טהרה חובקת עולם מאות נשים בימי עיון והדרכה של ארגון 'טהרת המשפחה'

ביוזמת המרכז, התקיימו גם השנה בתקופה שבין פסח לעצרת מס' ימי עיון והדרכה בנושא הטהרה לנשות ישראל עפ"י הוראת גדולי הדור שליט"א * העיר שדרות אירחה מאות נשים מאזור הדרום * גם בעיר מינסק בירת בלרוס התארחו עשרות נשות הגוש הקומוניסטי לשעבר מאוקראינה, ליטא, רוסיה ועוד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

למעלה מעשור מתקיימת פעילות ענפה חובקת עולם בימים הקדושים של ספירת העומר, הימים שבין חג הגאולה לעצרת. בהוראת גדולי הדור, פועלים רבני המרכז לטהרת המשפחה ומחזקים את נשות ישראל, וזה כהמשך ישיר לפעילות הקדושה שמתקיימת 365 יום בשנה כבר עשרות בשנים. בזכות נשים צדקניות  נגאלו, ובזכותן עתידים להיגאל.. מאמר חז"ל זה מקבל משמעות נוספת כשרואים את המסירות הרבה של הנשים הצדקניות בימים אלו כשהן מתאספות בימי עיון וכנסים המחזקים את המשמעות של טהרת עם ישראל.
אחד מימי העיון החשובים התקיים בעיר שדרות בדרום הארץ. העיר שדרות זכתה לארח מאות נשים שבאו מכל אזור הנגב והדרום להשתתף בכינוס החשוב.
באירוע נשאו דברים הרבנים הגאונים, הרב משה הבלין שליט"א רב העיר קרית גת, הרב חיים בוקובזה שליט"א רב אזורי מרחבים והרב אורן מלכה משדרות. האירוע המרשים כלל סדרת הרצאות והדרכות בנושא וכן ארוחת צהרים עשירה ומפנקת. בסיום האירוע יצאו הנשים מחוזקות ומרוגשות וציינו לשבח את הפעילות החשובה של המרכז הארצי לטהרת המשפחה שלקח על עצמו את האחריות לשימור ועידוד טהרת עם ישראל.
גם בעיר מינסק, בירתה של בלרוס התקיים אירוע רב רושם של קידוש השם, זה השנה השביעית במספר. לאירוע המיוחד הגיעו עשרות נשים מ 12 קהילות המפוזרות ברחבי הגוש הסובייטי ומרחבי ברית המועצות לשעבר. הסמינר המיוחד מתקיים בשיתוף מכון 'באר דבורה' בניצוחו של הרב גדליה אולשטיין שליט"א המוסר את נפשו למען טהרת עם ישראל בגולה הרחוקה. עם פריחתם של עשרות קהילות יהודיות שנבנות בעשור האחרון על חורבתן של קהילות פאר שנעלמו ונכחדו בשנות הזעם, התגבר הצורך בגוף שיקח על עצמו גם בקהילות אלו את נושא הטהרה. ואכן, במרכז הארצי לטהרת המשפחה, פועלים כבר כ 15 שנה בקהילות אלו ברחבי אירופה המזרחית, ומתקנים מתקני טהרה ומכשירים עשרות נשים שתוכלנה להיות מדריכות ומפקחות לאלפים מבנות ישראל שקיבלו על עצמן את עול המצוות בטהרה גמורה.
המרכז מתפעל במשך השנה את תחזוקת המקוואות, וכן מדריך את הרבנים שליט"א שיכלו לפקח על כשרות המקוואות לפי הסטנדרטים ההלכתיים המחמירים ביותר גם בגולה הרחוקה. ואכן, סמינר ייחודי זה שהתקיים בימים אלו, מהווה נדבך נוסף של הפעילות הקדושה הנעשית רחוק מהעין אבל לא מהלב החם ורגש האחריות של רבני המרכז.
גם בסיום הסמינר הייחודי הזה, ציינו עשרות המשתתפות את התרומה הרבה והחשובה של המרכז, על הכלים הרבים שקיבלו המשתתפות באירוע. גם ציידה לדרך קיבלו המשתתפות, כאשר בסיום האירוע חולקו מאות ספרוני הדרכה בשפה הרוסית שהוציא המרכז, במטרה להפיץ את בשורת הטהרה בכל נקודה יהודית ברחבי העולם.

IMG-20160509-WA0021 IMG_20160330_134748 תעודת הוקרה 2016-thumbnail

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture