'יש עתיד' הגישה הצעת אי אמון: "הממשלה הזניחה את נושא המנהרות"

ב'יש עתיד' מבקשים לרכב על גלי המומנטום סביב דו"ח המבקר על מבצע 'צוק איתן' שצפוי לראות אור בקרוב והגישו הצעת אי אמון בשל "היעדר דיונים ראויים בקבינט בנושא המנהרות - גם במלאות שנתיים למבצע 'צוק איתן'"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעת "יש עתיד" הודיעה כי תעלה ביום שני הקרוב להצבעה במליאת הכנסת הצעת אי אמון בממשלה בנושא "היעדר דיונים ראויים בקבינט בנושא מנהרות הטרור וההימנעות בטיפול בכשלי הלחימה, גם במלאות שנתיים למבצע 'צוק איתן'".

ב'יש עתיד' מבקשים לרכב על גלי השיח הציבורי בנושא כשלי איום המנהרות שתפס השבוע את מירב הכותרות, לקראת דו"ח המבקר בנושא המלחמה שצפוי להתפרסם בימים הקרובים במלואות שנתיים לתחילת המבצע. כאשר לפי ההערכות, המבקר שחקר את היערכות הדרג המדיני לקראת היציאה למבצע ובמיוחד את ההיערכות לקראת איום המנהרות שבר היה ידוע מראש, צפוי למתוח ביקורת קשה ונוקבת על ראש הממשלה ולקבוע כי לא הקבינט לא עשה די בכדי להיערך לאיום המנהרות שהיה ידוע מראש.

השבוע יצא לפיד בביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי בניגוד לגרסתו של רוה"מ, הקבינט המדיני-ביטחוני במבצע "צוק איתן" לא קיים אף דיון עומק אחד בנושא המנהרות לפני יוני 2014.

בלשכת ראש הממשלה לא נשארו חייבים ופירסמו תגובה להאשמותיו של לפיד בו נאמר כי "בניגוד מוחלט לטענותיו של לפיד, הסטנוגרמות מראות שבשמונה ישיבות קבינט, העלו ראש הממשלה, שב"כ ומפקדי צה"ל את איום המנהרות החוצות גדר לשטחנו", בהודעה אף מצויינים התאריכים בהם הועלה הנושא בישיבות קבינט בחצי השנה שקדמה לצוק איתן. "לפיד, שהיה חבר קבינט בזמן המבצע, צריך לדעת שאחריותו של חבר קבינט היא להיות בקיא בחומר שהוצג בפניו", נמסר מלשכת ראש הממשלה כשהם מכוונים לבטן הרכה של לפיד שניסיונו הצבאי העשיר מסתכם בתפקידו ככתב ב'במחנה'.

עם זאת ח"כ יעקב פרי שמוביל את הצבעת אי האמון מטעם 'יש עתיד' האשים כי "ראש הממשלה בחר מטעמיו שלו שלא לקיים דיוני עומק ראויים בקבינט בנושא מנהרות טרור ולכן הגענו כולנו למבצע צוק איתן ללא תורת לחימה והצבת יעדים ברורים לגבי איום המנהרות והטיפול בהם".

פרי מוסיף בציניות כי "מגיע למשפחות השכולות, לחיילי צהל ולתושבי עוטף עזה לדעת את האמת ולדעת כי ההנהגה ששלחה את בניהם מול פני הסכנה היא הנהגה אחראית שלומדת מטעויות והפקת לקחים ולא מתחבאת מביקורת".

בליכוד לעומת זאת מיהרו להגיב לדבריו של ח"כ פרי בציטוט מדבריו שלו עצמו במהלך ימי המבצע כשהתבקש כחבר בקואליציה וכראש השב"כ לשעבר, להוות את דעתו באשר לתפקודו של נתניהו במערכה ואמר כי "הוא מקבל אצלי ציון טוב מאוד – אני מוכרח לומר ביושר שאופן הניהול של המערכה, ההקשבה, הדיונים הממצים, מערכת הפיקוד והשליטה, האיפוק וקבלת ההחלטות – כולם מרשימים מאוד". את הדברים כאמור אמר פרי בראיון לתקשורת ביולי 2014.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture