הסכם גג נוסף נחתם עם עיריית ראשון לציון

כ-17,500 יחידות דיור ישווקו בעיר בשלוש השנים הבאות • שר הבינוי אורי אריאל: "אנחנו לא רואים בקרקע את הבנק של מדינת ישראל" • מודל הסכמי הגג בא לענות באופן מהיר יחסית, על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין במרכז הארץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבינוי, אורי אריאל, שר האוצר, יאיר לפיד, ראש עיריית ראשון לציון, דב צור ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, חתמו היום על הסכם גג חמישי, לשיווק יותר מ-17,000 יחידות דיור בהליך מואץ בעיר.

הסכם הגג הצפוי להיחתם מול ראשון לציון הינו שונה מהסכמי גג קודמים לאור העובדה שההסכם יבוצע על ידי החברה הכלכלית של העירייה כחברה מפתחת. מאפיין זה יאפשר לעירייה עצמאות בביצוע ההסכם.

קרא עוד:

[postim]

ההסכם כולל שיווק של כ-17,400 יחידות דיור ו-670,000 מ"ר תעסוקה, מתוכם כ-7,500 יח"ד ו-370,000 מ"ר תעסוקה במתחמי צריפין. בנוסף, ההסכם מגבש מתווה לשיווק של 2,500 יח"ד בשכונת רמת אליהו בשיטת פינוי- בינוי ותמ"א 38. השיווקים הראשונים צפויים להתפרסם כבר בשבועות הקרובים, והשלמת כלל השיווקים צפויה עד לסוף שנת 2017.

עד כה נחתמו חמישה הסכמי גג, במסגרתם עתידות להיבנות כ-60,000 יחידות דיור. בקריית גת – שיווק של 7,500 יחידות דיור, במודיעין שיווק של 11,500 יחידות דיור, בראש העין כ-15,700 יחידות דיור ,בקריית ביאליק – שיווק של 7,253 יחידות דיור ובראשון לציון שיווק של כ-17,500 יחידות דיור. בתקופה הקרובה צפויים להיחתם הסכמי גג נוספים באזורי הביקוש במסגרתם ישווקו עשרות אלפי יח"ד נוספות בערים כמו הרצליה, יבנה ובאר שבע.

שר הבינוי: "אנו נמצאים בזמן חירום נדל"ני"

שר הבינוי, אורי אריאל: "מהסכם גג להסכם גג כוחנו עולה. זהו הסכם הגג החמישי באחת הערים המבוקשות ביותר. אנו נמצאים בזמן חירום נדל"ני ואנחנו עושים את הצעדים הדרושים על מנת להגדיל את היצע הדירות במהירות האפשרית ולהביא להוזלת מחירים. במסגרת הסכמי הגג נגדיל את היצע הדירות ב- 150,000 דירות חדשות. נעבור את יעד השיווקים הממשלתי באלפי יחידות דיור השנה. כך מורידים מחירים, ביצירת היצע הולך וגדל של דירות לציבור הישראלי. אנחנו אומרים היום שוב שאנחנו לא רואים בקרקע את הבנק של מדינת ישראל. התכניות של הממשלה לא מפלות בין תושבים בנצרת לבין תושבים בנצרת עילית".

שר האוצר יאיר לפיד: "הסכם הגג שאנו חותמים היום משלים את הוצאתן לדרך של 62,167 יחידות דיור , מתוך מאה אלף המתוכננות, שחלק גדול מהן כבר נבנות בפועל – בקריית גת, במודיעין, בראש העין ובקרית ביאליק. כדי לצאת ממשבר הדיור הגדול אליו נקלעו אזרחי ישראל יש פתרון מרכזי אחד – לבנות ולבנות ולבנות. זה מה שעושה תכנית הדיור הלאומית, עם מחיר מטרה, נתיב לדירה, פינוי מחנות צה"ל, בניית מעונות סטודנטים".

חתימת הסכם הגג בראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "העיר ראשון לציון נרתמת למאבק הלאומי במחירי הדיור. למרות שלא ביקשנו לגדול בהיקפים הללו בפרק הזמן הצפוף הזה, ולמרות שיש לכך מחירים עירוניים לא פשוטים, גם אנחנו מאמינים שהדור הצעיר שגדל במדינה הזו צריך להיות בעל היכולת לרכוש דירה. בתוך מספר שנים צפויה ראשון לציון להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל ולמוקד עסקים מרכזי.
המטרה שלנו היא לגדול נכון וליצור איזון בין מגורים לתעסוקה, תוך ייצור מנופים כלכליים שיאפשרו לנו להמשיך ולהעניק לתושבי העיר הקיימים והחדשים את רמת איכות החיים הגבוהה ביותר בישראל, בכל התחומים, ובראשם החינוך. הפיתוח של השכונות החדשות יעמוד בסטנדרטים הגבוהים הנהוגים כבר היום בשכונות חדשות בעיר. במסגרת ההסכם, בכל שכונה ייבנו יחידות דיור קטנות, כדי להבטיח שמשפחות צעירות יקבלו מענה והעיר תיהנה מתוספת של פארקים ושטחים ירוקים. במסגרת ההסכם גם עמדנו על כך שהגידול יותנה בהקמת תשתיות עירוניות בתחומים שונים, בין השאר, תשתיות תחבורה שתסייענה לזרימת התנועה בתוך העיר, אליה וממנה – מערך כבישים משופר, מערכות מתקדמות להסעת המונים ועוד".

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן: "הסכמי הגג הם התשתית המרכזית לכל תכניות הממשלה להפחתת מחירי הדיור. אנו חותמים היום על ההסכם החמישי שיניב 20,000 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש".

מודל הסכמי הגג בא לענות באופן מהיר יחסית, על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין במרכז הארץ. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלבנטיים לשיווק זמין , ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש. זאת בשיתוף הרשויות המקומיות עמן יחתמו הסכמי הגג.

העיקרון המנחה של הסכמי הגג הוא – העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט. הסכמי הגג מבטיחים ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצרים באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, יקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום כל שלב בפרויקט.

הסכמי הגג מבטיחים גם לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture