"לפני פטירתו אמר הגר"ע: מודה לקב"ה שזיכני להחזיר את רבי אריה"

עוד מגלה הגר"ד: "כשנודעה למרן את פעילותו של אלי ישי בעניין הבחירות לרבנות הראשית, הוא זעק: 'הוא פעל כנגדי! איך אפשר לסמוך עליו?'" • גילוי נוסף: לאחר פרשת הקלטת הייתה התייעצות של חברי המועצת בראשות מרן הגר"ש כהן וכולם סברו שאלי ישי חייב נידוי בשל פגיעה בכבוד מרן. "מי שעצר את המהלך והתחנן שלא נעשה זאת היה אריה דרעי", אומר הגר"ד יוסף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנה 'קופסה שחורה' שלא תשמעו עליה בשום מקום אחר. היא לא הוקלטה במחשכים, אלא מושמעת ברמה על ידי בנו אהובו של מרן זצוק"ל, מי שבמשך שנים לא זזה ידו מתוך ידו, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, החושף אותה לראשונה בגילון ההסברה 'יום ליום' החדש ש"ס: "זה היה ממש בתקופה האחרונה של אבא. 'ונר האלוקים טרם יכבה'. בחודש אלול, ביקש אבא לקרוא לי אל מיטת חוליו. שם בבית החולים הוא לחש לי את הפסוק המרגש: 'ויאמר ישראל אל יוסף אמותה הפעם אחרי ראותי את פניך כי עודך חי'.

"אבא עצם את עיניו ואמר לי בהתרגשות, כמו יעקב אבינו בשעתו: 'אני מודה לקדוש ברוך הוא שזיכה אותי לפני פטירתי להחזיר את רבי אריה לתפקידו. אני יודע שהוא ימשיך את המפעלים הקדושים הללו כל הזמן'.

"לאחר מכן התייחס מרן וגילה בפניי את דעתו על ראש המתפלגים. אחרי שנים שהוליכו אותו בכחש, נודע לו לפתע שהוא פעל מאחורי גבו בכמה עניינים. אבא ממש כעס. הוא הביע בפניי את רצונו להוציא אותו מהתנועה. בין השאר נודעה לו הבגידה של אותו 'נאמן' שפעל נגדו בעניין הבחירות לרבנות הראשית: 'הוא פעל כנגדי', זעק אבא במר, 'איך אפשר לסמוך עליו'".

אחרי שהרב מזכיר את התבטאויותיו של מרן, קשה להתעלם מ'הקלטת' שפורסמה בתקשורת נגד הרב אריה דרעי, שם משמיע מרן מילים קשות כנגדו?
"קשה להאמין איך הצליח מעשה שטן וגונדא דיליה. מכל עשרות ההקלטות הציבוריות שדיבר אבא בשבחו של רבי אריה, לא מצאה התקשורת – שתמיד התסיסה נגד אבא – לנכון להביא, אלא את הקלטת שכל רואיה יכירו שהושמעה בשעת חולשה, כאשר מכל עבר יושבים מסיתים ומדיחים. עוד דבר שהתקשורת לא מספרת לכולם, שמדובר בהקלטה מלפני 6 שנים. כאשר לאחר מכן, החזיר מרן את רבי אריה, למרות ש'המקליט' בכה וילל. כמה רוע ורשעות וחילול ה' יש לבן אדם שהקליט את מרן בעידנא דריתחא, כאשר אנשי ביתו הסיתו אותו, ומפיץ אותה ברבים.

ואז מוסיף הגר"ד: "אגלה סוד גדול, שעדיין לא נודע: יום אחרי שיצאה הקלטת, הייתה התייעצות של חברי המועצת בראשות מרן הגר"ש כהן. גדולי ישראל כולם, סברו שמחויבים אנו לנדות את ראש המתפלגים, שבגד בכבוד מרן זצוק"ל ופגע בכבוד תורתו בצורה שאין לה תקנה. מי שמנע את הנידוי הזה בסופו של דבר, היה דווקא הרב אריה, שהתחנן שלא נעשה את זה. זו הסיבה היחידה.

"עשרות שנים ישבתי ליד מרן זצוק"ל. היו לי שיחות רבות. שמעתי כל מיני דברים על כל מיני אנשים, ובכללם על הקרובים ביותר, מעולם לא העזתי להקליט. זה נגד ההלכה ונגד התורה. מי שעושה דברים כאלו, הוא נבל שנושא את שם מרן לשווא. בוגד שכזה, אינו ראוי להיות נציג ציבור ולעולם לא יוכל להילחם למען עולם התורה.

הרב דוד יוסף (2)

"בחודשים האחרונים לחייו, הדבר שעמד בראש מעייניו, חוץ מהגיוס, היה רשת החינוך. בשל רשלנותו של היו"ר הקודם, שתלה את זה בכספים קואליציוניים, היינו תלויים בחסדיהם של הבית היהודי. אבא הזמין אליו למיטת חוליו כמה עשירים וביקש מהם לתמוך ברשת. אבא לא זכה לראות בתרומה. אך מיד לאחר פטירתו – בזכות פעילותו של רבי אריה – הגיעו התרומות של למעלה מ-10 מיליון דולר והצילו את רשת החינוך ברגע האחרון".

ואיך ניתן להסביר עם זאת את לשונות החיבה שאמר מרן זצוק"ל על המתפלג?
"על כך אמר הפסוק 'כי ציד בפיו'. הוא היה דואג להטעות את אבא בנתונים. הנה רק לשם דוגמא: בתקופתו, הגיעה רשת 'אל המעיין' לדעיכה מסוכנת – ואגב, המשימה הראשונה שלנו אחרי הבחירות לייסד מחדש את זה – אבא לא ידע מזה. כל היום שמע מפיו דברי רהב והתרברבות על 'אל המעיין' שהולכת ומשגשגת. גם רשת החינוך לא התפתחה: 15 שנים שלא היה גידול במספרי הת"תים! רק באמצעים מלאכותיים שחיברו כמה ת"תים חיצוניים. כל אותן שנים לא קמו ישיבות חדשות. אבא נחשף לכל זה רק בחודשים האחרונים לימי חייו, וראה עד כמה אכזב אותו.

"מידה טובה מרובה, עשרות פעמים שמעתי מאבא זצוק"ל שאמר לי: 'אריה הוא לא רק הנציג שלי – הוא השותף שלי. ביחד הקמנו את ש"ס וביחד פעלנו לרומם את כבוד התורה'. כל ימיו היה אבא חוזר על דברי מרן הרב שך זצוק"ל שאמר: 'מה שעשה הצעיר הזה בשנה אחת, לא עשתה אגודת ישראל במשך 40 שנה'".

המפלגה המתפלגת מנופפת בכמה שמות של תלמידי חכמים שעומדים בראשה. מה ניתן לומר לאברכים המתלבטים?
"חז"ל אומרים 'מי שעושה כקולי בית שמאי ובית הלל הוא רשע'. יש לנו את חכמי הדורות ואת המסורת שהעביר לנו מרן זצוק"ל. לא יתכן שכל פעם שרב לא ימצא חן בעיני מישהו, הוא ילך ויקים לו מועצת חכמים. ההנהגה נמסרה מידי אבי מורי, למועצת, ובפרט עכשיו, כשזכינו לצרף גם את הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א, מקים עולם התשובה, שלפני פטירתו הרבה אבא לדבר על כך שהוא ראוי להנהיג ולהצטרף למועצת, ואני שמח שמילאנו את רצונו של אבא זצוק"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture