בעקבות טביעת החייל – הודחו שלושה קצינים מתפקידם

ראש אגף המודיעין בצה"ל החליט להדיח 3 קצינים לאחר שהוועדה שחקרה את פרשת מותו של רב-טוראי אילן יענקילביץ במאגר המים על יד כיסופים, קבעה כי שלושת מפקדיו נושאים באחריות

ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף הרצי הלוי, החליט להדיח שלושה קצינים מתפקידם בעקבות טביעה למוות של רב-טוראי אילן יענקילביץ בן 19, ששירת תחתם ביחידה 8200.

יענקילביץ, טבע למוות לפני מספר חודשים במאגר מים סמוך לכיסופים שבדרום. הוא נכנס למים יחד עם חבריו ומשלא יצא, הזעיקו חבריו את כוחות ההצלה ובסיוע צוללנים הוא נמשה מהמים.

ממצאי ועדת החקירה בנושא, בראשות אלוף-משנה ת', הוצגו לרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שקיבל את מסקנות הוועדה והמלצותיה.

בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי "מממצאי ועדת החקירה עולה כי הגורם הישיר למותו של החייל הוא בליעת מים וטביעה – ברקע האירוע, בעיות פיקודיות ובעיות בהתנהלות הבטיחותית בשגרה".

"לאור זאת, החליט ראש אגף המודיעין לנקוט בצעדים פיקודיים כלפי המעורבים באירוע ולהדיח את שני המפקדים הישירים בדרגת סגן-משנה ולבחון את המשך שירותם בצה"ל. כמו כן יודח המפקד הישיר בדרגת רב-סרן – למפקדם, אזרח עובד צה"ל בדרג ראש ענף, ייערך בירור משמעתי. ראש המחלקה יינזף אצל ראש אגף המודיעין האלוף הלוי".

יצויין כי במקביל הוגשו ממצאי הוועדה ומסקנותיה גם למשפחתו של החייל.

עם זאת בצה"ל מדגישים כי "עדיין מתנהלת חקירת מצ"ח בנושא כאשר לאחר גיבוש ממצאיה ייבחן תיק החקירה על-ידי הפרקליטות הצבאית ויתקבלו החלטות בהתאם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו