"יש חקירה חדשה גדולה נגד נתניהו, וכנראה היא תתפוצץ בקרוב"

כך חושף הבוקר העיתונאי רביב דרוקר • ע"פ הפרסום, לא מדובר בהמשך של פרשת 'ביבי טורס' או פרשת מימרן, אלא בפרשה חדשה מהשנים האחרונות • "כל הצמרת המשטרתית והמשפטית עסוקה בזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"באמת מתנהלת חקירה גדולה ומשמעותית נגד בנימין נתניהו. איני יודע עוד הרבה פרטים, אבל זה לא המשך של "ביבי טורס" ולא הסיפור על הנדבן/הנוכל הצרפתי ארנו מימרן. זה משהו חדש, כנראה מהשנים האחרונות, והוא מעסיק מאוד בימים אלה את צמרת המשטרה וצמרת הפרקליטות. תוכן הדברים ידוע רק לכמה שותפי סוד, ואני יודע רק פירורי מידע. הדבר הוודאי הוא, שיש חקירה חדשה גדולה נגד ראש הממשלה, ומן הסתם היא תתפוצץ בקרוב": כך חושף הבוקר העיתונאי רביב דרוקר בטור מיוחד שהוא מפרסם ב'הארץ'.

דרוקר טוען כי ראשי המערכת הפוליטית כבר עסוקים בתרחישים. לדבריו, "הואיל וניהלתי כמה שיחות כאלה באחרונה, הנה הדרך הפוליטית שבה אנחנו כנראה עומדים לצעוד. אחרי שהחקירה תפרוץ, תתחיל כרגיל תקופת אי־ודאות: זה רציני? זה מוזן פוליטית? יהיה כתב אישום? דבר אחד ודאי: זו תקופה שבה ראש הממשלה נחלש ומתקשה להוליך מהלכים משמעותיים. בוודאי נתניהו, שגם כך אין לו על הפרק מהלך דרמטי.

חלק משותפיו הקואליציוניים כבר מתבדחים ביניהם ואומרים, שלנוכח החקירה הוא יפרוץ באיזו תוכנית שלום חדשה. בתקופת החקירות האינסופית של אהוד אולמרט נהגנו לומר, שלא ייתכן שזה לא משפיע על תפקודו. לאחר שנים יש לומר, שהיו כמה מהלכים אמיצים למדי שאולמרט העז לבצע למרות החקירות, למשל, הפצצת הכור הסורי. מצד אחר, גם אולמרט יאשר מן הסתם, שיכולתו לקדם תהליך מדיני עם מחמוד עבאס נחלשה ושגם את מה שרצה לעשות בעזה, הרבה לפני מבצע "עופרת יצוקה", הוא התקשה מאוד לבצע תחת החשד שהכל נעשה כדי לברוח מהחקירות.

עוד בנושא:

"נתניהו לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן. הטענות בענין – שקר"

התרחיש הפוליטי יסתבך עוד יותר, אם החקירה תסתיים בהמלצה להגיש כתב אישום. נתניהו עשה עבודה פוליטית מופלאה בחיסול כל אלטרנטיבה לשלטונו. הוא מעולם לא אייש אפילו את משרת "ממלא מקום ראש הממשלה" אף על פי שזאת משרה המוגדרת בחוק. שום יועץ משפטי לא העז לאלץ אותו לאייש אותה. אם נתניהו ייאלץ להתפטר, אין ממלא מקום שיוכל להיכנס מיד לנעליו".

ואיך יגיב נתניהו להתפתחויות? "נתניהו ירצה מן הסתם למנות לתפקיד איש אמון שלו, כמו יובל שטייניץ, שיחזיר לו את התפקיד אם הקונסטרוקציה המשפטית תתרסק. השאלה היא, אם במצב של המלצה לכתב אישום יהיה לנתניהו די כוח בסיעת הליכוד להעביר החלטה כזאת, ולאחר מכן בממשלה. לליכוד אין כעת שום מועמד טבעי להיכנס למשרד ראש הממשלה, גם לא זמנית. אין משה יעלון, לא גדעון סער ולא סילבן שלום. המועמדים הם בדרג של צחי הנגבי, גלעד ארדן וישראל כץ. ברור שמי שיצליח לקבל את התפקיד זמנית ייהנה מיתרון עצום לקראת כל הליך של בחירות מקדימות בליכוד, וממילא מי שאינו חבר כנסת אינו יכול למלא את התפקיד, גם אם יזכה בפריימריס.

נתניהו עבד קשה כדי שראשי מערכת אכיפת החוק יהיו חייבים לו את תפקידם. על הדרך שבה הביא לבחירת השופט המחוזי יוסף שפירא לתפקיד מבקר המדינה כבר נאמר הכל. נתניהו, כידוע, גם הפך עולמות כדי שלראשונה בתולדות המדינה, בכיר בלשכת ראש הממשלה יקפוץ מיד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בינתיים, אביחי מנדלבליט לא מספק את הסחורה. נתניהו הוא זה ששיכנע את רוני אלשיך לקבל את תפקיד המפכ"ל. בדרך הבטיח לו, שאם יהיה עדיין ראש הממשלה, ימנה אותו לראש השב"כ הבא בתום כהונתו כמפכ"ל, בהבטחה שכמעט מזכירה את פרשת "בר־און חברון"".

"זה יהיה כמעט בלתי נתפש, אם אנשים אלה, חלקם לפחות, הם שייתנו את הגיבוי לחקירה חדשה נגד ראש הממשלה שמינה אותם", מסכם דרוקר.

עוד בנושא:

הנסיעה של נתניהו הפכה לסיוט • החשש: מימרן הוא רק קצה הקרחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לך תחפש עיסוק חדש
אתה אדם לא אמין, מחפש. את הרע מסית . כןלם זוכרים איך ניסית להפליל מפקד בכיר בצהל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture