"לא מכיר גורם אחד בארץ שרוצה להוריד את מחירי הדיור"

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי אומר כי מלבד אלו שאין להם דירות, איש אינו מעוניין בהורדת המחיר • "הבעיה היא שהקבלנים והבנקים רק מרוויחים ממחירי הדירות הגבוהים"

"אני לא מכיר גורם אחד בארץ, ואסור לשכוח שיש גם פוליטיקה בסיפור, שרוצה להוריד את מחירי הדיור – חוץ ממי שאין לו דירה. וגם הם, רגע אחרי שרכשו דירה, מתהפכים". כך אומר היום יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי.

יצחקי מדגיש שכמות האינטרסנטים עצומה: "ישבתי עם הרוכשים של מחיר למשתכן בעפולה, אמרתי להם שיש שם הרבה ביקוש ושהצפי הוא שמחירי הדירות שם יעלו. הם ענו לי שעכשיו, אחרי שזכו בהגרלה, הם שמחים שהמחירים יעלו. זה מצב קשה. כמות היחצ"נים והדוברים עצומה. זה מתחיל בקבלנים וממשיך בבנקים, ואני רואה את טביעות האצבע בכל מקום".

יו"ר מטה הדיור אמר לגלובס: "הבעיה היא שהקבלנים, הבנקים וגם עוד הרבה מקצועות שמשיקים לנדל"ן רק מרוויחים מהמחירים הגבוהים. עו"ד שגובה 0.5% ממחיר הדירה ירוויח אם המחירים יירדו? בנק ירוויח יותר אם המחיר ירד?".

מאז נכנס יצחקי לתפקידו כיו"ר מטה הדיור, הוא חוזר ואומר שאחת הבעיות הקשות בענף היא המחסור בגורמי ייצור ובידיים עובדות. "צריך להביא גורמי ייצור – וכל השאר פתיר. קרקעות זה לא בעיה, תיקנו את תמ"א 35 ויש מספיק קרקעות לעוד 20 שנה. צריך לתכנן, אבל התהליך הזה הולך ומתקצר. אבל אנחנו צריכים גורמי ייצור. יש לנו הסכמים עם שלוש מדינות במזרח אירופה ועכשיו שר השיכון האוקראיני צריך להגיע לחתום. אנחנו מנסים להתמקד ברומניה, כי שם העובדים הטובים ביותר", אמר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת סדום ועמורה, לוקחים קרקעות של עם ישראל וגוזלים אותם. על מה יום העצמאות? על מאות אלפים שאין להם פיסת קרקע להניח את הראש? על זוצי"ם שגרים במחסנים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו