מקלב: רשות המיסים משתמשת באכיפה דורסנית כלפי הציבור

ח"כ הרב אורי מקלב נאם היום בפני מאות רואי חשבון בכינוס לשכת רואי החשבון • "רשות המיסים מעוניינת להחליש את היכולת לייצוג בכדי להגן על הלקוחות" אמר מקלב

ח"כ הרב אורי מקלב נאם היום בפני מאות רואי חשבון בכינוס לשכת רואי החשבון  "רשות המיסים מעוניינת להחליש את היכולת ליצוג בכדי להגן על הלקוחות", הסביר

במהלך כינוס לשכת רואי החשבון בישראל שנערכה היום תקף ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) את מדיניות האכיפה של רשות המיסים שפוגעת בציבור ללא אבחנה. כינוס רואי החשבון התמקד בחוק איסור הלבנת הון שחוקק לאחרונה לבקשת רשות המיסים, ומרחיב את האחריות המוטלת על גורמים מקצועיים כמו רואי חשבון שהופכים כצד וכשותף בהלבנת הון".

"החוק החדש מרחיב את ההגדרות של עבירות המקור בעבירות המס, אופן פעולתם והסכומים שבהן בוצעו, כך ש'העלמת מס' הופכת ל'הלבנת הון', מה שמאפשר לרשויות דרך אכיפה וענישה מחמירה בהרבה כמו חילוט רכוש וכדומה", הסביר ח"כ הרב מקלב, שכחבר ועדת החוקה של הכנסת פעל רבות לצמצום הפגיעה שהחוק גורם לציבור רואי החשבון ולכלל הציבור.

"למרות שסעיפים רבים שונו בעקבות הפעילות בכנסת, החוק עודנו דרקוני מאוד ופוגע בציבור רואי החשבון ובהשלכה על ציבור הלקוחות- נישומי המס "רשות המיסים מעוניינת לצמצם את העבירות הכלכליות החמורות, אך בכדי לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה היא פועלת באופן דרקוני ובשיטות מניפולטיביות, כשבדרך הם פוגעים בציבור ובמגזרים שלמים שרשות המיסים הופכת לחשודים רק כדי לקדם את ענייניהם. החוק הזה הופך את כל רואי החשבון כאחראים ושותפים", אמר ח"כ הרב מקלב בפנל. "גם רשות המיסים מודה שהפעילות הזו פוגעת בציבור, אך הם מעוניינים בה".

אחת הנקודות המשמעותית בחוק החדש, נוגעות ליסוד הנפשי הדרוש לאישומים השונים. "על פי ההצעה שאושרה, מספיק שרואה החשבון יהיה מודע לפעילות הנעשית בחשבון – כאשר כל פעולה קטנה שלו כמו העברות בחשבון או אישורי סעיפים נחשבת כשותפות להלבנת הון – ואז הוא נפגע מכך, ומי יחליט בעניין האם הרו"ח היה מודע?", אמר ח"כ מקלב.

לדברי ח"כ הרב מקלב, "לרשות המיסים ישנה זילות בהגדרות של 'הלבנת הון' שהייתה בעבר רק במקרים חמורים, אך כיום רשות המיסים משתמשת באישומים הללו רבות נגד עמותות והמגזר השלישי, רק כדי להגביר את ההתרעה לצורך הגדלת הגבייה ולא משום שיש בכך צורך אמיתי".

בתום נאומו הודו רואי החשבון לח"כ הרב מקלב ושיבחו את פעילותו להגנה על התנהלותם המקצועית ובהגנה על העמותות והמגזר השלישי. "רשות המיסים מעוניינת שרואי החשבון יהיו 'שומרי הסף' של הציבור, אבל בסופו של דבר היא פועלת נגדם ב'נוהל שכן' ופוגעת בהם שלא לצורך. המדיניות הזו תפגע ברואי החשבון וממילא בלקוחותיהם", סיכם ח"כ מקלב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו