חברי כנסת בפניה לרה"מ: "הורה על ביטול הטלת המס על דירה שלישית"

שורה של חברי כנסת מהקואליציה פנו לנתניהו בדרישה שיורה לשר האוצר להוציא את סעיף המס השנוי במחלוקת מחוק ההסדרים • בין הפונים: ח"כ זוהר, גואטה, מרגי, גליק, שרן השכל, אוחנה, חזן וביטן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע ניסיונותיו הבלתי נלאים של שר האוצר להורדת מחירי הדיור בישראל, השיק משרדו לפני מספר שבועות תוכנית שהוצגה כמהפכנית בכל הקשור להצפת השוק בכ- 50.000 דירות נוספות למגורים.

על פי ההצעה, בישראל למעלה מ-50.000 אזרחים, שלהם דירה שלישית הרשומה בבעלותם, שר האוצר מבקש להטיל מס ייחודי לבעלי שלושה דירות ומעלה, צעד לפי תוכניות האוצר, יגרום להם בסופו של דבר למכור את אחת הדירות במטרה להיפטר מתשלום המס הנוסף.

יצויין כי רובם של אלו המחזיקים בבעלותם דירה שלישית, הרי שמדובר ב'דירה להשקעה', המושכרת במשך ימות השנה ומניבה תשואה נאה לבעל אותה הדירה.

לתוכנית זו, כמו לכל יוזמה אחרת שבאה לעולם, ישנם את המצדדים , החושבים שהצפת השוק בכמה עשרות אלפי דירות נוספות אכן תביא להורדת מחירים, ומהצד יש את אלו העומדים ומתריעים כי הצעד יפעל בדיוק הפוך, מאחר שסביר להניח שבעלי אותם דירות בניסיון להכיל את תשלום המס, יעלו את שכר הדירה לאותם חסרי אמצעים לרכישת דירה ושנאלצים להתספק בדירה להשכרה.

בעוד יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני כבר הודיע שיתנגד לתוכנית, הרי שככל שחולפים הימים מתבררת ההתנגדות כחוצה מפלגות וכי לא מעט חכי"ם בקואליציה מדווחים על פניות רבות משוכרים כי העלו להם את שכר הדירה בשל היוזמה.

בין חברי הכנסת שכבר הודיעו כי יתנגדו לחוק, ח"כ זוהר, גואטה, מרגי, גליק, שרן השכל, אוחנה, חזן, גם יו"ר הקואליציה הודיע על התנגדותו ליוזמה.

על פי הדיווח בחדשות 2, חברי כנסת רבים פנו לרה"מ בדרישה להוצאת הסעיף מחוק ההסדרים.

כזכור, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שנדרש לענין במסגרת הוועדה בראשותו טען כי החוק בלתי עביר, גפני התריע כי החוק פוגע בזכות הקניין, ועלול גם להוביל לעליית מחירים של ממש בשוק הדירות להשכרה, ואת זה אנחנו חייבים למנוע".

גפני הוסיף כי "רוב חברי הוועדה מתנגדים לחוק בניסוחו הנוכחי". לדבריו, כבר נפגשתי עם כחלון ודיברנו על הצעת החוק. היא עלולה לגרום לייקור שכר הדירה, ואישורה בממשלה כבר גורם לכך. החוק הזה עלול להשיג תוצאה הפוכה מזו שמבקש השר. נצטרך להכניס בו תיקונים ושינויים של ממש, ואז אולי נוכל לתמוך בו. בנוסח הנוכחי זה חוק לא טוב".

גם ח"כ מקלב התריע נגד החוק המסתמן ואף שלח מכתב בענין לשר האוצר, מקלב כתב בפנייתו כי משפחות רבות מעדיפות להשקיע את כספם בקניית דירה נוספת או יחידת דיור במקום להשקיע בבנקים זרים או בהשקעות מפוקפקות, וכך במשך הזמן מצליחים לחתן את ילדיהם בכבוד, מתברר כי השקעה בדירה נוספת גם אם אינה מכניסה סכום גבוה היא ההשקעה הבטוחה והשקטה ביותר.

הוא הוסיף הוסיף כי "טענת האוצר לפיה בעקבות המס החדש ייצאו מלאי חדש של דירות לשוק ועי"כ ירדו מחירי הדירות איננה מתקבלת, מכיוון שמס של כמה אלפי שקלים לא יגרום למשקיעים למכור את דירתם, ואדרבה בעקבות מהלך זה עלולים לעלות מחירי השכירות כיוון שבעלי הדירות יעלו בעקבות כך את מחירי השכירות". הנכון ביותר להעלות את היצע הדירות באופן ניכר, ולא לחפש את הכסף הקטן אצל האזרח שמטרתו הייתה בסך הכול לחתן את ילדיו בכבוד".

על פי התוכנית, שר האוצר צפוי להביא את התוכנית בעוד כחודשיים לאישור הכנסת, במידה ורה"מ יכריע נגד ההצעה הרי שהדבר עלול להגיע לכדי עימות חריף בין שני אישים שגם כך יחסיהם ידעו ימים טובים יותר.

האם אחת מתוכניות הדגל של שר האוצר תהפוך לזירת ההתגוששות הבאה בין שר האוצר לרה"מ? ימים ולא רבים יגידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture