הגר"י יוסף: "תפקידכם להפיץ אור ולהאיר פנים למתדיינים ולציבור כולו"

בטקס עובד המצטיין בבתי הדין הרבניים: הראש"ל הגר"י יוסף: "תפקידכם להפיץ אור ולהאיר פנים למתדיינים ולציבור כולו" באירוע מיוחד שהתקיים בשרתון סיטי טוואר ברמת גן, נערך טקס חלוקת תעודות לעובדים מצטיינים בבתי הדין הרבניים במעמד נשיא בית הדין הגדול, הראש"ל הגר"י יוסף הרב הראשי לישראל, מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי, יו"ר נציגות הדיינים ואב"ד אשדוד הרה"ג רבי משה אמסלם, סמנכ"ל בתי הדין מר שמואל יוסף, היועץ המשפטי בפועל עו"ד מיכאל אביטל, מזכירים ראשיים, מנהלי מחלקות, גמלאים וכלל עובדי בתי הדין.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בטקס עובד המצטיין בבתי הדין הרבניים אמר הראשל"צ הגר"י יוסף: "תפקידכם להפיץ אור ולהאיר פנים למתדיינים ולציבור כולו"

באירוע המיוחד שהתקיים בשרתון סיטי טוואר ברמת גן, נערך טקס חלוקת תעודות לעובדים מצטיינים בבתי הדין הרבניים במעמד נשיא בית הדין הגדול, הראש"ל הגר"י יוסף הרב הראשי לישראל, מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי, יו"ר נציגות הדיינים ואב"ד אשדוד הרה"ג ר' משה אמסלם, סמנכ"ל בתי הדין מר שמואל יוסף, היועץ המשפטי בפועל עו"ד מיכאל אביטל, מזכירים ראשיים, מנהלי מחלקות, גמלאים וכלל עובדי בתי הדין.

את האירוע הנחה מר שמעון רוקח שכיבד את הדיין הרה"ג ר' משה אמסלם לשאת דברי פתיחה. אחריו נשא דברים סמנכ"ל בתי הדין הרבניים מר שמואל יוסף שהודה למארגני הכנס החשוב, ושיבח את פעילותו של מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי שקידם משמעותית את בתי הדין בשנה האחרונה כשהשינוי המבורך ניכר לעין כל.

לאחר מכן נשא דברים מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי, שהדגיש בדבריו את מהות ההבדל בין חג החנוכה לפורים, כשההבדל בין המלחמה על הנפש לבין המלחמה על הגוף, כשבשניהם אירעו ניסים עליהם אנו מודים עד היום הזה. הרב יעקבי הודה למורינו הראשון לציון נשיא בית הדין הגר"י יוסף שכיבד את המעמד בהשתתפותו, וציין כי למרות שכלל עובדי בתי הדין הינם מצטיינים, במעמד זה מובעת הערכה והוקרה לעובדים שעשו מעל ומעבר וקידשו שם שמיים במעשיהם למען בתי הדין בפרט ולמען הכלל כולו.

את המשא המרכזי נשא הראשון לציון הגר"י יוסף, שפתח במעלתם של ימי החנוכה, והדגיש בדבריו את ההבדל בין שיטת בית שמאי הסוברים פוחת והולך, לבין שיטת בית הלל שמוסיף והולך. "בתקופת ההשכלה הנוראה, שבתקופה זו היה חיוני לנהוג בשיטת "בית שמאי" כדי למחות ולהתנגד בכל הכוח לשיטת ההשכלה ללא פשרות, להדליק מיד שמונה נרות, אך יש תקופות בעם ישראל שזה לא יצליח בצורה כזאת, יש תקופות של בית הלל, קודם כל תדליק נר אחד, תקים עוד שיעור תורה אחד, עוד תלמוד תורה, עוד מקווה טהרה, עוד בית כנסת, מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, וזו תקופתינו, בימינו, הדרך היא לא במלחמות, בהפגנות ובצעקות, אלא בדרכי נועם, כמה שאפשר כדי לקרב ולהראות מה זה היופי של התורה והיהדות, מבחינת "טעמו וראו כי טוב השם", וזהו התפקיד העיקרי שלכם, עובדי בתי הדין, להאיר פנים ולקבל בסבר פנים יפות את המתדיינים".

הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א סיים את דבריו והוסיף "אתם עובדים בבתי הדין ומקבלים את המתדיינים בהתחלה, עוד לפני שמגיעים אל הדיינים, חובתכם להראות להם מאור פנים, כי אתם הפנים של בתי הדין ושל היהדות".

בסיומו של הטקס הוזמנו אל בימת הכבוד העובדים המצטיינים, כשהם זוכים לברכה אישית ממורינו הראשון לציון שימשיכו לקדש שם שמיים ולראות ברכה והצלחה במעשיהם.

212A3257 212A3507 212A3519 212A3547 212A3621 במשא המרכזי מנכ''ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקובי עם מנכ''ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקובי

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture