הכנות לקראת הילולת הרה"ק רבי אברהם מסטרעטין זיע"א

ביום ראשון הבעל"ט, ג' טבת – זאת חנוכה, ימלאו מאה חמישים ואחד שנה להסתלקות הרה"ק רבי אברהם מסטרעטין זיע"א, בנו ממלא מקומו וממשיך דרכו של הרה"ק רבי יהודה צבי מסטרעטין שהיה תלמידו המובהק וממשיך דרכו של הרה"ק רבי אורי השרף מסטרעליסק זיע"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מימי נעוריו התפרסם שמו כעובד ה' במסירות נפש בקדושה ובטהרה, ותפילתו היתה בדביקות גדולה ובקול גדול, עד שהגויים שבסביבות סטרעטין היו מכנים את תפילתו 'שעון העיר', כי כאשר שמעו את קולו של רבינו פותח ב'ברוך שאמר' ידעו שהגיע את סעודת הצהריים.

גדולי וצדיקי דורו דברו רבות בשבחו והרה"ק בעל "דברי חיים" מצאנז זי"ע היה מעיד עליו שצורתו מסוגלת ליראת שמים. וכן כתב עליו בשו"ת דברי חיים (חו"מ סי' ל"ב מהדו"ת) 'ידוע שהרה"ק רבי אברהם ואביו הק' זלל"ה מחמת גודל קדושתם ויראתם נשמעו דבריהם לכל הגליל וינהו אחריהם ללמוד תורה ויראה מהם גם נתנו להם נדבות לכבד יראי ה' ושאלו עצות כאשר ישאל איש בדבר אלקים כי היו בעלי רוח הקודש ותפלתם ודיבורם עשו פרי'. כן מסופר שכאשר נפל אביו הרה"ק מהרי"ץ על ערש דוי נסע רבינו אל הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע עם פדיון נפש להזכיר את אביו, וכאשר נתן את הקוויטל עם הפ"נ להרה"ק מרוז'ין התחיל הרה"ק מרוז'ין לדבר עמו על עניני העולם הזה, ורבינו השיב על כל דבר "השי"ת ישלח רפו"ש לאבי", והשומעים התפלאו על דבריו כי היה נראה שאין שום קשר בין דיבורי רבינו לדיבורי הרה"ק מרוז'ין, אמנם כאשר יצא רבינו הפליא זאת הרה"ק מרוז'ין באמרו "פלא שכזה, אברך כה צעיר שיענה על הכל כל כך לענין". ואמר שבזה נתן לו סמיכה. אף אביו הרה"ק התבטא פעם "אלמלא באתי לעולם הזה רק כדי להביא את נשמתו של בני הרה"ק רבי אברהם די לי בכך".

פעם נסע רבינו עם אחיו הרה"ק רבי שמואל זנוויל והרה"ק רבי אליעזר זי"ע, וכשעברו בדרכם בעיר אלעסק נכנסו אל הרה"ק רבי דוב בעריש מאלעסק זי"ע שהיה סגי נהור אך ראה את כל המתרחש סביבו ברוח הקודש. וכאשר נכנסו שלושת האחים יצא לקראתם וקרא "ברוך הבא רבי ובני רבי יהודה צבי", וכיבד אותם מאד, ונתן כסא קודם לרבינו ואח"כ לב' אחיו, ואחרי שנסעו ממנו אמר שמה שכפל ואמר 'רבי ובני רבי יהודה צבי' כי ראיתי את הרה"ק מסטרעליסק ואת הרה"ק מהרי"ץ מסטרעטין שבאו עמהם, ועל כן אמרתי רבי וכוונתי היתה למורי ורבי הרה"ק מסטרעליסק. ומה שהעמדתי כסא קודם להרה"ק רבי אברהם כי ראיתי את אביו הרה"ק רבי יהודה צבי עומד לימינו.

בימי החנוכה של שנת תרכ"ה עוד הדליק רבינו את הנרות בהתלהבות רבה על אף חולשתו הרבה, כשהוא מבקש על נפשו שעוד יזכה לשרוף את הפתילות במוצאי זאת חנוכה, וזכה רבינו שאחר כל עבודת הקודש עלתה נשמתו בסערה השמימה למחרת זאת חנוכה ביום ג' טבת תרכ"ה, ונטמן באוהל אביו בבית החיים בעיירה סטרעטין באוקראינה.

במוצש"ק הבעל"ט – ליל יומא דהילולא יערוך נכדו ממשיך שלשלת הקודש, כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את סעודת ההילולא בשילוב שולחנו הטהור לרגל זאת חנוכה בהיכל בית מדרשו קול יהודה – סטרעטין שבחצר בית הכנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים, בהשתתפות חסידים ואנשי מעשה ורבים מצאצאי בעל ההילולא.

יצוין, שאמש יצאה קבוצת חסידים ואנשי מעשה מארה"ק ומארה"ב לעבר העיירה סטרעטין באוקראינה, לקראת ההילולא כאשר ביום א' הבעל"ט, זאת חנוכה יעלו לפקוד את ציונו הק' באהל בעיירה סטרעטין.

זכות רביה"ק תגן על ההוגים בדברי תורתו וההולכים בדרכיו ויתברכו בכל מילי דמיטב אמן.

תמונה ראשית: האהל על הציון הק' בסטרעטין

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יודע מה זה "סטרעטין" ומה הולך שם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture