"כחלון משדר לחץ – הוא לא עמד בהבטחת הבחירות שלו"

בתגובה לדברי כחלון כי בישראל יש בועת נדל"ן וכשהיא תתפוצץ אנשים יקפצו מהגגות, מגיבים לדבריו מספר קבלנים ויזמי בנייה המציגים את הבועה האמיתית של שוק הדיור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהתייחסות למחירי הדירות בישראל, אמר שר האוצר משה כחלון: "יש כאן בועה, וככל שאני מתעמק ואנחנו עובדים יותר אנחנו מזהים אותה. זו בועה שניפחו אותה קבלנים, שניפחו אותה יזמים, שניפחו אותה הבנקים. חד משמעית יש פה בועה".

בראיון לערוץ 10 המשיך כחלון ""אתה זוכר שלפני כמה שנים בבורסה כולם רצו לקנות מניה כי ידעו שהיא תעלה תוך חצי שנה, ואז הגיע פרנקל ואמר שיש פה בועה ובסוף אנשים קפצו מהגגות – זה מה שיקרה גם בשוק הנדל"ן, אין לי ספק". כחלון ככל הנראה התכוון למשבר של 2008.

עוד אמר כחלון כי "אני חושב שהבועה הזו תתפוצץ, ואני לא יודע להגיד בכמה המחירים יירדו – אבל אין סיבה בעולם שהמצב יהיה כפי שהוא. אין מחסור בדירות. היום יש 30 אלף דירות במלאים של הקבלנים שהם עדיין לא מוכרים אותן. המשקיעים הפסיקו לרכוש – את זה רואים מהנתונים. ולפי הנתונים של החודש האחרון – גם הזוגות הצעירים לא רצים לקנות. מנסים באופן מלאכותי לנפח את הבועה הזאת".

בתגובה אמר שמאי המקרקעין ארז כהן: "כחלון נפל בגדול. הוא פגע בדבריו בדיוק בקהל שלו, הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור והילך עליהם אימים עם תרחיש אפוקלפטי של התרסקות מחירים. עליו מידית להרגיע את שוק הנדל"ן ולמצוא פתרונות אפקטיבים לקידום לפחות 60 אלף יחידות דיור לשנה, הן באמצעות קידום תכנון קרקע ושיווקה והן. התחדשות עירונית. על כחלון לחזור בו מיידית מדבריו ואפילו להתנצל!"

לדברי יוסי אברהמי, מנכ"ל ובעלים של חברת הבניה יוסי אברהמי: "במשך שנתיים אומרים לזוגות צעירים להמתין כי המחירים יירדו ובסוף הם משלמים יותר – זה לייצר בועה. במשך ארבע שנים מנסים שרים שונים לייצר פתרונות בזק כדי להרוויח הון פוליטי במקום לתת פתרונות אמת – זו הבועה האמיתית. זה שמשרד הבינוי הפסיק לפרסם נתונים כי הראו עלייה במקום ירידה בניגוד להבטחות או שבכל יום מתגלה נתון שסותר את השני והמדינה לא יודעת מה באמת מתחולל בתחום המגורים – זו הבועה הכי גדולה. לפני הבחירות כחלון אמר שהוא והקבלנים יחד יביאו פתרונות לענף הדיור כי יש בעיה. פתאום הקבלנים הם הבעיה. לפני חודש מבטיחים שיגדילו את ההיצע ופתאום בכלל בונים פה מספיק. מתי הספיקו לפתור פה את בעיית ההיצע?"

המהנדס יגאל צ'ודנר מחברת נתיבי הקמה אמר כי "כחלון מחפש את האור מתחת לפנס. הוא לא מבין שכל עוד הליכי תכנון ואישור פרוייקטים יימשכו בממוצע 12-14 שנה, תמיד יהיה מחסור והמחירים רק יעלו. לצערי, לא רק שהאמירה האומללה שלו איננה ראויה, היא גם משקפת חוסר הבנה בסיסית!"

אבי תם מבעלי חברת אסיה סיירוס: "בועה יכולה להיות כשיש ביקוש קטן והיצע גדול, כיום יש ביקוש גדול והיצע נמוך מכיוון שהמדינה לא משחררת מספיק קרקעות שנים, וזה אומר עד שהמדינה לא תגרום להיצע גבוה אז לא תהיה ירידת מחירים, במילים פשוטות קיים מחסור של כ-100,000 דירות ועד שהמדינה לא תפשיר יותר קרקעות לא תהיה ירידת מחירים מלבד כמובן מקומות מסוימים ששם ההיצע גבוה לעומת הביקוש. למעשה המדינה משחררת אדמות השנה אבל רק לשוק מצומצם של זכאים, שאר הרוכשים שלא זכאים אין להם פתרון כרגע."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture