מסתבך? – דיווח: רה"מ הוקלט בחשאי מנהל מו"מ לקבלת טובות הנאה

לפי הדיווח, בידי חוקרי המשטרה הקלטה של שיחה בה נשמע רה"מ מנהל מו"מ עם איש עסקים מוכר, על מתן קבלת טובות הנאה הדדיות • דיווח: נתניהו פנה לג'ון קרי מספר פעמים, בבקשה לפעול להסדרת אשרת השהייה של ארנון מילצ'ן בארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בידי חוקרי המשטרה, הקלטה, בה נשמע רה"מ מנהל שיחה עם איש עסקים, במהלכה מנהלים השניים מו"מ לקבלת טובות הנאה, כך חושף הבוקר "הארץ".

לפי הדיווח, לא ברור אם ההליך הבשיל בחלקו או שלבסוף לא יצא אל הפועל כלל, אך יש בדיווח כדי לסדוק את תדמית ניקיון הכפיים אותו מבקש רה"מ לשוות לעצמו ביחס לקודמיו בתפקיד, שרון ואולמרט.

מדובר בחומר נפיץ שעומד על שולחנו של מנדלבליט מזה מספר חודשים כאשר הבין כי אין מדובר בעוד פרשיה ממנה באפשרותו לחלץ את רה"מ באמצעות סגירת התיק, וזו הסיבה שהחליט לפתוח בחקירה בענין.

יחד עם זאת סבורים גורמים שנחשפו לתיק, כי מעבר ל'מכה קלה בכנף' שיבוא לידי ביטוי בנזק תדמיתי לרה"מ הרי שאין מדובר באירוע דרמטי שידרוש את רה"מ להשהות עצמו או להתפטר מתפקידו.

בלב הפרשה, לפי החשד, ניצב ניסיון לרקום דיל בוטה בין ההון והשלטון. לא מדובר בהבטחה למזוודות מזומנים תמורת מונופול גז, או בהעברה בנקאית לחשבון מוצפן בעבור זיכויונות תשתיות או מחצבים. אולם הראיות מעידות על מציאות שבה אנשי הכסף והכוח מנסים לכרות ביניהם ברית תן וקח – תמיכה שתסייע לראש הממשלה להמשיך ולשלוט בממלכה, תמורת שימוש בכוחו להבטחת הישגים ששווים נאמד בסכומי עתק. גם אם הברית הזו התממשה לבסוף באופן חלקי בלבד או שלא הבשילה נדמה שעצם קיומו – ותיעודו – של משא ומתן כזה מחייב חקירה פלילית מיידית. כשפרטי הפרשה המלאים ייחשפו, הם ישפכו אור על הדרך שבה מתקבלות החלטות בצמרת.

"ניתן לומר כי הפרשה מבוססת על אדני ראיות שיהיה קשה מאוד להתווכח עליהן – מוצקות, מזיקות ומעררות הדים, מסוג הראיות שסיפקה שולה זקן נגד אולמרט: שורת הקלטות שבהן נשמע קולו של ראש הממשלה. אנשים ששוחחו עם נתניהו בסוף השבוע, לאחר חקירתו השנייה, סיפרו כי הוא הופתע מהראיות נגדו. "הוא לא ציפה לזה", אמר אדם המכיר אותו היטב". כך לפי הדיווח.

העיתונאי והתחקירן יואב יצחק מ"ניוז 1" הנחשב לרוב כעיתונאי אמין אומר בתגובה הבוקר, כי לפי המידע שבידיו בניגוד לתמונה אותה מנסים לצייר עיתונאים מסויימים הרי שאין בידי המשטרה "אקדח מעשן" וכי רה"מ יצלח אף את המשוכה הזו.

במקביל לדיווח הבוקר ב"הארץ", אמש דווח כי בהמשך לידיעה שפורסמה בסוף השבוע ולפיה רה"מ קיבל טובות הנאה בדמות סיגרים המוערכים בשווי מאות אלפי שקלים מידידו איש העסקים ארנון מילצ'ן, הרי שבמקביל נתניהו ניסה לפעול עבורו את הסדרת 'אשרת השהייה' שלו בארה"ב.

לפי הדיווח, מילצ'ן השוהה בחו"ל ומשם מנהל את רוב עסקיו, פנה לרה"מ בכדי שזה ינסה לפעול לשם הארכת תוקף אישור השהייה שלו ברחבי ארה"ב, ורה"מ פנה ושוחח בענין 3 פעמים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

הבוקר דווח כי רה"מ יידרש במהלך השבוע לחקירה נוספת, שלישית במספר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture