הקרב על התאגיד: נתניהו נחוש ללכת עד הסוף, כחלון ובנט עושים שרירים

ביום ראשון הקרוב צפוי ראש הממשלה להעלות לדיון את סוגיית סגירת התאגיד בפני ראשי סיעות הקואליציה • ש"ס, 'הבית היהודי' ו'כולנו' כבר הודיעו כי יתנגדו ליוזמה, אלא שהתייצבותו של רה"מ באופן גלוי מאחוריה עשויה לטרוף את הקלפים • וכיצד תנהג יהדות התורה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערת התאגיד: ביום ראשון הקרוב צפוי ראש הממשלה להעלות לדיון בישיבת ראשי סיעות הקואליציה את היוזמה לסגור את תאגיד השידור הציבורי. לפי שעה לא ברור האם תתקיים הצבעה בנושא, אולם עצם העלאת הדיון ע"י נתניהו מהוה התפתחות משמעותית בסאגה הבלתי נגמרת.

כזכור, תאגיד השירות הציבורי הוא פרי יוזמתו של שר התקשורת לשעבר, גלעד ארדן, שביקש ליצור שידור ציבורי חדש במקום רשות השידור המסואבת והבלתי יעילה. בתחילה זכה המהלך לברכת הדרך של ראש הממשלה, אך בחודשים האחרונים החלו להשמע זמירות אחרות מכיוונו. אמנם באופן רשמי נמנע נתניהו מלהביע את רצונו בהחזרת הגלגל לאחור, אולם נאמניו (בעיקר השרה מירי רגב וחבר הכנסת דוד ביטן) הניפו את הדגל בענין תוך שהם מקבלים ממנו גיבוי שקט.

במערכת הפוליטית מנסים להבין מה הוביל לשינוי העמדה הקיצוני של נתניהו, כשההערכה המקובלת מדברת על כך שהוא חושש מפני גוף תקשורת ש"לא יעשה לו הנחות" בניגוד למקובל ברשות השידור. ביטן ורגב, לעומת זאת, מתעקשים שמדובר בשיקולים כלכליים ואתים בלבד. כך או אחרת, אם אכן יביא ראש הממשלה את הנושא לדיון זו תהיה האמירה המפורשת הראשונה שלו בנושא.

אלא שהדרמה רק מתחילה כאן. לפי שעה נראה כי חלק מרכזי בקואליציה, אולי אפילו רוב החברים בה, מתנגדים ליוזמה של נתניהו. השרים כחלון ובנט הודיעו כי הם מתנגדים נחרצות לסגירת התאגיד (במאמר מוסגר: מדובר בגוף שכבר מעסיק מאות עובדים שגוייסו מתוך ידיעה שהוא יחליף את רשות השידור) ובימים האחרונים גם יו"ר ש"ס השמיע אמירות דומות.

כעת אומרים במערכת הפוליטית כי גורל התאגיד תלוי בשני גורמים: הראשון, הנכונות של רא הממשלה ללכת עד הסוף. לצורך המחשה, הבהרה לשותפיו כי זה נושא שהוא יפרק עליו את הממשלה. השני: הנכונות של השותפות הקואליציוניות לשכב על הגדר למען הקמת התאגיד. יתכן מאוד, אומרים במערכת הפוליטית, שכחלון או בנט יסכימו "להתאבד" על הנושא משום שהדבר יזכה אותם בנקודות זכות אינסופיות בתקשורת.

ומה עמדת יתר מרכיבי הקואליציה? בליכוד זוכה היוזמה, כצפוי, לתמיכה של רוב החברים, כשמי שמסתייגים מהמהלך באופן פומבי הם חבר הכנסת יהודה גליק והוגה התאגיד, השר גלעד ארדן.

'ישראל ביתנו' טרם החליטה כיצד לנהוג בנושא ואילו ב'יהדות התורה' אומרים שיצביעו עם ראש הממשלה, כחלק מההתחייבויות הקואליציוניות כלפיו. "אין לי מושג למה הוא לא רוצה את התאגיד, אבל נצביע איתו כי כך חתמנו בהסכם הקואליציוני", אמר בגילוי לב השר יעקב ליצמן, הבוקר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture