סוף לדחיות: בנק הדואר יחל לפעול כבנק חברתי בעוד מספר חודשים

"יש כוונה להשלים את ההליכים עד ספטמבר הקרוב, כדי שכבר בינואר 2017 יופעל הבנק החברתי גם כדי לתת מענה להפעלת תוכנית החיסכון לכל ילד שנקבעה בהסכמים הקואליציוניים", אמר היום מנכ"ל משרד התקשורת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת קיבלה היום דיווח ממנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אודות הסיבות לדחות את המועד להפעלת בנק הדואר כבנק חברתי בחצי שנה, עד ל-30 ביולי 2016.

היו"ר כבל הזכיר כבר בפתח הדיון כי מדובר בדיווח על דחייה שישית במספר, עם זאת הוא הוסיף כי לממשלה יש הזדמנות לעשות מהלך חברתי אמיתי וראוי שיכול לסייע לאוכלוסיות המודרות משוק האשראי והבנקים בישראל. הוא אף הזכיר כי במסגרת חוק נתוני אשראי הוביל הקמת קרן של 50 מיליון שקל לטובת המודרים, ואמר כי הבנק החברתי יכול להשלים את המענה לאותן קבוצות.

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אמר כי הוא מסכים עם היו"ר כבל בעניין החברתי והוסיף כי התהליכים שיאפשרו הקמת הבנק מתקדמים. לדבריו לאחרונה מונה דורון ארבלי כמנכ"ל בנק הדואר, אך נותרו עוד שני נושאים מרכזיים לטיפול והם גיוס ההון הראשוני של 150 מיליון שקל והסכם קיבוצי עם העובדים. לדבריו, "יש כוונה להשלים את ההליכים עד ספטמבר הקרוב, כדי שכבר בינואר 2017 יופעל הבנק החברתי גם כדי לתת מענה להפעלת תוכנית החיסכון לכל ילד שנקבעה בהסכמים הקואליציוניים". המנכ"ל פילבר הוסיף כי המשרד יתעקש שבנק הדואר ימשיך להיות תחת חברת דואר ישראל ועל פיתוחו כבנק חברתי.

ח"כ יוסי יונה שב והזכיר כי מדובר בדחייה שישית במספר, על אף שהפעם האווירה היא אוהדת לקראת הפעלת הבנק. עם זאת הוא ביקש להתייחס לכך באופטימיות זהירה ושאל האם צפויה התנגדות של הבנקים להקמת גוף שיכול להתחרות בהם. היו"ר כבל אמר בתגובה כי כל עוד אנחנו על המסלול הנכון אפשר להתמודד עם עוד דחייה. באשר לבנקים העריך היו"ר כבל כי "בשלב הראשון אם לא יתנגדו מאחר שהמהלך יכול להוריד מהם את כל החלכאים והנדכאים, אבל בשלב שני הם יעשו הכל כדי לא לתת לבנק הדואר לצמוח ומזה צריך להיזהר". ח"כ אוסאמה סעדי אמר כי מהדברים עולה שנצטרך ארכה נוספת, שכן ההסכם הקיבוצי עם העובדים צפוי עד סוף השנה. הוא הוסיף כי לבנק הדואר יש 750 סניפים, שהם יותר מכל סנפי כל הבנקים יחד, ואמר כי חשוב לפתח את השירותים שלו לטובת המודרים והשקופים.

מנכ"ל בנק הדואר דורון ארבלי הוסיף כי "מדובר בשעת רצון והזדמנות להפוך את הבנק לבעל יכולות לשרת אוכלוסיות שכולנו רוצים לסייע להם. את לא ננצל את הזדמנות הפז הזו כולנו נפספס". יו"ר ועד עובדי חברת דואר ישראל, שמעון פרג'ון, אמר כי העובדים נערכים להסכם קיבוצי ולא הוא שיעכב את ההתקדמות, אך הזהיר מפני הפרדת בנק הדואר מחברת הדואר. סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, אמר כי היה מעדיף לקרוא לבנק כ"מרכז קהילתי פיננסי" ולא בנק חברתי. הוא הציע כי הבנק יוביל מודל חדש ויאפשר בין היתר תשלום ריביות על יתרת זכות, יפעיל תכניות חיסכון בסיסיות וינהל פנסיה ומסגרות אשראי וכרטיסי אשראי במודל חדש. עוד הוא הציע לאפשר להציב עמדות אינטרנטיות של הבנקים המסחריים שסוגרים סניפים בסניפי בנק הדואר על הפריסה הנרחבת, תמורת תשלום מהבנקים המסחריים. מלמד אמר עוד כי הוא מתנגד להנפקת אגרות חוב בבורסה לגיוס ההון הראשוני, מאחר והדבר יכול להתחיל תהליך הפרטה מסוכן לדבריו, והציע להנפיק אגרות חוב חברתיות.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי הוא רוצה לקוות שעד ספטמבר הקרוב התמונה תתבהר ונדע לאן מועדות פניו של הבנק. כמו כן פנה היו"ר כבל למנכ"ל משרד התקשורת והביע בפניו את מורת רוחו מכך ששר התקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתעלם מתקנון הכנסת ולא נענה לדרישה להופיע בפני הוועדה ולדווח לה על פעולות משרד התקשורת. "ראש הממשלה מחויב בדיווח לוועדה והכי קל לי זה לכנס את הוועדה ולהוציא לו צו הבאה, אבל אני חושב שלא צריך שזה יעשה בדרך הזו אך צריך שראש הממשלה ידווח לוועדה כמו כל השרים האחרים", אמר היו"ר כבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture