גפני שוב תוקף את כחלון ומציג: רק כך נוכל לפתור את מצוקת הדיור

יו"ר וועדת הכספים, אשר יקיים היום דיון על החוק המבקש להטיל מס על מחזיקי דירה שלישית, תוקף בחריפות את מגיש היוזמה, שר האוצר משה כחלון ואומר כי מיסוי דירה שלישית לא יגדיל היצע הדירות למכירה • בדבריו הציג גפני את הפתרון שלו למצוקת הדיור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"המיסוי על בעלי דירה שלישית ומעלה לא ישיג את מטרתו להגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק", כך טוען יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שהוועדה בראשותו תחל היום את הדיון במס על בעלי שלוש דירות.

לדבריו "כוונתו של שר האוצר היא להביא דירות נוספות לשוק. האם זה באמת יביא דירות חדשות לשוק? את עמדתי אמרתי ואני לא רוצה לחזור עליה. אני העליתי את מס הרכישה ל-8% בתחילת הקדנציה שלי לפי דרישת האוצר וזה לא העלה את מספר הדירות".

גפני אמר, כי "כדי להעלות את מספר הדירות או להוזיל את מחירי הדירות המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולהוציא כסף. כל פתרון אחר הוא פתרון שלא יצליח. המדינה השקיעה כסף לפני 15 שנה בדיור. היא נתנה הלוואות מסובסדות, היא נתנה הלוואות מקום, היא נתנה דירות ציבוריות שהיא עצמה בנתה או שנתנה לקבלנים לבנות או שהיא שילמה לקבלנים לבנות. עכשיו הכול ירד מסדר היום. המדינה לא בעניין. המדינה כאילו משקיפה מהטריבונה ומי שיש לו כסף לקנות דירה במגדלי אקירוב, שיקנה, ומי שלא שיגור ברחוב. זו תמונת המצב".

לדבריו, "באגף התקציבים כנראה, אני מתאר לעצמי, יודעים שבסופו של דבר יצטרכו להכניס יד לכיס ולהוציא כסף. אנחנו מדינה, אנחנו לא חברה כלכלית לייצור פחיות בירה. יש אצלנו עשירים ועניים ואנשים שנמצאים בפריפריה ובמרכז וצריך להתמודד עם זה כספית. הם יודעים שזה יקרה".

גפני מתח בדבריו ביקורת על חוק ההסדרים ואמר כי "חוק ההסדרים הוא דבר חמור. זו פגיעה בהליך החקיקה, בכנסת ובדמוקרטיה. זה הדבר הכי חמור שיכול להיות. בראשיתו הוא היה נכון, כשפרס היה ראש ממשלה ומודעי שר אוצר, הייתה אינפלציה בלתי רגילה וחוק ההסדרים הייתה הצלה גאונית של המערכת הפיננסית בישראל. מאז, באוצר ראו כי טוב והבינו שכך ניתן להעביר מסות כאלה גדולות של חוקים שצריך עבורן הרבה זמן. הבעיה היא שכל מי שמדברים נגד חוק ההסדרים, כשהם נמצאים בשלטון ויכולים ליישם את השינוי – הם נמנעים, כי זה נוח להם וכך זה נמשך. זו תמונת המצב.

"מצד שני, אני עברתי 25 תקציבים וראיתי הרבה חוקי הסדרים והחוק הנוכחי אינו גדול. הבעיה היא שהוא נכנס לסדר זמנים מאוד קצר וזה לא בסדר. אני מנסה לעשות כמיטב יכולתי. זה נכון שכך לא מנהלים חקיקה. אגב, יש הרבה חוקים חשובים, לא רק חוקי מס. יש חוקים שהם חקיקה אידאולוגית ממש, על רעיונות שצריך לקבל לגביהם החלטות. אבל הזמן קצר מדי. אני מקווה שיגיע יום אחד מישהו שיושב בשלטון ולא רק ליד הגה האוצר יגיד 'בסדר אני אתמודד עם כל החוקים האלה בחקיקה רגילה לאורך שנה והיום גם שנתיים'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture