בעקבות מאמצי הרב לנדא ● הושגה הוזלה במחירי הדגים לחנויות שבהשגחתו

בעקבות מאמצי מערכת הכשרות של רב העיר ב"ב • הושגה הוזלה במחירי הדגים לחנויות שבהשגחת הרב לנדא • בעקבות ההוזלה ימכרו בעיר דגי קרפיון במחיר לצרכן שלא יעלה על 31 ש"ח • הצרכנים נקראים שלא לשלם יותר מהמחיר המומלץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חרף המחסור החמור הקיים בדגי קרפיון מה שהביא לכך שמחירי הדגים נסקו בצורה חדה כלפי מעלה, ישלמו השנה תושבי בני ברק מחיר מוזל יותר – יחסית – על דגי הקרפיון. ההישג נזקף לזכות מערכת הכשרות הידועה של רב העיר, הגר"מ לנדא שליט"א, שם עשו בימים האחרונים מאמצי-על להורדת מחירי הדגים, מאמצים שאכן נשאו פירות והם הביאו להוזלה משמעותית.

כזכור, וכפי שדווח כאן על תחקיר 'המודיע' השנה נסקו מחירי דגי הקרפיון בצורה חדה כלפי מעלה, והדגים שבשנה שעברה נמכרו לצרכן במחירים של כ25-27 שקלים נמכרו בחודש האחרון במחירים של 35-37 שקלים לק"ג. עבור ציבור שומרי הכשרות המקפידים לרכוש בפסח דגים חיים בלבד מדובר היה בפגיעה של ממש.

בחברות המשווקות הסבירו את עליית המחירים התמוהה בכך שהשנה קיים מחסור חמור בדגי קרפיון, מה שהביא בעקבותיו להגברת הביקושים. עם זאת, בחברות הבהירו שגם המחירים הנוכחיים אינם סוף פסוק וכי בכוונתן להעלות את המחירים לפני חג הפסח, כך שהמחירים שאותם היה אמור הצרכן לשלם בסופו של דבר היו נושקים ל40 ש"ח לק"ג (כ100 שקלים לק"ג דג טחון!). מצב זה נחשב לאבסורד שכן לא יעלה על הדעת שעל ק"ג דג נשלם יותר מאשר ק"ג עוף, ואפילו מחיר שגבוה יותר מק"ג בקר.

ואכן, בעקבות הייקור פורסם כזכור פסק הלכה בידי רב מערב ב"ב, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, שגילה דעתו כי במצב זה של 'יוקר השער' יש לפעול כנאמר בשו"ע ולהורות השנה על איסור לרכישת דגי קרפיון לפסח, וזאת על אף שרבים נהגו לרכוש דווקא אותם בשל 'ואל תטוש'. פסק ההלכה עשה הד רב בקרב הציבור, אולם בחברות לא גילו סימני ריכוך ושם הבהירו כי המחירים ישארו בעינם ויתכן שאף יעלו.

ייקור הדגים והפגיעה הקשה בצרכנים גרמו לכך שלתמונה נכנסו מערכות הכשרות שהפעילו את השפעתן על משווקי ומגדלי הדגים. בימים האחרונים היינו עדים ואף ליווינו מקרוב את המאמצים שנעשו בידי מערכות הכשרות של ה'עדה החרדית' והרב לנדא, שם נכנסו לעובי הקורה בכירי המערכות שהשקיעו שעות רבות ומאמצים רבים על מנת להוזיל ככל האפשר את מחירי הדגים.

ואכן, אתמול נודע כי בזכות מאמציהם של אנשי מערכת הכשרות של רב העיר ב"ב, הגר"מ לנדא שליט"א, ישלמו השנה תושבי ב"ב מחיר נמוך יותר מאשר בכל רחבי הארץ (נכון לעכשיו). ההוזלה הושגה לאחר שבחברה המשווקת נעתרו לבקשות וללחצים שהופעלו בידי מערכת הכשרות והחנויות – הרוכשות בימים אלו כמויות שיא של דגים – יקבלו את הדגים במחירים סיטונאים מוזלים יותר.

קרא עוד:

[postim]

אם לא די בכך, מבהירים במערכת הכשרות של הרב לנדא כי "על מנת למנוע מצב שבו ההוזלה תגיע לחנויות אך לא תורגש אצל הצרכן, מפרסמת מערכת הכשרות בצעד חריג את המחיר המומלץ לצרכן כאשר יש להדגיש שהמחיר המומלץ הוא המחיר המירבי, וניתן גם לשלם פחות". המחיר המומלץ לצרכן (המגלם את העלויות כולל הרווחים של בעלי החנויות) עומד על 31 ש"ח לק"ג, כולל מע"מ.

חשוב לציין כי ברשתות המזון הגדולות יתכן למצוא מחירים זולים יותר. כמו כן, יש לדעת כי השבוע נרשמה הוזלה של 4 שקלים במחירי דגי הסלמון כך שמחירי דגי הסלמון עשויים לרדת אף הם. במקביל, נמשכים עדיין המאמצים בידי אנשי מערכת הכשרות של ה'עדה החרדית' הפועלים אף הם באינטנסיביות רבה להוזיל את מחירי הדגים, וכאשר מאמצים אלו יבשילו לכדי פתרון נשמח כמובן לדווח על כך לקוראים.

בכל מקרה, יש לדעת שלמרות ההוזלה המחירים עדיין יקרים מאד, והסיבה שלא הושגו מחירים זולים יותר היא בשל המחסור שהתגלה באיחור כך שלא היה ניתן השנה להסדיר יבוא. לאחר הפסח צפויים המחירים לרדת והתקווה היא שבתקופה הקרובה ישובו מחירי הקרפיון לערכם הריאלי כפי שהם נמכרו לפני שנתיים ויותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בער אני הקטן ולא אבין מה הוזלה היא שקלים בודדים.
אולי למי שרוכש בריכה, כמות לחתונה, לתשליך וכו'….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture