נתניהו ליועמ"ש: לבדוק אם דברי ח"כ זחאלקה הם הסתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת שיבדוק האם דברי הח"כ הערבי ג'מאל זחאלקה אשר קרא לעצור בכל דרך עליית יהודים להר הבית, גובלים בהסתה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיבחן אם דבריו של ח"כ ג'מאל זחאלקה, לפיהם המשך "האינתיפאדה השלישית" תלוי בהצטרפות ארגונים נוספים למאבק העממי, הם בבחינת הסתה.

זחאלקה אמר בראיון לאתר הפלסטיני "דוניא אל-ווטן", כי "לאור עליות היהודים הגוברות מיום ליום למסגד אל-אקצא, עלינו לעצור זאת בכל דרך אפשרית". זחאלקה הוסיף כי "באינתיפאדה השנייה הקרבנו 4,000 שהידים למען מסגד אל-אקצא. העם שלנו עומד על זכותו במסגד, ומגן עליו בכל כוחו. העם הפלסטיני הוא השומר של המסגד".

הוא הוסיף כי "העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה השלישית, שהמשכה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמת המולדת כולה, או שהם יותירו את המאבק בידי צעירים שיוצאים לפיגועי בודדים?".

זחאלקה הוסיף עוד כי "ישראל ממשיכה בפרויקט הציוני-קולוניאליסטי שלה זה מאה שנים, והיא לא מתנהגת כמדינה אלא כארגוני התנחלות ציוניים, ומנסה לעשות מצור על הערבים, מפקיעה את אדמותיהם ומונעת מהם לחיות". לדבריו, למרות שהרשימה המשותפת בכנסת עושה דברים, "חשוב יותר המאבק העממי להגנה על הבית והאדמה".

ShowImage
זחאלקה מנסה להיכנס להר הבית. צילום: הרשימה המשותפת

חבר כנסת זחאלקה טוען כי הביקורים התכופים באל-אקצא של פעיל הימין יהודה גליק, כולל גם חתונה שנערכה במקום בחשאי, רק מגבירים את המתח והוסיף: "אני מזהיר שזה עלול להגיע לשפיכות דמים, לכן צריך לעצור את הביקורים הפרובוקטיביים האלה שהביאו לאינתיפאדה השנייה. הכתובת לכך היא רק הממשלה. הביקורים של המתנחלים אנשי ימין במסגדים מקוממת אותנו. אני מכיר לפחות ארבעה חברי כנסת ערבים שנהגו להתפלל באל-אקצא לפחות פעם בחודש, כעת מונעים מאתנו לעלות וזה פוגע בזכותנו. אנחנו באים לשם לביקורים טבעיים כי רוצים בנו. לעומת אנשי הימין שהם 'פרסונה נון גרטה', אנשים לא רצויים שם".

בתגובה לפניית ראש הממשלה ליועץ המשפטי, אמר ח"כ זחאלקה, כי "נתניהו מנסה לזכות בפופולריות זולה באמצעות הסתה נגד הציבור הערבי והנהגתו. הוא יודע היטב שאין יסוד לפנייתו ליועץ המשפטי, ובכל זאת הוא פנה והמטרה היא לזכות בתהילה נוספת של גיבור על המיעוט".

לדבריו, "אני הזהרתי מפני ביקורים פרובוקטיביים במסגד אלאקצא שעלולים לגרום לשפיכות דמים כפי שקרה אחרי ביקור שרון בשנת 2000 שהביא לפריצת האינתיפאדה השניה בה נהרגו יותר מארבעת אלפים".

"אני גם ביקרתי את ההנהגה הפלסטינית על כך שהיא לא מנהלת מאבק עממי נגד הכיבוש ומפקירה את השטח לפעולות בודדים של נוער מתוסכל. זכותי להביע את דעתי, ורבים אחרים, יהודים וערבים אמרו אותו דבר. אפשר להתווכח איתן, אך נתניהו הפך לסותם פיות של ערבים. תשובתי אחת: לא ניתן שישתיקו אתנו", הוסיף זחאלקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture