גפני מבהיר: "לא קיבלנו החלטה לדרוש את פיטורי השר כץ"

"ישראל כץ גם ירק בפרצופם של שומרי השבת וגם צחק אחר כך. שרים בליכוד אמרו לי שהוא יצר את המשבר הזה כדי לפגוע בנתניהו" • יו"ר ועדת הכספים מחריף את המסרים נגד שר התחבורה אבל מסייג: "לא נדרשנו לסוגיית פיטוריו" • הפגישה עם נתניהו: במסגרת פורום ראשי הקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גפני מחדד מסרים: בראיון תקיף שהעניק הבוקר לגל"צ התבטא יו"ר ועדת הכספים בחריפות בעניינו של שר התחבורה והאשים אותו ביצירת המשבר ממניעים פנים מפלגתיים.

"ששרים בליכוד אמרו לי שישראל כץ יצר את המשבר כדי לפגוע בנתניהו. הוא חשב שיהיה יו"ר הליכוד והיה איתנו נחמד, הבטיח שלא יחללו שבת. עכשיו נתניהו קיפל אותו אז פוגע בו", דברי גפני בראיון. הוא גם גילה כי הפגישה של ראשי הסיעות החרדיות עם נתניהו תתקיים במסגרת פורום ראשי סיעות הקואליציה.

"אם גם רכבת העמק פעלה בשבת (כפי שנחשף אמש. ב.ב.) הרי שהשר כץ לא רק ירק בפרצופם של שומרי השבת – אלא צחק אחרי זה", הוסיף גפני לא לפני שהבהיר: "לא החלטנו עדיין האם לדרוש את פיטוריו.

משבר השבת • השר כץ: "אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו"

מוקדם יותר התייחס סגן שר החינוך, מאיר פרוש, לדיווחים כי הסיעות החרדיות ידרשו מרה"מ במהלך פגישתם, את פיטוריו של שר התחבורה ישראל כץ ובראיון לרשת ב' אמר כי "צריך לבדוק היטב מה היה בשבת הזו".

פרוש ביקש להדגיש כי "יהדו"ת כבר פרשה בעבר על רקע חילול שבת פרשת המשחן כמשל, הדברים צריכים להתברר – את מה שיש לנו לומר נגיד לרה"מ בפנים, לא בתקשורת".

לשאלת המראיין כי מדינת ישראל עדיין איננה מדינת הלכה השיב סגן השר ח"כ פרוש, "תדמיינו לעצמכם ששמי לא מאיר פרוש אלא אבי ניסנקורן שמייצג קבוצה באוכלוסיה ומאיים בשביתה כללית במשק, יש גם קבוצת אנשים שאותם אני מייצג".

בראיון ל"קול ברמה" מוסיף פרוש, "עשינו כל מה שיכולנו, העמידו אותנו בפני עובדה מוגמרת סמוך לשבת. צריך לדרוש שאי אפשר לבצע עבודות בשבת בלי הכוונה הלכתית, גם בתי חולים עובדים בשבת לפי ההלכה במקרים של פיקוח נפש".

השר ישראל כץ מצוטט הבוקר כמי שאומר "אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים. ביצוע העבודות היה נדרש והכרחי. כדאי שגם חברי המפלגות החרדיות יכירו את חוק שעות עבודה ומנוחה ולא יפיצו סיסמאות".

עם זאת באחד מהראיונות שהעניק לכלי התקשורת נשמע אומר כי הוא אינו מתרגש מהאיומים לפטרו, "לא מתרגש מדרישת החרדים לפטר אותי. גם בראיון הבא אהיה שר התחבורה. לא מבין את התבטאויות החרדים" והוסיף "כדאי שגם חברי הכנסת החרדים יכירו את חוק שעות העבודה ומנוחה ולא יפיצו סיסמאות"

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, קובע כי לא חברי הכנסת החרדים יהיו מי שיקבעו מי יהיה שר מטעם הליכוד. זאת בעקבות הדיווחים על כוונת ראשי הסיעות החרדיות לתבוע את פיטוריו של השר ישראל כץ מכהונת שר התחבורה.

חבר הכנסת ביטן קבע נחרצות כי "לא הם יקבעו מי יהיה שר מטעם הליכוד, חד וחלק". את הדברים אמר ביטן בראיון לערוץ 10 הבוקר (ראשון).

עם זאת הוסיף והעיר כי הוא מודע לכך שהמשך הסערה יכול להביא לשבר קואליציוני והבהיר כי "ישראל כץ עשה טעות עם מסיבת העיתונאים. כבר ביום שישי ביקשתי ממנו להרגיע. הוא לא היה צריך לומר את מה שאמר שם. אין צורך להעצים את המשבר".

ח"כ יעקב אשר שהעניק הבוקר אף הוא ראיונות לכלי התקשורת, הטיל צל על דו"ח המשטרה שהציג את העבודות כ"פיקוח נפש", "ייתכן וחוו"ד שקבעה שיש פיקוח נפש בעבודות הרכבת "נתפרה" לצורך העבודות. היד קלה על ההדק בנושא היתרי עבודה בשבת. אנו דורשים שבעתיד נושא ה'פיקוח נפש' ייבדק ע"י אנשי מקצוע אובייקטיביים".

יצויין, כי פגישת רה"מ נתניהו עם ראשי הסיעות החרדיות תתקיים ככל הנראה רק מחר, בשל העובדה כי מרבית חברי הכנסת שוהים מחוץ לביתם, לרגל ימי בין הזמנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו תמיד, הכל יגמר בקול ענות חלושה, אחרי שמשרד הבטחון יעביר עוד כמה שקלים ל"ישיבות תומכות גיוס"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture