו הרבה בלימוד הייתה לשם דבר בישיבה דאז בין שאר אריות התורה שלמדו בחברון באותם השנים.

בהגיעו לפרקו דובר בו נכבדות ולבסוף הוא נישא לרעייתו הרבנית ע"ה ביתו של משגיח ישיבת מיר הגה"צ רבי חיים זאב פינקל זצ"ל, בשמחת נישואיו שהתקיימה בירושלים השתתפו כל גדולי הדור דאז ושמחו בשמחה הגדולה של המשפחה הרוממה.

עם פטירתו של חמיו המשגיח זצ"ל החל לשמש הגה"צ רבי אהרן חדש כמשגיח בישיבת מיר וכממלא מקום חמיו, בחורי הישיבה נקשרו בו בעבותות של אהבה החל מהרגע הראשון כשהם רואים בו אדם מורם מים נצר לממלכת בית סלבודקה ומיר.

הנהגתו כמשגיח הייתה באופן מעורר השראה, מידי יום ללא יוצא מן הכלל הוא נהג להגיע להיכל הישיבה בירושלים כשהוא יושב ולומד במקום כאחד התלמידים, בבין הסדרים ובשעות הערב הוא נהג להיכנס לבית המדרש המרכזי ולהסתובב בין ספסלי הלומדים, מפעם לפעם הוא היה נעצר ומחזק בחורים.

תלמידיו מספרים כי הוא זכר את כל תלמידיו בשמותיהם ושם משפחתם, התלמידים נקשרו בליבו כשהוא תמיד דאג לשלומם בכל מצב ובכל זמן, דרכו הייחודית קנתה לה שם של כבוד ורבים קנו ממנו תורה ויראת שמים. גם שנים לאחר מכן תלמידיו מספרים כי הם לא ישכחו את דברי החיזוק שאמר להם בימי בחרותם.

אחד מתלמידיו מספר ל'חדשות JDN' כי לפני כעשרים שנה הוא נקלע לצרות צרורות ובעקבות כך הוא נכנס למעונו של רבו המשגיח זצ"ל, המשגיח הרעיף עליו ברכות וייעץ לו כדת מה לעשות, אותו תלמיד נסע אח"כ לארה"ב שם השתקע, כעבור עשר שנים הוא שב ארצה ונכנס להיכל הישיבה, המשגיח ראה אותו ומיד רץ לעברו, "העניין הסתדר" הוא שאל. כאילו רק אתמול הם שוחחו על העניין.

מידה זו נכרה בו היטב כאשר הוא זכר כל תלמיד לפרטי פרטים, תלמידיו חיבבוהו את מאוד והם הרבו להסתופף בצילו. תפילותיו המיוחדות היו נאמרות במתינות במשך שעה ארוכה כבן לפני אביו, ברכותיו היו מתקיימות מיד והפכו לשם דבר. מעוכבי זיווג רבים שיחרו לפתחו וראו ישועות גדולות למעלה מדרך הטבע.

בשנים האחרונות נחלש זקן המשגיחים הגאון רבי אהרן חדש אך למרות הכל הוא המשיך להגיע מידי יום להיכל הישיבה בירושלים במסירות נפש מופלאה. במשך כל ימי חוליו הוא הרבה לחזק את סובביו באמונה פשוטה ותמימה בבורא כל העולמים.

לפני מספר שבועות חלה החמרה משמעותית במצבו בשל כך הוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' שבירושלים שם הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. בשעות האחרונות חלה הידרדרות חמורה נוספת במצבו והיא הוגדרה כקריטית עד שהשיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

מסע ההלוויה בשעה 12 בצהרים מהיכל ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים ם להר המנוחות .

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture