"מדינת ישראל התייצבה לימין הרפורמים כדי לפגוע בדת ישראל"

מאמר מערכת חריף במיוחד בעיתון יתד נאמן נגד הגיבוי שנתן ראש הממשלה נתניהו לאנשי התנועה הרפורמית • גם השר ליצמן גינה והדגיש: לא יהיה שום שינוי ממה שהיה מקובל בכל הדורות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במאמר מערכת חריף במיוחד המתפרסם היום בעיתון יתד נאמן, תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הגיבוי שנתן לפרובוקציה שקיימו אמש בכותל אנשי התנועה הרפורמית, ומבהירים את עמדת היהדות החרדית בנוגע לכל הפרשיה העגומה. JDN מביא לפניכם את המאמר המלא של העורך הראשי, הרב ישראל פרידמן:

"הפרובוקציה ברחבת הכותל מסוכנת ביותר. העובדה שכת זרה חוצ-יהודית מנסה להשתלט ולפלוש למקום ששייך לעם היהודי, מזעזעת. הכותל המערבי, מושא כמיהת דורות, איננו שייך למדינת ישראל אלא לעם ישראל – גם אם הוא ממוקם בשטחה של מדינת ישראל. אם מדינת ישראל מנסה לחלל את המקום, זה מסעיר את עם ישראל. אם בג"צ מאשר את חילול הקודש, זה לא שונה במאום מאשר אם מדינה אנטישמיות היתה מאשרת ריקוד של ליצנים ליד ארון קודש בבית כנסת שבתחומי ריבונותה. אף שופט בג"צ לא היה מתיר לאיש להכנס למסגד או כנסיה ולערוך שם טקס אפריקאי של עובדי אליל. אף שופט בג"צ לא היה מתיר לבוא לאל אקצה ולערוך שם תיפלה נוצרית. כל מקום ומסורת הדורות שלו. אף אחד לא היה מתיר לבוא לכנסת ולעלות לדוכן הנואמים ולשיר "ביאלדי ביאלדי" – שיר פלסטיני, גם אם המפזם יטען שהוא ישראלי פטריוט והתרגום המילולי "מולדתי מולדתי" הוא שיר הלל למדינת ישראל. לא כל אחד יכול לעשות בכל מקום לפי איך שהוא מבין ומפרשן. אבל כשמדובר בכותל המערבי, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הכל מותר. אין הלכה, אין מסורת, אין רגשות. מדינת ישראל נגד עם ישראל. שועלים הילכו בו.

Ultra Orthodox Jewish men yell and protest as members of the Reform and Conservative Jewish movements hold a mixed men and women Mincha prayer at the public square in front of the Western Wall, in Jerusalem's Old City, on June 16, 2016. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ??????? ???????????? ?????? ?????? ???????? ???? ????? ????? ????? ???? ???? ???????? ????? ?????? ??? ????? ??????? ????? ????????? ?????? ???? ????? ???? ??? ????? ????? ??????? ?????? ?????? ????? ???????
 Hadas Parush/Flash90

"מדינת ישראל התייצבה לימין התנועה הרפורמית כדי לפגוע בדת ישראל ובתורתו. כבר בעבר היה ניסיון לחייב את המועצות הדתיות לאשר טבילה לצורך המרת דת נוצרית ומוסלמית לדת הרפורמית. ממתי הרפורמים בכלל מוטרדים ממקווה. הרי בארה"ב הם פסקו שמקוה ובריכה הם היינו הך, עפ"ל. אבל הרפורמים צריכים פרובוקציה ומדינת ישראל על גרורותיה התגייסה לעזור להם. ישראל מסייעת לתנועה הרפורמית, לא לדת הרפורמית שלא מעניין אותה מקווה בכלל. זו בדיוק המגמה גם בכותל. זו בדיוק הסכנה.

"התנועה הרפורמית, כך מוכיחים מחקרים, הופכת להיות לא רלוונטית. כל מי שמתבטא כי הוא חושש לפגוע "ברוב היהודי בארה"ב", לא רק טועה, מטעה ומתעה, אלא משקר! הם לא רוב ולא רב. טמפליה של התנועה הזו הולכים ומתרוקנים. בטמפל הותיק ביותר בניו יורק ניסו לאסוף את נכדי המייסדים כדי לציין מאה שנים להקמתו, אבל לא מצאו אפילו נכד אחד יהודי. זו תנועה שעתידה מאחוריה. לכן הם באו להוולד מחדש כאן. לחולל פרובוקציה ורעש, ומדינת ישראל נותנת ידה לתנועה שתרומתה להתבוללות מוכחת, ואם זמורות הזר יצליחו חלילה להשתרג על כרם בית ישראל, ברור לחלוטין מה יקרה כאן. אבל מדינת ישראל נותנת לנציגי הכתות "הפלורליסטיות" לפלוש לתוך מערכות החינוך(!), לצבא ע"י חיל החינוך, למקוואות ברחבי הארץ ולכותל המערבי כדי להמשיך את שריפת המקדש ולהמחיש את חורבנו.

D1093-115

"בשעה כזו היה מצופה מראש הממשלה נתניהו שממשלתו עומדת על נאמנותם של הנציגים החרדים והוא חתום על הסטטוס קוו, לגלות מנהיגות צבורית נקייה להתיצב כרב חובל של מדינה המתחפשת למדינה יהודית, ולאמר למשחית הרף. גם אם הרגש היהודי לא פועם בו, הוא היה צריך לאמר: ברומא תתנהג כרומאי, ובשטח של העם היהודי תתנהג כיהודי! אבל הוא התבטא כמו ישראלי, כמו נתניהו ואמר: "כשאנחנו במאמצים להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל, יש כאלה שמעדיפים לחלק את עמנו, ולהכריז שיהודים אחרים הם רשעים". כן, מר נתניהו. כל יהודי יכול להרגיש בבית בכותל, אבל בבית של הקב"ה, בבית ד'! כן, ראש הממשלה, על פי ההגדרה ההלכתית יש יהודים רשעים, ועוד איזה! כן, "עמך" מחולק לשנים, העם היהודי והעם הישראלי אינם עם אחד! העם היהודי לא יתן לשום עם אחר לכבוש את בית המקדש ולחללו".

גם שר הבריאות יעקב ליצמן פרסם הודעת גינוי. "כפי שידענו בכל הדורות, הכותל המערבי הוא מקום הקדוש ביותר לעם היהודי ואחד הערכים הכי קרובים ללב כל יהודי. בשעה שאנחנו פועלים להמשך שימור המקום הקדוש הזה, שעיני כל העולם נשואות אליו בקדושה ובערגה, יש כאלה שהיו מעדיפים לפרוץ גדר, במטרה לפגוע בקדושת המקום ובטהרתו חלילה. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו שמנוגדים לרוח ההלכה היהודית ולהדגיש כי לא יהיה שום שינוי ממה שהיה מקובל בכל הדורות, לגבי שמירת קדושת הכותל המערבי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture