עמותות יכולות להרוויח מיליונים באמצעות ניהול נכון של הכסף

שוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל: " ההתמחות שרכשנו בבנק מרכנתיל מאפשרת לנו לתת מענה פיננסי באמצעות הבנקאים שלנו שמכירים ומבינים את המוסדות החרדיים" * רו"ח יואל טולדנו: "הכספים הפנויים במלכ"רים מהווים הזדמנות עבור העמותות להגדיל את האמצעים העומדים לרשותם" * חנוך הירשוביץ: "מהציבור החרדי נמנע כרבע מיליארד שקל בעשור האחרון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאות מנהלי עמותות, ארגונים ומוסדות מהמגזר החרדי והדתי השתתפו היום בוועידה הכלכלית הראשונה למנהלים שיזמו בנק מרכנתיל, פירמת רואי החשבון 'זיו האפטBDO' והחטיבה הפיננסית בחברת 'הירשוביץ פתרונות'. הוועידה שהתקיימה תחת הכותרת "מנהלים הצלחה – ניהול חכם בעידן של מהפכות" נערכה במלון סיטי טאוואר ברמת גן.

הוועידה נפתחה בדברי ברכה של השותפים לייזום הוועידה, בהם מנכ"ל בנק מרכנתיל מר שוקי בורשטיין, רו"ח יואל טולדנו שותף וראש אשכול ב'זיו האפט BDO', מנכ"ל הירשוביץ פתרונות ר' חנוך הירשוביץ.מרכנתיל - ועידת מרכנתיל לבעלי עמותות ועסקים חרדים

מנכ"ל מרכנתיל, מר שוקי בורשטיין הודה למנהלים על השתתפותם בוועידה וציין לחיוב את הרצון של כלל המנהלים לפתור את הסוגיות הפיננסיות בשקיפות   ובהתאם לרגולציה, משום שפעילות תקינה מאפשרת צמיחה טובה ומאידך, מונעת קשיים בעתיד. "החיבור שלנו עם המוסדות והלקוחות החרדיים, באמצעות מרכז העסקים למוסדות וארגונים וכן באמצעות סניפי הבנק המתמחים גם הם בפעילות זו מאפשרים מתן פתרונות ומענה לצרכים שהולכים ומתפתחים בקהילה שנמצאת בצמיחה מתמדת. אצלנו במרכנתיל הדברים נעשים תוך מתן שירות אישי, שיתוף פעולה מתמיד ותפירת חליפות המתאימות לצרכי כל לקוח ולקוח".

רו"ח ר' יואל טולדנו, שותף וראש אשכול חרדים בזיו האפט BDO  ציין כי "הכספים הפנויים במלכ"רים מהווים הזדמנות עבור העמותות להגדיל את האמצעים העומדים לרשות פעילות העמותה באמצעות השקעות. המפגש בין הכספים הפנויים במלכ"רים עם המכשירים המגוונים של השקעה וחיסכון הקיימים היום במשק הם צעד מתבקש בחיזוק פעילות העמותות. חשוב לזכור שכל צעד כזה יש לבצע באופן מושכל תוך ביצוע ניתוח הולם של אפיק ההשקעה והתאמתו לפעילות העמותה. לדעתנו אין סתירה ברגולציה הקיימת כיום כלפי מלכ"רים בישראל", אמר. באשר לפירמת רואי החשבון המעסיקה מאות נשים חרדיות במחלקות השונות, ציין טולדנו כי "מדובר בעובדות מקצועיות ומסורות המכירות היטב את דרך הטיפול במוסדות החרדיים תוך שימת דגש על מקצועיות בעמותות בכלל ובעמותות חינוך בפרט".

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), יו"ר השדולה לשוויון הזדמנויות למגזר החרדי, סיפר על היכרותו עם עולם התעסוקה החרדי כפי שהוא נחשף אליו לאורך השנים ואמר "הפוטנציאל הטמון במגזר החרדי הוא עצום, כאשר מתוכם צמחו מנהלים בכירים שיכולים להיות גם מנהלים בכירים בכלכלה הישראלית", עוד ציין כי "הציבור החרדי מופלה לרעה, ועל כן אעשה כמיטב יכולתי לסייע עד כמה שניתן למנוע אפליה. השירות הציבור חייב להיות יוזם ומופת לשילוב חרדים".

ה'זבולון' שתומך ב'יששכר'

ר' חיים הולצברג מנהל המרכז לעסקים ולמוסדות חרדיים ציין כי העמותות במגזר הדתי והחרדי נמצאות בצמיחה מתמדת, לדבריו, "העבודה מול העמותות דורשת  מומחיות רבה, וזו הסיבה שהובילה אותנו  במרכנתיל להקים את המרכז לעסקים ולמוסדות חרדיים.  המרכז לארגונים ומוסדות בבנק מנהל כיום בהצלחה ובהבנה רבה את חשבונותיהן של אלפי עמותות". הולצברג הדגיש  את נקודות החוזקה שעל מנהלי העמותות להקפיד עליהן כמו ניהול תקין ושמירה על המוניטין של העמותות.

בכל הנוגע למתן אשראי לעמותות וארגונים, ציין הולצברג כי במרכנתיל יודעים להתאים חבילות פיננסיות על פי צרכי  העמותות. "כאן באה המומחיות של הבנקאים במרכז לעסקים ולמוסדות שלנו, שיודעים להתאים את המוצרים הפיננסים המתאימים לכל גוף, ללוות אותם בכל צעד ובעיקר לתכנן נכון את התקציב – גם מול תרומות או תקציבים ממשלתיים", אמר וסיפר כי "בהתאמה נכונה של המוצרים הפיננסים יכולים המוסדות לחסוך לאורך שנים עלויות רבות".

מנכ"ל הירשוביץ פתרונות ר' חנוך הירשוביץ. קרא לחולל מהפיכה בעולם ניהול הכספים של קרנות הצדקה והחסד, באפיקים הפיננסים השונים המוצעים, תוך שהוא מדגיש את העובדה שמשרד האוצר ובנק ישראל מעודדים כמה שיותר גופים פיננסים לנהל את הכספים המופקדים אצלם באפיקי השקעה סולדים שונים שיניבו בסופו של דבר רווחים נוספים. "עקב חוסר ניהול אפקטיבי של כספי המשפחות וארגוני החסד נמנעה מהציבור תשואה סולדית של כרבע מיליארד שקל בעשור האחרון", אמר וקרא למנהלי המוסדות והארגונים למנות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדי שינהלו את הכספים הללו כפי שמצופה מכל ארגון ציבור בסדר גודל שכזה.

באר הנפט של בני ברק

חבר הכנסת הנכנס ח"כ הרב יעקב אשר שיתף את הציבור מניסיונו העשיר כראש עיריית בני ברק לשעבר, אשר במהלך כהונתו עברה העיר מגירעון לאיזון, בעיקר בזכות יוזמת מרכז העסקים בצפון העיר – ה-BBC, אותו הגדיר כ'באר הנפט' של בני ברק.

עמנואל כהן, מנהל מחקר ופיתוח בחברת ג'ובינג, הציג למנהלים כללים וטיפים בגיוס נכון של עובדים, תוך התמקדות ברבדים החשובים ביותר בקורות החיים. אבי שפירא, מנכ"ל עמותת אנפיטק סיפר על השימוש בטכנולוגיות כמכפיל כוח בעמותות.

ר' שמואל טירר, מנכ"ל 'שמש רכבים', סיפר על תרומת השימוש ברכב צמוד לתנאי העסקה הולמים של מנהלים כמו גם ייעול של עבודתם. גיא בייגל מנכ"ל 'מידות – תו תקן לעמותות' דיבר במושב הפתיחה על מגמות בגיוס כספים ממשקיעים וקרנות, רו"ח יואל טולדנו ורו"ח אבי פרקש מזיו האפט BDO  דנו על "עשה ולא תעשה בעולם ההשקעות", ואילו רו"ח יואב קלמפרר, דירקטור בזיו האפט BDO סיפר על התמודדות המנהלים מול שלטונות המס נדב מנסדורף, סמנכ"ל אסטרטגיה ושותף בחברת 'טריא' – חברת ההלוואות החברתית הגדולה בישראל סיפר על מהפכת ההלוואות החברתיות. עו"ד דוד ג'והן, ראש מחלקת נדל"ן במשרד עו"ד י. וינרוט הרחיב על הביטחון בהשקעה בעמותות בנייה.

לקראת סיום הוועידה נערך פנאל מומחים בנושא "חרדים מאפליה", בנוגע לאפליית המגזר החרדי ומניעת תחרות הוגנת במשק. בפנאל שהנחה עו"ד עודד לבינסון השתתפו מנכ"ל האוצר לשעבר איש העסקים שמוליק סלבין, מנכ"ל חברה קדישא ת"א ויו"ר פורום חברות הקדישא הרב אברהם מנלה, ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, מנכ"ל רשת גני הילדים ומעונות היום של רשת 'בית יעקב' הרב יצחק גולדקנופף, מנהל אגף המשכנתאות במרכנתיל דודי מייזליק, סגן ראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד מנחם מושקוביץ, ראש תוכנית חרדים בישראל במכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר גלעד מלאך ומנכ"ל קרן קמ"ח הרב מרדכי פלדשטיין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture