נציגי ובכירי שלומי אמונים השתתפו בכנס "מתמקצעים" הראשון בסדרה

תחת הכותרת "מתמקצעים" התכנס הפורום של נבחרי שלומי אמונים "אמונים בעשיה", בו חברים נציגי שלומי אמונים ברשויות המקומיות ועוזריהם הבכירים • סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הכריז בכנס על הקמת ארבעה פורומים מקצועיים בהם יהיו שותפים נבחרי הציבור מכל הארץ • צילום: קובי הר צבי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פורום "אמונים בעשיה" שעל הקמתו הוכרז במסע שלומי אמונים בערש החסידות באוקראינה, קיים את הכנס הראשון "מתמקצעים", בהשתתפות עשרות נבחרי ובכירי שלומי אמונים מכל רחבי הארץ.

תחת הכותרת "מתמקצעים" התכנס הפורום של נבחרי שלומי אמונים "אמונים בעשיה", בו חברים נציגי שלומי אמונים ברשויות המקומיות ועוזריהם הבכירים. כותרתו של הכנס הראשון היתה "מחברים התעלות לעשיה ותוצאות בשטח", כשהמטרה היא להמשיך את החיבור הייחודי שנוצר במסע, בין השליחות הרוחנית לפעילות הגשמית.

הכנס החל בביקור מפעים בעומקיהן של מנהרות הכותל, כשהשיא היה בתפילת מנחה שהתקיימה מול מקום קודש הקודשים בעמקי האדמה.

כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (5)

לאחר מכן הגיעו המשתתפים אל אולם הישיבות של עיריית ירושלים. לאחר תפילת ערבית התיישבו המשתתפים סביב שולחנות ערוכים כדבעי, באופן שהזכיר את הפקת המסע המרומם שעדיין לא נשכח מהנוסעים.

הנחה את הכנס הרב יעקב הלפרין, יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים, שפתח ודיבר על כך שירושלים עברה תהפוכות שמקשה עליהם כשלוחי הציבור לשמור על קדושתה. "אנו עומדים בפרשת ניצבים כולכם היום, אנחנו צריכים להיות בבחינת 'ניצבים, בכל הנושא של שבת ונושאי הדת. לדוגמה, אני מחזיק בתיק הרווחה ולצערי אין מספיק עובדים סוציאליים חרדים. לקחנו כמטרה להכניס כמה שיותר עו"ס חרדים". הוא אמר כי ההצלחה של נציגי שלומי אמונים היא ב"כולכם", שכולם משתפים פעולה אחד עם השני למען הציבור.

כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (26)

אחריו נשא דברים מנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב, שדיבר על הממשק בין הדרג הנבחר לדרג המקצועי, "יש לכם תפקיד מאוד משמעותי, לגשר בין הדרג המקצועי לתושבים. בערים מגזריות יותר יש גם ריבוי צרכים גדולים יותר, הגישור בין מה שהציבור צריך למה שהדרג המקצועי יודע לתת הוא רחוק מאוד. אנחנו בירושלים אומרים לפקידים, אל תהיו פטרונים, לכו תחקרו את הציבור בשטח, תבינו אותו". הוא גם הוסיף וקרא לנציגי הציבור לפעול במאקרו, בצורה רוחבית, ולהשקיע שם את עיקר משאביהם.

כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (31)

לאחר מכן הוקרנה מצגת מרגשת שערך הרב אברהם רכטשפר, על רגעים נעלים מהמסע על קברי הצדיקים, כשהנוכחים נהנים להזכר ולחוות מחדש את רגעי התפילות לצד טעימות מהפאנלים המרתקים.

יו"ר שלומי אמונים סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש פתח את דבריו בסיום מסכת בבא קמא על סדר הדף היומי. לאחר מכן הוא הודה למארחים, לעוזרו הרב בנימין הקר שעמל למען הצלחת הכנס, ולנציגים הרבים שהגיעו להשתתף.

כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (39)

בדבריו, אמר הרב פרוש כי לאחר ריכוז הנתונים שהגיעו מכלל הנציגים בארץ, שפירטו את תפקידיהם והנושאים עליהם הם אחראים, הוחלט על הקמת ארבעה פורומים מקבילים, שיסייעו לקדם ולמקצע את הנציגים. פורום אחד שבו יתרכזו נושאי הכספים, הנחות בארנונה, מכרזים והתקשרויות. פורום שני שירכז את נושאי תכנון ובניה, פורום שלישי בנושאי רווחה וחינוך, ופורום רביעי לנושאי תחבורה, פיתוח ותשתיות ובטיחות בדרכים.

הרב פרוש דיווח כי "ישבנו הצוות שהוציא לפועל את המסע לאוקראינה, ואנחנו חושבים שמן הראוי לגבש אנשי מקצוע שירצו בפורומים שנקים, כשאנחנו נדווח לכל הנציגים על הדיונים המתוכננים, כדי שמי שירצה יוכל להגיע אם יעניין אותו הנושאים הללו".

סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסף דייטש נשא את דברי הנעילה, כשהוא מצטרף לתודות לכל המארגנים והנציגים שטרחו ובאו. בדבריו עמד על מאפייני הנציג בשלומי אמונים, "אנחנו יודעים שהשאיפה הגדולה ביותר שלנו הוא להרחיב ככל האפשר את העזרה לאדם הפשוט, לאיש שמגיע לבקש את הסיוע במרפסת או בהנחה בארנונה. המטרה בכינוסים האלה היא להמשיך את מה שהתחלנו באוקראינה, ולהתמקצע יחד, בסיוע הדדי, כדי להמשיך ולייצג בגאון את היהדות החרדית".

כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (1) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (2) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (3) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (4) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (5) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (6) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (7) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (8) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (9) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (10) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (11) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (12) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (13) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (14) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (15) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (16) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (17) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (18) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (19) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (20) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (21) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (22) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (23) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (24) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (25) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (27) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (28) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (29) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (30) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (32) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (33) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (34) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (35) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (36) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (37) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (38) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (39) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (40) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (41) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (42) כנס שלומי אמונים מתמקצעים אלול ע''ו (43)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture