קרע בימין • עימות אלים בין מנהיגי עמונה לראשי מועצת יש"ע

הקרב על עמונה: ראשי הישוב פוצצו ישיבה משותפת עם ראשי מועצת יש"ע, קרעו מפות והשמיעו קריאות קשות כלפי הנוכחים • הערב: ברוב של 58 תומכים מול 51 מתנגדים חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

הישג שנוי במחלוקת: חוק ההסדרה אושר הערב בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 58 חברי כנסת תמכו החוק ואילו 51 הצביעו נגדו. ח"כ סמוטריץ' הגיב לאישור החוק ואמר: "התקדמנו עוד שלב למען ההתיישבות, למען עם ישראל למען מדינת ישראל.
זהו חוק ציוני, ערכי, יהודי. זהו חוק צודק".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר במהלך הדיון: "אתם תצעקו ואנחנו נבנה, תודה גדולה לראש הממשלה שבימים האחרונים, אנחנו עובדים קשה בכדי לתת מענה לסוגיה לא פשוטה, אבל אני רוצה להודות לתנועת שלום עכשיו, במשך שנים הם עוסקים בתיעוד הבניה ביו"ש, הם שלחו לנו יתושים קטנים, עוד בג"ץ ועוד בג"ץ והיום בזכותם אנחנו לא נלחמים ביתושים, תם עידן עוד בג"ץ ועוד בג"צ, אנחנו מייבשים את הביצה.

לתושבי עמונה היקרים אני אומר, בזכותכם נמנע עוד הרבה עמונות. אבל בל ירים יד איש על אחיו, בכל מצב, נקודה, ללא סייגים".

קרע בימין

בתוך כך, תושבי והנהגת הישוב עמונה שזועמים על התנהלות מפלגות הימין וראשי מועצת יש"ע בעניינם הפכו הערב את המתיחות מולם לחריפה וגלויה, כאשר הם פוצצו באגרסיביות – יש שיאמרו באלימות – ישיבה של ראשי מועצת יש"ע בנושא הפתרונות לאנשי יישוב לאחר הפינוי.

בתיעוד שנחשף בערוץ 10 נראים ראשי הישוב, המסרבים לכל פשרה, משמיעים מילים קשות כלפי הנוכחים. בנוסף העידו אנשים שהיו במקום כי אנשי עמונה קרעו מפות וקיללו את חיים פוגל, שמשפחתו נרצחה באיתמר.

"לא נאפשר פה קיום ישיבה על עמונה בלי אנשי עמונה", קרא אביחי בוארון, מהדוברים הבולטים של עמונה. "צאו מפה ותנקו אחריכם את כל ה'זבלה' שעשיתם פה ואת האלימות שלכם", השיבו לו הנוכחים.

כאמור, המחלוקת בין "העמונאים" לשאר הנהגת הימין היתה ידועה, אולם נראה כי הערב הוסרו גם המחסומים האחרונים במאבק בין הצדדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו