כך מעכבת שרת המשפטים את פתרון מצוקת הדיור החרדית

בקואליציה מאשימים לאחרונה את השרה שקד כי היא מקדמת רק חוקים של חברי הכנסת ממפלגות הבית היהודי וכולנו • ח"כ אייכלר טוען כי גם חוקים של יהדות התורה מעוכבים, כולל הצעות שיכולות לפתור את מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתקופה האחרונה מאשימים חברי כנסת מהקואליציה את שרת המשפטים איילת שקד כי היא מקדמת חוקים אותם מגישים חברי מפלגתה וחברי מפלגת כולנו, בעודה מעכבת בוועדת השרים לענייני חקיקה בראשה היא עומדת, הצעות חוק של חברי הכנסת מהמפלגות האחרות.

ראשון לתקוף אותה היה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד שהצעת חוק שהגיש נדחתה על ידי שקד, ולאחר תקופה קלה, קידמה שקד במרץ הצעה דומה שהוגשה על ידי ח"כ שולי מועלם ממפלגתה. זוהר טען אז כי "שקד הפכה את ועדת השרים לכלי שרת בידי הבית היהודי". "מדובר בצביעות שאין כדוגמתה", אמר.

זוהר הוסיף כי "השרה שקד מתגאה במדיניות של בלימת חוקים (1,100 מתחילת הקדנציה) אך לא כשמדובר בהצעת חוק מטעם הבית היהודי. שקד הפכה את ועדת השרים לכלי שרת בידי הבית היהודי שסיגל לעצמו שיטה לגנוב קרדיטים מהליכוד. אך למרות זאת, אני בטוח שהציבור בישראל מספיק חכם כדי להבחין מי עושה למען הערכים שלו ומבין מי באמת עובד בשבילו. צר לי שהשרה שקד מקבלת החלטות משיקולים שאינם עניינים".

בהמשך היה זה יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן שהודיע כי ישקול להכריז על אי מחויבות קואליציונית להצבעה בעד חוקים של מפלגת הבית היהודי. לדבריו, "הגיעו מים עד נפש. שורה ארוכה של חוקים חשובים שיזמו חברי הכנסת של הליכוד וסיעות הבית הנוספות מעוכבות או נדחות בטענות שונות תוך ניצול משרדי המשפטים והאוצר כשרוב החוקים הפרטיים של כולנו והבית היהודי עוברים. מאז שהתמניתי ליו"ר הקואליציה אני נלחם בכך, הצלחתי לשפר את המצב אולם קצתי בתופעה ויש לטפל בה מהשורש".

אך היום התברר, כי לא רק חוקים של חברי הליכוד מעוכבים על ידי שקד, אלא גם הצעות חוק שמגישים חברי הכנסת הכנסת מהמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, אינן מקודמות בוועדת השרים לענייני חקיקה בראשה עומדת השרה שקד. ולא, לא מדובר בחוקים דתיים כי אם בחוקים חברתיים הנוגעים לכלל הציבור בישראל.

במפלגת ש"ס הבהירו בימים האחרונים כי יעלו את הנושא לדיון בהנהלת הקואליציה, שם מסבירים זאת ברצון של הבית היהודי לקבל קרדיט על כל דבר חיובי שקורה בכנסת, ולכן הם מעכבים כל חוק חברתי שלא חבריהם הגישו. "לא נאפשר למצב הזה להתמשך", הבהירו במפלגת ש"ס.

חבר הכנסת ישראל אייכלר, סיפר הבוקר בראיון לנועם זיגמן ברדיו קול ברמה כי גם חברי הכנסת של יהדות התורה טוענים כי השרה שקד מעכבת את חוקיהם. יתרה מכך, היא אף מעכבת בוועדת השרים לענייני חקיקה את הפתרון למצוקת הדיור החרדית, אותה ניסו לגבש חברי הכנסת החרדים.

לדברי אייכלר, "אנחנו לא מצליחים לקדם כמעט שום חוק. כל דבר שאני מעלה לוועדת השרים – נתקע שם. יושבת שם הגברת שקד, מעבירה את כל החוקים שמגישים חברי מפלגות הבית היהודי ואנשי סיעת כולנו ותוקעת את כל השאר. לדוגמה: הגשתי הצעת חוק שאסור לעקל בביתו של אדם לפני החג. זה כבר אושר בקריאה טרומית אחרי שכן הצלחנו, לאחר עיכוב של חצי שנה, להעביר את זה בוועדת שרים לענייני חקיקה, אך כעת זה תקוע בוועדת הכנסת בגלל התנגדות של משרד המשפטים. או חוק שלא מוציאים צו עיכוב יציאה מהארץ על חוב פחות מכמה עשרות אלפי שקלים, למעט אדם החייב מזונות, אך לא אישרו לי את זה".

ואיך מעכבים את החוקים של יהדות התורה? "תחילה מורחים זמן. בהמשך טוענים שהמשפטנים מתנגדים. יש לי חוק שכבר תקוע כמעט שנה, לביטול עונש המאסר למי שאינו עונה על סקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אך לא רק חוקים שלי מעכבים, גם לא חוקים של שאר חברי מיהדות התורה. הבעיה היא שאי אפשר להתנגד לחוקים אחרים מהקואליציה בגלל חוקים קטנים מעין אלו. זה צעד שמשתמשים בו לאיום רק בנושאים רציניים יותר כמו חוק הגיוס וכדומה".

אייכלר הוסיף, כי גם חוקים הנוגעים לדיור החרדי מעוכבים בוועדה. "בנושא חוק הדיור: אנחנו מבקשים שבכל עיר שבונים במסגרת מחיר למשתכן שיבנו גם שכונה חרדית. מעכבים את החוק. הגשתי הצעת חוק שתקל על פיצול דירות, לקחו את החוק והפכו את זה לחוק לטובת האנשים העשירים שיש להם וילות צמודי קרקע. רק הם יכולים לפצל את דירותיהם, אך שאר האנשים – לא".

לעג לרש: פיצול דירות אינו פתרון למצוקת הדיור החרדית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture