משבר הרכבת • נתניהו מוסיף לתקוף את השר כץ; היערכות לכאוס תחבורתי

לאחר שהודיע דקות לפני כניסת השבת על ביטול העבודות המתוכננות ברכבת ישראל והאשים את השר כץ ביצירת משבר יזום עם החרדים, מחריף רה"מ את המתקפות נגד שר התחבורה ומאשים אותו ב"החזקת חיילים ונוסעים כבני ערובה" • בעקבות הכאוס התחבורתי הצפוי מחר: משרד הביטחון יתגבר משמעותית את ההסעות לחיילים

משבר פוליטי – כאוס תחבורתי: לאחר ההודעה הדרמטית אמש דקות לפני כניסת השבת בה תקף ראש הממשלה בחריפות את שר התחבורה, ישראל כץ, הערב הוא מחריף את המתקפה ומאשים אותו ב"החזקת נוסעים וחיילים כבני ערובה".

לטענת ראש הממשלה בשיחות סגורות, ״מדובר במשבר יזום ומיותר מצידו השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי או לחליפין לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה בציבור הכללי…. ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד.״

נתניהו: "לא יהיו עבודות בשבת – משבר אמון חריף עם השר כץ"

בתוך כך, בעקבות ביטול העבודות בשבת ודחייתן להלילה ולמחר צופים גורמי תחבורה כאוס של ממש בתח"צ מחר.

במשרד הביטחון נערכים עוד הערב להתחיל לסייע לחיילים להגיע לבסיסים. בסך הכל יופעלו הערב ומחר פחות מ-200 אוטובוסים שינועו בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע.

כבר הערב בשעה 21:00 יוקצו כמה עשרות אוטובוסים של משרד הביטחון שיסיעו חיילים מתחנת הרכבת בחיפה עד לתל אביב. ההסעות המיוחדות יעצרו בכל תחנות האוטובוס בדרך כדי לאפשר איסוף של חיילים.

מחר יתגברו כמה עשרות אוטובוסים של משרד הביטחון את מערך ההסעות הקבוע של רכבת ישראל בימי ראשון בבוקר. בשגרה מופעלות בשעות האלה כ-60 הסעות. בעוד שבמוצ"ש יופעלו הסעות רק בין חיפה לתל אביב, מחר בבוקר יופעלו ההסעות גם בין תל אביב לבאר שבע.

גם במשרד התחבורה הודיעו על תגבור מערך התחבורה הציבורית הערב ומחר מחר בניסיון לצמצם את הפגיעה בנוסעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו