כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא: "הסמארטפונים גרועים מהטלויזיה" • האזינו

אלפי חסידי בעלזא מכל רחבי הארץ האזינו להדרכות הקודש של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א אשר נאמרו, כמידי שנה, ב'שטייעדיגע תורה' המסורתי במוצאי שמחת תורה • ההקלטה המלאה - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמח"ת:
"רוצה אני שכל אחד ברחוב ידע שאצלנו בבעלזא אין שום היתרים בנושא המכשירים והכלים הטרפים האלו. הם אסורים בתכלית האיסור ואסור שיימצא אצל אף אחד מאתנו. אם יש מי שצריך לכך לצורך פרנסה עליו להתייעץ ולשאול רב מאנשי שלומנו היאך להתנהג בזה"

כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, התריע במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, נוכח המוני החסידים, כי יש להתרחק מהסכנה החמורה ביותר המאיימת על דורנו והיא האינטרנט.

מעמד ה"שטייעדיגע תורה" בחסידות בעלזא במוצאי שמחת תורה נועד על פי המנהג של רבוה"ק אדמור"י בעלזא זי"ע – לחזק ולעודד בדברים הצריכים חיזוק והתעוררות. האדמו"ר שליט"א ייחד דברים מיוחדים והתריע אודות הסכנה המאיימת מההתפתחויות הטכנולוגיות בדורנו ובראשן האינטרנט.

בעלזא שטידיגיע תורה תשע''ז (2)

בתחילת דבריו הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א בענין השפעת הקדושה של הימים הנוראים והקדושים על כל ימות השנה, והוסיף מדברות קודשם של הרה"ק הבעש"ט הק' זי"ע, רבוה"ק אדמור"י בית בעלזא כ"ק מרן אדמו"ר מהר"ש, כ"ק מרן אדמו"ר מהר"י, כ"ק מרן אדמו"ר מהרי"ד וכ"ק מרן אדמו"ר מהר"א זי"ע. והסביר עפ"י משל שדומה ל'מנוע' גדול שמוציא הרבה אנרגיות, אשר ממנוע הזה ניתן למשוך כל הזמן הרבה מאוד אנרגיות, עוד ועוד. כמו כן נתן לנו הקב"ה חודש תשרי, ומחודש זה יכולים אנו למשוך יראה, אהבה, טהרה וקדושה לכל השנה, באופן שלא ייגמר לעולם. לא מיבעיא מי שהכין עצמו כראוי, שהקדושה נמשכת הלאה, אלא אפילו מי שלא הכין עצמו כראוי, אף על פי כן הקב"ה משפיע עליו טהרה וקדושה מלמעלה, ויכול הוא לשאוב דליים של קדושה לכל ימות השנה.

בתחילת דבריו עורר את הציבור על החיוניות בקביעות עתים לתורה גם לבעלי בתים וגם לאברכי הכוללים, וחשיבות לימוד הלכה יומית מדי יום ביומו בעת לימוד שיעורי התורה, האדמו"ר שליט"א האריך בנושא חשוב זה ואמר: "יש להתחזק בענין שיעורי תורה. ולמה דווקא בענין של שיעורי תורה, הלא עלינו להתחזק בכל, בכל תרי"ג המצוות. אולם בשיעורי תורה טמון ענין אחר, כי יהודי המתחזק בשיעורי תורה, נכנסת בו רוח של אידישקייט, קדושה וטהרה חודרות בלבו ובביתו והכל נראה אחרת. השעה הזו שיושבים בבית המדרש ולומדים דף גמרא ושיעור הלכה, משנה ברורה או ספר אחר, הלימוד מלווה אותו לכל היום, היכן שעומד והיכן שמסתובב. הרושם אינו רק אצלו, אלא גם אצל בני ביתו ואצל צאצאיו, כולם יכולים להרגיש בזה. אסור להתרשל בזה, אלא אדרבה ואדרבה, הרבנים והדיינים, הגבאים בכל 'שטיבל' והעסקנים, צריכים לחזק את בעלי הבתים, ולעודדם עוד ועוד שלא יתרשלו בזה. לא חסרים תירוצים ולא חסרות סיבות להתרשלות, וצריכים לכך התחזקות".

בהמשך דבריו הרחיב אודות התפילות שאנו מתפללים בכל יום ויום: "התפילות שאנו מתפללים בכל יום, הן התפילות בימות החול, שחרית מנחה ומעריב, והן התפילות בשבת קודש, ואיני מדבר מכך שצריך שיהיו להן פנים של תפילות כדבעי. צריכים להתפלל במתינות, מה שמוציאים מן הפה צריך שהאוזן תשמע, ולא למהר, וכן צריכים להתפלל מ'אדון עולם' עד 'אדון עולם'. זו לא רק התפילה, אלא הדבר משפיע על כל ההתנהגות בכל היום. הוא הדבר בכל תפילה, בשחרית במנחה ובמעריב, אסור לשכוח לפני מי אנו עומדים".
בהמשך דבריו הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א בדברים העומדים על הפרק, נושא המחשבים והאינטרנט, וכה אמר: "ישנם היום כלים אלקטרוניים, שהם כל כך קטנים, אפשר להכניסם לכיס וביכולתם להכניס כל מיני טומאות שבעולם בבית, בכיס ובמוח. צריכים מאוד מאוד להישמר מהם, הן בבית, הן בעבודה והן בביהמ"ד, בין האנשים ובין הנשים, בין הבנים ובין הבנות. אנשים אוהבים להתחבא עם הכלים הללו שאף אחד לא יראה אותם מחזיקים בהם, אבל הכלים האלו אינם מתחבאים מן האנשים. מתחילים עם דברים שאינם באיסור מוחלט ואינם בהיתר ברור, ומסיימים ח"ו עם כל מיני טינופות שבעולם. האמינו לי, אינני חריף ובקי בכל השטויות האלו, וגם אין ברצוני להיות חריף ובקי בהן, אבל רוצה אני שכל אחד ברחוב ידע שאצלנו בבעלזא אין לזה שום היתרים, כל הכלים הטרפים הללו אסורים שיימצאו אצל אף אחד מאתנו. אפילו שיש מי שצריך לכך לצורך פרנסה, עליו להתייעץ ולשאול רב מאנשי שלומנו היאך להתנהג בזה. כל הדברים האמורים כעת הם לא רק לאנ"ש מאר"י אלא בכל קצוות תבל. רבנים ועסקנים יושבים ומתקנים תקנות ועצות היאך שלא להיכשל ח"ו, ומי ששומע להם יתברך בכל הברכות". "אל תחשבו שרק היום ישנם נסיונות. שהופיעה הטלוויזיה בעולם, היה זה נסיון גדול, הרבה אנשים לא יכלו לעמוד בנסיון. הרבנים החסידיים נלחמו על כך ועמדו כחומה בצורה ושברו את המחסום, עד שכיום כל אחד יודע שאברך חסידי אין לו טלוויזיה בבית. המכשירים שישנם כיום הם גרועים יותר מן הטלוויזיה; אם לא נעמוד בכל הכוחות נגדם נישבר, ואם נעמוד בכל הכוחות יעזור השי"ת ונצליח. כואב לי מאוד שאנו צריכים לדבר מזה, יותר טוב היה אילו לא היינו מדברים מזה, אבל מה נעשה באין ברירה, אנו מקווים שנעמוד כמו חיילים על המשמר, נשבור הכל ונעמוד בכל הנסיונות".

כן עורר אודות ההתאספות וההתכנסות בחבורה, לחזק ולהתחזק יחד לעבודת השי"ת, ואמר: "יש להקים 'חברות' בכל מקום ובכל עיר שאנשי שלומנו מתגוררים שם, למבוגרים ולאברכים הצעירים, לאנשים ולנשים. זהו דבר נחוץ מאוד, עשינו זאת כאן בארץ ישראל ורואים את התועלת כמה זקוקים לכך. ב'שטיבלעך' הקטנים מספיק שישנה 'קבוצה' אחת וב'שטיבלעך' הגדולים יותר שמתפללים שם הרבה מנינים, צריכים להקים הרבה קבוצות, ובכל קבוצה צריך להיות ראש ומנהיג. עליהם להתאסף מפעם לפעם, ומלבד זאת שמתאספים בשיעורים מפעם לפעם, יש להתאסף ולשוחח ולדבר בדברים העומדים על הפרק".
בסיום דבריו בירך האדמו"ר שליט"א את המוני החסידים: השי"ת יעזור שנהיה כולנו בריאים וחזקים, אתם ובני ביתכם ילדיכם ונכדיכם, שיהיה לכולכם שפע ברכה והצלחה, פרנסה בהרחבה ובניקל, מ' זאל זיין געזונט און שטארק, אריכות ימים ושנים טובות, בהצלחה רבה וסייעתא דשמיא בכל מה שאתם עוסקים. אמן.

לאחר שירת ניגון ההקפה השביעית שנהגו לשיר בבעלזא, אמר כ"ק מרן שליט"א: הניגון ששרו עכשיו, זה ניגון ששרו בבעלזא כל השנים בעת ההקפה השביעית. ידוע שכל ניגוני ההקפות בבעלזא הינם ממקור קדום, מהמגיד הרה"ק הרבי ר' בער זי"ע. כ"ק זקיני ז"ל (מרן מהרי"ד זי"ע) שמע פעם שהציונים שרים ניגון זה, הם לקחו את השיר הזה לצרכיהם, ואז הורה להפסיק לשיר את הניגון הזה על ההקפות, ויתר על ניגון שמקורו בקדושה מהרבי ר' בער ומני אז שרו בשנית ניגון ששרים בהקפה השניה. הכל בגלל שהציונים השתמשו בזה, אף שהם שכחו מזמן מניגון זה. למה סיפרתי עובדא זו, כי ברצוני להמחיש מה הוא ניגון קדוש ממקורות קדושים, ואם נטפלים לו אנשים המטמאים את השיר, ראו מה יוצא מזה. צריכים לשמור מאוד על כך, ודבר זה נאמר בכל מקום ובכל זמן, גם בזמנים של היום.

בעלזא שטידיגיע תורה תשע''ז (1)

צילומים: אנשיל בעק

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחח אהבתי את הקטע של העסקנים ביקשו שידבר על געלט…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture