"כושלים, נרפים, תמכו בהתנתקות": בנט בהודעה חסרת תקדים נגד נתניהו והליכוד

בצל הביקורת מצד גורמים בהתיישבות נגד הפאסיביות של 'הבית היהודי' בסוגיית עמונה, משגר הבוקר יו"ר המפלגה הודעה בה הוא מסביר את התנהלות המפלגה ותוקף בחריפות את נתניהו והליכוד • ההודעה המלאה - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לא נשאר חייב: אחרי הביקורות שהטיחו בו ובחבריו לסיעה מתיישבי עמונה מוציא הבוקר יו"ר 'הבית היהודי' ושר החינוך הודעה מפורטת בה הוא מסביר מה עומד מאחורי התנהלות המפלגה ותוקף בחריפות את העמדת הפנים של הליכוד ונתניהו.

"בפברואר 2011, ממשלת נתניהו (וברק) הובילה החלטת ממשלה שקבעה שבנייה יהודית שנעשתה בתום לב על אדמות פרטיות תוסר, אפילו אם המדינה יזמה את אותה בנייה ויש אפשרות להסדיר", פותח בנט את ההודעה ומסביר: צריך להבין: משפטית ישנם פתרונות למצבים מעין אלו.

כך למשל, בתוך הקו הירוק אם אדם בנה בקרקע של אדם אחר בתום לב, לא הורסים את ביתו אלא מפצים כספית את בעל הקרקע (סעיף 23 לחוק המקרקעין). יודגש: ברוב המוחץ של המקרים ביו״ש אין בכלל מישהו שטוען שהקרקע שלו".

בנט מחדד: "נתניהו, שריו דאז וממשלתו החליטו כאמור להרוס בנייה יהודית כזו (למשל, כמו בגוש עציון/נתיב האבות)".

בהמשך הוא כותב: "ארגוני השמאל עלו על פטנט חדש. הם הובסו בשדה הציבורי. העם מאס בדרך השמאל ואינו מעוניין להקים את פלסטין. אז הם החליטו לעקור את ההתיישבות היהודית ביו"ש דרך הפטנט של מבול בג"צים. אך מה האבסורד? כשארגוני השמאל עתרו לבג"צ על מנת להרוס בנייה יהודית כזו, ממשלת נתניהו-ברק השיבה: "כן, נהרוס. רק תנו לנו קצת זמן".

כן, במקום להשיב: "מה פתאום, אסור להרוס. אנחנו נסדיר אותה", הם זרמו עם העותרים. מדהים, לא פחות. בג"צ אכן נתן להם זמן, אך בסוף נמאס לו וקבע: "אתם הממשלה אמרתם שאתם תהרסו, אנא התכבדו ותהרסו". ולכאן הגענו.

עכשיו, בדקה ה-90, הליכודניקים אשר חתומים על ההחלטה להרוס, פתאום התעוררו. אחרי שיש כבר פסק דין חלוט וסופי של בג"צ להרוס. אז מה אותם ליכודניקים עושים? חותמים על עצומות. צועקים "בג"צ נורא". יוצאים מאד "ימניים" (למרות שלא מעט מהם, כולל ראש הממשלה הצביעו בעד ההתנקות מגוש קטיף).

רק דבר אחד פשוט לא עושים: מבטלים את אותה החלטה אומללה של ממשלת נתניהו-ברק, שקבעה שצריך להרוס".

ואיך בכוונת 'הבית היהודי' לפעול בנושא? בנט כותב: "עם כניסתנו לממשלה וכניסת איילת שקד למשרד המשפטים ירשנו את המצב הזה אשר הובא עלינו בגלל התנהלות כושלת ונרפית של הליכוד. ואנחנו נחושים לפתור את הפלונטר.

יש שתי בעיות: טקטית-עמונה. אסטרטגית–עתיד שאר ההתיישבות. יש בעיה טקטית של עמונה עצמה, מכיון שמדובר בפסק דין סופי וחלוט.
אנו עובדים על מתווה מורכב על פיו היישוב יישאר באותה הגבעה, תוך העברת הבתים כמה עשרות מטרים ובמקביל בודקים את ההיתכנות של חוק ההסדרה ונעשה כל שניתן בעניין, אבל חייבים לומר שאין פה נוסחת קסם כפי שאנשי הליכוד מנסים למכור.
זו האמת.

אך יש גם בעיה אסטרטגית שמטילה צל כבד הרבה יותר. לאור החלטת ממשלת נתניהו מ2011 ישנו איום על אלפי יחידות דיור ותיקות ביהודה ושומרון, כמו למשל ביישוב עפרה, באלון מורה, בנווה דניאל ועוד. על כן החלטנו להביא ל"רפורמת הסדרה כוללת" ביהודה ושומרון.

לא עוד תפירת פתרונות טקטיים נקודתיים, אלא רפורמה כוללת שתכשיר באבחה אחת את כל הבנייה ביהודה ושומרון, ותמנע פינויים נוספים. לא עוד מרדף אחרי יתושים בודדים, אלא ייבוש הביצה.

שלא כמו חותמי העצומות, איננו מפריחים סיסמאות. הכי קל לזרוק מילים. לומר "חייבים להציל את עמונה" אחרי שאתם עצמכם אלה שהבאתם למצב זה.

אנו מכינים בימים אלו את הרפורמה המקיפה. תוך זמן קצר נשלים את העבודה המשפטית והבינלאומית ואז נדרוש את יישומה בממשלה. חלק ממנה ידרוש מנתניהו לבטל את החלטתו הקודמת מ2011, ולומר: מעתה, נסדיר בנייה יהודית".

"אשמח לראות את אנשי הליכוד לצדנו במהלך אמיתי זה ובראשם את נתניהו", מסיים בנט את המכתב שמן הסתם יגרור תגובה חריפה ביותר מצד הליכוד ואנשי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture