ישי חושף: "חודשיים לפני החטיפה – המקובל התריע שתפרוץ מלחמה"

עשור למלחמת לבנון השניה: יו"ר 'יחד' מאשר לראשונה את הפרסום על המקובל שהתריע מפני הפגיעה בספינת חיל הים וחושף פרטים נוספים על ההתרחשויות מאחורי הקלעים בתקופת המלחמה. וגם: מדוע הוא לא מפרסם את שמו של המקובל?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשור למלחמת לבנון השניה: לאחר הפרסום ביום שישי באחרון אודות ההתרעה שהעביר אלי ישי – אז חבר בכיר בקבינט ובשביעיה – בשמו של מקובל בדבר פגיעה של חיזבאללה בספינת חיל הים, מאשר הבוקר ישי את הדברים בקולו וחושף פרטים נוספים על ההתרחשויות בתקופת המלחמה.

בראיון שהעניק ישי לתכנית 'חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן ב'קול ברמה' הוא אישר, כאמור, את הפרטים וסרב לחשוף באיזה מקובל מדובר. לטענתו, "הוא אדם מאוד צנוע שלא מקבל קהל. הוא לא מוכן שיכירו אותו…לא מחפש פרסום".

בהמשך הוא שחזר את האירועים באותו יום שישי מנקודת מבטו. "זה היה יום שישי אחרי ישיבת הקבינט והוא שלח לי שליח ואמר לי שבתוך כמה שעות הם יתקפו ספינה שלנו. הרמתי טלפון לאולמרט, אמרתי לו 'כך וכך אמור לקרות וכדאי שיזיזו את האניה כי אנחנו אמורים לקבל פגיעה וארבעה חיילים עלולים להיהרג', אז הוא אמר לי שהוא מיד יטפל בזה…הוא לא זלזל בזה כי היו עוד הרבה מסרים שהעברתי לו ממנו והתבררו כנכונים.

דיברתי עם גד שמני, המזכיר הצבאי, הוא אמר שהוא יפעל. בינתיים נכנסה שבת וביקשתי מהמאבטחים שלי שיעדכנו אותי אם משהו קרה. בסעודת שבת סיפרתי על זה למשפחה כמשיח לפי תומי, וכעבור זמן קצר נכנס המאבטח וסיפר לי כי נפגעה ספינה במהלך חילופי אש עם חיזבאללה".

ישי גילה כי זו לא הפעם הראשונה שהוא קיבל מסרים מאותו מקובל. "הייתי מקבל ממנו מידעים מאוד ברורים ומדויקים וכל עוד שאין לי אישור לכך לא אוכל לספר זאת…הוא גם גילה לי שנה וחצי לפני וחודשיים לפני שתפרוץ מלחמה. כמובן שלא שיתפתי אותו בחומרים שאני קראתי. זו כוחה של תורה".

"זה הסיפור. לא סיפרתי את זה אף פעם, לא רצתי לתקשורת… אבל אחרי שזה יצא אני רוצה לעשות סדר. מדובר במקובל צנוע שלא רוצה שידברו עליו", סיים ישי.

כזכור, בראיון למגזין מאקו בסופ"ש האחרון סיפר אחד האסירים הכלואים עם אהוד אולמרט במעשיהו על עדותו של ראש הממשלה בענין.

"בזמן המלחמה אהוד קיבל טלפון בהול מאלי ישי", סיפר אחד האסירים. "ישי, שהיה אז אז סגן ראש הממשלה, שר התמ"ת וחבר הקבינט, ביקש לפגוש את אולמרט בדחיפות. הוא סיפר לו שמקובל ידוע העביר לו מסר לפיו החיזבאללה מתכוון לפגוע בספינה של חיל הים. אלי ישי אמר לאולמרט שהוא מאמין לדברי המקובל, ושכדאי לבדוק את העניין ולהיזהר.

Israeli Prime Minister Ehud Olmert speaks to leader of the Shas party Eli Yishai during the opening of the Winter session of the Knesset. October 27 2008. Photo by Yossi Zamir/Flash90. *** Local Caption *** ???? ????? ???? ???? ???? ?????? ??? ???
Yossi Zamir/Flash90.

"אולמרט אמר לו שהוא לא לוקח סיכון, למרות שזה נשמע לו מוזר, והתקשר למזכיר הצבאי כדי שיעביר מסר למפקד חיל הים להיזהר ולהיות בכוננות", מספר האסיר. "כעבור כמה שעות טיל של חיזבאללה פגע בספינת הטילים אח"י חנית, וארבעה לוחמים נהרגו. אולמרט אמר שהוא היה בהלם מוחלט כאשר קיבל את הדיווח הזה. הוא הבין שזה לא סתם צירוף מקרים".

האסיר נשאל האם אולמרט מספר עוד סיפורים וענה: "הוא סיפר עוד המון סיפורים שאני לא יכול לספר. דברים מדהימים שלא נחשפו מעולם בשום מקום. הוא יודע המון סודות צבאיים אבל הוא לא מספר מה שלא צריך, בורר את המילים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture