עשייה וכפיות טובה • סיכום השנה של השר אריה דרעי

מדוע למרות העשייה הברוכה של השר דרעי, הציבור לא מעריך אותו ומפלגתו נמצאת בירידה? נוסעי התח"צ, שותי המים והמשתמשים בחשמל חייבים תודה ליו"ר ש"ס • סיכום שנה ברוכה של אריה דרעי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אם יביט השר אריה דרעי על רשימת ההישגים שלו במהלך השנה החולפת, לא נשאר לו כי אם לחייך בסיפוק ולקוות כי יצליח גם בשנה הבאה להביא להישגים רבים וברוכים מעין אלו לתועלת הציבור כולו. מאידך, אם יביט על מצב מפלגתו בסקרי השנה החולפת, המצב שם אינו מאיר לו פנים. מדוע זה קורה? מה מביא לפער האדיר הזה בין הפעילות להוקרה?

אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית, הידעתם שאתם משלמים פחות 17% בכל פעם שעליתם על האוטובוס או על הרכבת בעקבות הצלחתו של אריה דרעי לקיים את הבטחתו מתקופת הבחירות להורדת המע"מ ל0% מהתחבורה הציבורית? הידעתם שאת הכסף להוזלה במחירי המים והחשמל הביא אריה דרעי מהכספים הקואליציוניים של מפלגת ש"ס?

ההנחה בחשמל אומנם אינה לכלל האוכלוסייה אלא רק לזכאים, אך האם ידעתם שעל פי הערכת משרד האוצר, משפחה שבה לפחות אחד המפרנסים משתמש בתחבורה הציבורית אוטובוסים ורכבות, תחסוך כ-110 שקל בחודש בגין הורדת תעריפי התחבורה הציבורית והפחתת מחירי המים? ומשפחה ברוכת ילדים אף חוסכת סכומים גבוהים בהרבה מההערכה הבסיסית!

בואו נמשיך ברשימת ההישגים של דרעי לטובת כלל האוכלוסייה: שיעורים פרטיים חינם למאה אלף ילדים המתגוררים בפריפריה, השגת תקציבים לצהרונים, תקציבי ענק לקעמפים של הישיבות החרדיות, ועוד ועוד. במדד המשמר החברתי, הגיע אריה דרעי למקום הראשון בדירוג השרים החברתיים. אבל בסקרים, אין לכל הנתונים המרשימים האלו כל השפעה.

במקרה הטוב, זוכה תנועת ש"ס בסקרים לשבעה מנדטים. במקרה הפחות טוב, עומדת המפלגה על ארבעה מנדטים – די גבולי לאחוז החסימה. מדוע זה קורה? אחרים יאשימו את יועציו המעדיפים לתת כותרות למאבקיו בנושאים עדתיים, עיין ערך רמי סדן, כאשר בישראל 2016 הדברים פחות מעניינים את הציבור, במקום להבליט את רשימת ההישגים החברתיים של השר דרעי. אז הנה. JDN נתן לו כעת את הבמה וציין חלק מהרשימה הארוכה.

שנה של חקירה שפרצה ברעש והתמוגגה עם הרוח

אחרים יאשימו את התקשורת שעדיין מחפשת את ראשו של אריה דרעי. אי אפשר להתעלם לחלוטין מטענה זו. ולראיה, ההתעסקות הבלתי מידתית בתקשורת סביב החקירה שנפתחה בקול רעש גדול סביב אריה דרעי, אך נכון לעכשיו, נראה כי ההר הוליד עכבר ומדובר רק בניסיון נוסף להשחיר את פניו של האיש שבעבר ניהל (מטפורית) חצי מדינה והיום נמצא שוב בעמדות כוח. יש מי שלא מרוצה מכך.

בכלל, במאמר המוסגר, נראה כי הגיע הזמן לחוק שיאסור מעבר חקירת שר לפומבית במהירות רבה כל כך. לא רק אריה דרעי סבל כתוצאה מכך בשנה החולפת, אלא גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שהתיק בעניינו כבר נסגר סופית, וראש הממשלה בנימין נתניהו שגם החקירה סביבו עשויה להסתיים ללא כלום על פי הדיווחים האחרונים.

אם נבדוק את התנהלות התקשורת סביב שלושת החקירות של הבכירים הפוליטיים, נגלה כי אריה דרעי היה המושמץ מביניהם. בלי כל קשר לנושא החקירה, שלחו צלמים והרימו רחפנים שיתעדו את הווילה המשפחתית ביישוב ספסופה שבצפון. בקושי ציינו בתגובות כי עלות וילה כזו – פחותה בהרבה מדירה קטנה בירושלים, לדוגמה. דירות של ילדיו הפכו להיות על פי התקשורת לדירות שלו, שכן, איך ייתכן שאברך כולל יש לו דירה?

לכו תספרו לעיתונאים שלכל אברך חרדי ממוצע יש דירה, מלבד אלו שאין להם בגלל מצוקת הדיור. מאיפה הכסף? כנראה שלא מאריה דרעי. אבל את אף אחד זה לא עניין. אף אחד לא התנצל או הבהיר כי לא מדובר בחקירה על נכסים אלו וכי הם סתם ניצלו את ההזדמנות שיש רעש תקשורתי נגד פוליטיקאי השנוא עליהם ומיהרו לנצל זאת. ולא, לא מדובר בדוגמה היחידה של הכפשות תקשורתיות נגד השר דרעי.

ומה תעשה מסעודה משדרות הרואה בתקשורת רק אייטמים שלילים על אריה דרעי? למה שתענה בסקר כי תצביע למפלגת ש"ס? שנה של עשייה ברוכה עברה על שר הפנים והפריפריה. אך גם שנה שעל פי הסקרים הוא לא זכה להכרת הטוב. רק למלוא חופניים כפיות טובה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נכון מאוד כל כך הרבה עשה האיש המוכשר הזה ורק חוטף על הראש גם במחוץ וגם מהחרדים…

הוא צריך יותר להדגיש את העשיה הטובה שלו, ולא את הרמי סדן והמלחמות הפנימיות. אין לו עיתון שמשווק אותו וזה מאד משמעותי ולכן הוא צריך לנסות לפרסם את מפלגתו בצורה הרבה יותר מאסיבית.

כל מילה בסלע

תגובה: מקובלינו מרבותינו סקרים=שקרים ב"ה מי שרוצה לדעת יודע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture