העתירה הגדולה בתולדות המדינה: 19,083 אזרחים נגד מנדלבליט

העותרים, שהצטרפו לעתירה כחלק מפרוייקט אותו יזמו ח"כ אראל מרגלית ועו"ד אלדד יניב, דורשים להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד נתניהו גם בפרשות אותן סגר מנדלבליט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר קמפיין ציבורי ממושך ח"כ אראל מרגלית ואלדד יניב הגישו היום לביהמ"ש הגבוה לצדק את העתירה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. בעתירה לבג"ץ דורשים העותרים להורות על פתיחת חקירה נגד רה"מ גם בפרשת כלי השיט, על קשריו עם ארנו מימרן וחשיפת החשדות הפליליים הקיימים בחקירה הנוכחית נגד נתניהו, זאת עקב הודעתו המעורפלת של היועמ"ש מנדלבליט מיום שני השבוע.

מרגלית: צריך להפסיק לשחק מחבואים. על רה"מ להיחקר בהקדם בפרשות שחיתות שחוסות תחת "בדיקה".

בשל דחיפות העניין מבקשים העותרים להקדים המועד להגשת תשובת המדינה, שנקבעה ל-1.3.17 כבר לשבועיים הקרובים.

כזכור, לפני כחודש יצאו ח"כ אראל מרגלית ואלדד יניב במחאה ציבורית ובדרישה לחקור את נתניהו בפרשות השונות שרובן הגדול נמצאות עדיין תחת ההגדרה המקלה של "בדיקה מקדימה". היום הוגשה העתירה עם שמותיהם של 19,083 אזרחים ואזרחיות, לבגצ. לטענתם, יש לפתוח בחקירה גם ב"פרשת כלי השיט", כאשר רק לאחרונה במסגרת ה"בדיקה" פשטה המשטרה על משרד הביטחון, נחקר סגן ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) והוצגו ראיות המצביעות על מעורבות ישירה של אנשי רה"מ בביטול המכרז. בנוסף לכך, העביר ח"כ אראל מרגלית מידע על אודות מעורבות בכירים ישראלים בשינוי שם החברה של המספנה הגרמנית טרם העסקה, וכן מעורבות בעייתית של גורמים עוינים, בבעלוות התאגיד הגרמני והחברה הבונה לישראל את ספינות "סהר 6".

עוד דורשים העותרים מבית המשפט שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בפרשות נוספות שחוסות עדיין תחת "בדיקה מקדימה", כגון פרשת ארנו מימרן והעברות הכספים לנתניהו באמצעות עורך דינו דוד שימרון, כספים שהוחזקו אצלו בנאמנות. במסגרת העתירה הגישו אף ראיות נוספות על קשריו של מימרן עם בא כוחו של נתניהו, עו"ד שימרון שאף פתח למימרן חברה בישראל. כזכור, ארנו מימרן הורשע בהלבנת 330 מיליון אירו ונשלח למאסר בצרפת ובמהלך עדותו טען שהעביר סכומי כסף גדולים לרה"מ נתניהו.

בנוסף דורשים העותרים לחשוף את החשדות הפליליים והפרשיות שבגינם נחקר רה"מ, זאת נוכח הודעתו המעורפלת של היועמ"ש מיום שני האחרון, שבה פירט שורה של נושאים שבהם התקיימה בדיקה, ובהם הוחלט שלא לעבור לחקירה פלילית ולא הוחלט על סגירתם, אך נמנע מלציין מהן העבירות שבהן נחשד רה"מ, והסתפק באמירות כלליות כגון "עבירות מתחום טוהר המידות", או "טובות הנאה".

חכ אראל מרגלית, מיוזמי העתירה: "לפי הודעת היועמ"ש, אין לדעת אילו פרשות נחקרו ואילו נסגרו. אי אפשר להמשיך במדיניות של "בדיקה מקדימה" כאשר אפילו הציבור נחשף לראיות שעברו את החשד הסביר ומחייבות חקירה או כאשר המשטרה פושטת על משרד הבטחון. העובדה שבדיקה אחת עברה לחקירה פלילית ומיד זימנו את רה"מ לחקירה באזהרה, מצביעה על מצב שבו החקירה לבשה מעטה של בדיקה. רהמ נגוע בקשרים מושחתים, והדבר מוסתר מהציבור."

בסיכום העתירה נכתב : "התנהלותו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בניהול הבדיקה המקדימה, בנושא החשדות הפליליים בענייני רה"מ, היא התנהלות בלתי סבירה באופן קיצוני, באופן היורד לשורשו של עניין. בנסיבות אלה, מתחייבת התערבות שיפוטית, בטרם יהיה מאוחר מדי."

בתקציר: העותרים דורשים חקירה פלילית של פרשת כלי השיט, חקירה פלילית על טובות ההנאה, ושקיפות ציבורית ודין וחשבון לציבור על החשדות נגד רהמ והפרשות בגינם נחקר. את ח"כ אראל מרגלית ועו"ד אלדד יניב, מייצגים עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילכו לקלפי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture