ברוך דיין האמת: זקן המלחינים, ר' בן ציון שנקר ז"ל

בפלטבוש שבארה"ב נפטר לפני שעה קלה הרב בן ציון שנקר, 'בעל המנגן' המיתולוגי של חסידות מודז'יץ ואחד מגדולי היוצרים של המוזיקה החסידית • בן צ"ב שנים במותו • הותיר אחריו לחנים רבים שהפכו לנכס צאן ברזל בכל בית יהודי

ברוך דיין האמת: המלחין ובעל המנגן הרב בן ציון שנקר נפטר לפני שעה קלה בביתו שבפלטבוש, ארה"ב.

ר' בן ציון נחשב לב'בעל המנגן' הידוע ביותר של חסידות מודז'יץ ומהיוצרים הבולטים במוזיקה החסידית. שר, הלחין והוציא לאור עשרות תקליטים, קלטות ודיסקים של ניגוני מודז'יץ שהלחינו אדמו"רי החסידות ושהלחין הוא. בין שיריו הידועים ביותר ניתן למנות את 'אשת חיל' ו'מזמור לדוד' שהפכו לנכס צאן ברזל בכל בית יהודי.

המנוח ז"ל נולד בשכונת איסט סייד במנהטן ולמד בישיבת תורה ודעת בברוקלין. בשנות הארבעים התקרב לאדמו"ר שאול ידידיה אלעזר טאוב ממודז'יץ זמן קצר אחרי בואו מאירופה לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה, ומאז היה קשור לכל אדמו"רי מודז'יץ.

בישיבת 'תורה ודעת' הכיר את שלמה קרליבך שהיה צעיר ממנו בשנתיים והפגיש אותו עם עולם הניגון של חסידות מודז'יץ. לימים התבטא קרליבך כי "אין לו אף ניגון אחד שלא הושפע ממודז'יץ".

ר' בן ציון שנקר מספר: 'אני מאמין' בדרך לטרבלינקה

הוא התפרסם כראשון שהקליט מוזיקה חסידית אותנטית בצורה מקצועית. עד פטירתו הלחין כ-600 לחנים והוציא למעלה מעשרה דיסקים המופצים בעולם כולו.

בשנת התשס"ז הוא ביקר בישראל והשתתף בערב הצדעה מיוחד שנערך לכבודו בהשתתפות האדמו"ר ממודז'יץ, חזנים ואורחים.

על פרטי ומועדי הלוויתו נעדכן בהמשך

ת.נ.צ.ב.ה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת.
המיתולוגי – פוי!!! אין כותבים כך ("שעה טובה" הכניס כינוי זה בדלת האחורית של העתונות הכתובה, כמו גם "הזקן הפרטיארכלי – פוי – של…", וממנו גלש לכל העתונים…). עליכם לכתוב: האגדי, הותיק…

"אידישע טעליכע נאייעס" צריך להיות בעל נפה עצמית רגישה…

תודה תודה לך שאלתיאל. עד היום חשבתי שמיתולוגי זה מילה שמביעה על דבר עתיק ומרשים. בגללך התוודעתי שמיתולוגיה משמעותה בכלל סיפורי עם ואגדות דמיוניות.

חבל על ביטוי כזה אומלל שנכנס למחוזותינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו