מסתמן ניצחון להרצוג: הפריימריז רק בעוד כשנה

במכתב שנשלח לחברי ועידת מפלגת העבודה קובע המזכ"ל כי כדי לנצח את נתניהו, אין מנוס מלייבא מועמד חיצוני ובשל כך נדרש פרק זמן סביר על מנת "לאפשר למועמדים חדשים להתמודד על ההנהגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע מאבקי הכח בסיעת "המחנה הציוני" מול היו"ר הרצוג, על רקע רצונו לדחות את מועד הפריימריז לסוף 2017 בניגוד לחוקת המפלגה, תוך שהוא פועל לכנס את הוועידה כדי שזו תאפשר לו לשנות את חוקת המפלגה בהתאם.

אתמול שלח מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר מכתב לכ-2000 חברי הוועידה בו הוא מציג בפני החברים תמונת מצב של המפלגה מאז הבחירות האחרונות לכנסת ומציין את חילוקי הדעות בין היו"ר לחכי"ם אחרים שאצה להם הדרך להתמודד על ההנהגה ובשל כך דוחקים ביו"ר להקדים את מועד הפריימריז לראשות המפלגה או לכל המאוחר לקיים זאת במועד הקבוע על פי תקנון המפלגה.

במכתב מציין בר מדוע לדעתו טובת המפלגה היא לקיים את מועד הפריימריז ירק בעוד כשנה מהיום ומציין כי לשעתו אם המפלגה מעוניינת לחזור אי פעם לנצח את נתניהו ולחזור להנהיג את המדינה עליה לייבא מועמד חיצוני ולאפשר לו לקחת חלק בבחירות.

בר מדגיש כי אחד מהשיקולים, "אולי אחד החשובים ביותר, שהביא אותי לתמוך במועד בחירות ליו״ר עד חודש יולי 2017, הוא היכולת האמתית שלנו לבחון ולהשאיר דלת פתוחה לכוחות ולמועמדים חדשים שיבואו להתמודד ולפעול במפלגה ובהנהגתה. אני יודע שיש מי שלא יהיה לו נעים לשמוע את זה, אך לא רק שזה חשוב, לצערי זה אולי אף יהיה קריטי לחיזוקנו ותפיסתנו בציבור לקראת הבחירות הבאות מול נתניהו והליכוד ולא רק מולם, אלא גם מול לפיד, כחלון והאחרים אשר מולם ניאבק על קולות בתוך הציבורים שלנו. זה גם יקבע במידה רבה את תקרת המנדטים שאליה נגיע בבחירות הבאות".

ח"כ בר מכוון בדבריו הן ליו"ר הרצוג, שבונה על בחירה מחודשת בפריימריז לכשיתרחשו והן למי שממצבת עצמה כמועמדת האלטרנטיבית ח"כ יחימוביץ', המבקשת להשיב להרצוג כגמולו על שהדיח אותה מהתפקיד ולכבוש מחדש את הפסגה ונערך לגל הביקורת ולדיון שיתפתח סביב הצעתו בקרב שורות המפלגה ומסכם את דבריו במילים הבאות:

"לא נעים לשמוע?", "נכון, אבל כולם יודעים שזה כך. טובת המפלגה וכוחה בציבור ובבחירות הבאות חשובים יותר מכל דבר אחר. מדובר פה במדינה שלנו לעזאזל, בעתיד שלה ושל ילדינו, וביכולת שלנו להוות אלטרנטיבה ולשלוח את הממשלה הכושלת הזו הביתה. נקודה".

במהלך השבוע הבא תתכנס ועידת מפלגת העבודה ותאשר ככל הנראה את מועד הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה לפי הצעתו של הרצוג, בעוד כשנה. בניגוד לחכי"ם יחימוביץ' ומרגלית שרואים עצמם מתמודדים בהן וכבר הודיעו שיביעו את התנגדותם להחלטה בכל דרך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במפלגת העבודה שוב הוזים שאם רק יעשו את הקונץ הנכון הם ינצחו בבחירות. אין להם שום סיכוי לנצח בבחירות לא משנה מי יעמוד בראש ואיזה תחפושת תהיה להם. כבר 6 מערכות בחירות רצופות הם מובסים תבוסות מהדהדות ואפילו לא קרובים לנצח. כל פעם הם בשוק מוחלט מהתוצאה וכל פעם הם חוזרים לפנטז שבפעם הבאה יש להם סיכוי. היחיד שיכול לנצח את ביבי זה לפיד ועדיף שהשמאל יבין את זה ויפסיק לעשות שטויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture