ברק: "נתניהו עושה שימוש בהיטלר כדי להפחיד את הישראלים"

בדרך לקאמבק פוליטי? ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מחריף את המסרים נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה • "הממשלה הזו נחטפה על ידי גורמי ימין קיצוני שהשתלטו על הליכוד ולאחר מכן עליה" • וגם: האם דאע"ש מהווה איום על ישראל?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדרך לקאמבק פוליטי עוברת בהשתלחות יוצאת דופן בנתניהו? לפחות בכל הקשור לאהוד ברק נראה שהתשובה היא כן.

"ממשלת נתניהו היא ממשלה נבחרת ולגיטימית, אך יש לה אג'נדה סמויה שמוסווית באמצעות מס שפתיים שהיא משלמת לפתרון שתי המדינות…נתניהו וליברמן אומרים שהם בעד פתרון שתי המדינות, אבל האג'נדה המוסווית שלהם, האג'נדה האמתית של הממשלה, היא שלילה מוחלטת של מדינה פלסטינית. על בסיס האג'נדה הסמויה הזו ממשלת נתניהו פועלת בניגוד לחוק הישראלי ולחוק הבינלאומי", אומר ברק בראיון ל-CNN.

ברק מוסיף: "בפועל הממשלה הזו מעוניינת בהמשך המצב הקיים של מדינה אחת, או התקדמות לעבר מדינה אחת בניגוד לכל ההצהרות שלה. התהליך הזה, אם לא יפסק, יסתיים במדינה בין הירדן לים שבה יחיו מיליוני פלסטינים. זהו מצב מסוכן ביותר כי למדינה דו-לאומית כזו יש רק שתי אפשרויות: או שהיא לא תהיה יותר מדינה יהודית, או שהיא לא תהיה יותר מדינה דמוקרטית. סביר להניח שמדינה כזו תדרדר בשלב מסוים למלחמת אזרחים בין שני העמים.

האם אהוד ברק צפוי לשוב לזירה הפוליטית? נראה שכן

הצמרת הביטחונית כולה אומרת לנתניהו שעליו למצוא דרך להפחית את המתח עם הרשות הפלסטינית, כי היא חלק מהפתרון, לא חלק מהבעיה. אך הוא לא מקשיב להם כי הממשלה הזו נחטפה על ידי גורמי ימין קיצוני שהשתלטו על הליכוד ולאחר מכן עליה. קיצונים שעשו שימוש בתקנות הפריימריז של הליכוד חטפו את המפלגה ודחקו ממנה את כל מי שמאמין בדמוקרטיה ליברלית. כתוצאה מכך הממשלה כולה נחטפה ונסחפה להלך רוח של פסימיות, פסיביות, פחד וקורבניות.

אלה אנשים אינטליגנטיים, אך כשאתה שואל אותם איך הם יכולים להימנע מהמדרון החלקלק שמוביל למדינה דו-לאומית הם פשוט מגלגלים עיניים לשמים, אל עבר גן עדן. אני מודאג מאוד, ברור לי שמשהו מסוכן מתגבש באופק".

החלק המפתיע של הראיון נגע לאיום האירני. ברק, שהיה שותף מלא למערכה שניהל נתניהו בענין כשע"פ פרסומים זרים הוא זה שדחף לתקיפה (שנמנעה בסוף) של מתקני הגרעין, טוען כי נתניהו מהלך אימים על הציבור הישראלי לשוא. לדבריו, "המנהיגות הנוכחית של ישראל מציירת תמונה מטעה של מדינה שכביכול נמצאת כל העת על סף השמדה ומתמודדת עם איומים קיומיים מאותו סדר גודל של השואה. נתניהו וליברמן מתארים כל אחד כ'היטלר חדש' – זה זילות של השואה. אף אחד מהאיומים הללו, שהם משווים להיטלר, אינו מהווה איום קיומי על ישראל. האיום הקיומי היחיד על המדינה הוא חוסר היכולת שלנו להציב חיץ במדרון החלקלק שמוביל אותנו למדינה דו-לאומית.

בשנה שעברה, בקונגרס, נתניהו אמר ש'המשטר האיראני איננו רק בעיה של היהודים כפי שהמשטר הנאצי לא היה רק בעיה של היהודים'. הוא אמר ש'ששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים היו רק חלק קטן מ-60 מיליון האנשים שנהרגו במלחמת העולם השנייה, ולכן גם המשטר האיראני מהווה איום חמור לא רק על ישראל אלא על שלום העולם'. אבל עם כל הכבוד לאיראנים – וכנראה שהחזקתי בעמדות יותר ניציות כלפיהם מאשר נתניהו – אף אחד מהאיומים שאותם הוא מקביל להיטלר כבר לא מהווה איום קיומי על ישראל. הוא פשוט עוסק בזילות השואה".

בסיום הראיון התייחס ברק לאיום דאע"ש וטען כי לא מדובר בגורם שישראל צריכה לחשוש ממנו. "קחו למשל את דעאש. הם מאוד אפקטיביים בזריעת פחד וטרור בבריסל, בפריז, בניס ואפילו בארה"ב, אבל בסופו של דבר הם חסרי אונים ביחס לצה"ל – הם לא יכולים לעשות מולו כלום. אלה 50,000 איש שנוסעים על טנדרים של טויוטה עם מכונות ירייה ממלחמת העולם השנייה – הם לא מהווים איום על ישראל".

קרא עוד בנושא:

אהוד ברק: אשכנזי, יעלון ושטייניץ מנעו תקיפה באיראן ב-2010-2012

בליכוד משיבים אש: "המניות של אהוד ברק בקריסה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture